• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
3
مدیرکل زندان‌های استان البرز:

پرداخت دستمزد به زندانیان شاغل در کارگاه‌های اشتغال زندان‌های البرز

  • کد خبر : 12358
  • 29 آذر 1401 - 8:38
پرداخت دستمزد به زندانیان شاغل در کارگاه‌های اشتغال زندان‌های البرز
مدیرکل زندان‌های استان البرز از پرداخت دستمزد ماهیانه به زندانیان مشغول به کار در کارگاه‌های اشتغال زندان‌های البرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علی چهارمحالی، مدیرکل زندان‌های استان البرز در خصوص تنوع کارگاه‌های اشتغال در زندان‌های البرز گفت: به منظور ارتقای اشتغال و توانمندسازی زندانیان در راستای بازگشت موثر، کارآمد و مفید به جامعه، اداره کل زندان های استان البرز با گسترش تنوع کارگاه‌های اشتغال زندان‌ها و همچنین انعقاد قرارداد با شرکت‌های خصوصی، گامی جدی در این زمینه برداشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و به همت بنیاد تعاون زندانیان البرز، ۵۲ کارگاه اشتغال شامل مونتاژ لامپ‌های LED، موس، ریگلاتور خودرو، فیلتر هوا و روغن خودرو، کلید و پریز برق، پالت‌های صنعتی، مبلمان معرق چرم، بسته بندی مواد غذایی، خیاطی، نجاری، کشاورزی و… در زندان‌های استان فعال هستند.

مدیرکل زندان‌های استان البرز افزود: در کنار کارگاه‌‌ها و زمین‌های کشاورزی، زندان‌های استان با ۳۳ واحد صنعتی مشهور کشوری و استانی مانند گروه خودروسازی سایپا قرارداد منعقد شده است تا زندانیان علاوه بر افزایش توانمندی و دریافت دستمزد، با محیط کار حرفه‌ای نیز آشنا شوند و بتوانند پس از آزادی در این کارگاه‌ها مشغول به کار شوند.

چهارمحالی در خصوص میزان دستمزد زندانیان گفت: به هر مددجو بر اساس ساعت کاری و حضور در کارگاه‌ها تا مبلغ ۸۱ میلیون ریال در ماه دستمزد پرداخت شده است، واحد‌های صنعتی و کارگاهی بخش خصوصی نیز در ازای به کارگیری هر زندانی رای باز یا آزاد شده در کارگاه مربوطه، تسهیلات دریافت می کنند.

وی رقم این وام کم بهره را به ازای هر زندانی ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: همچنین به منظور حمایت از زندانیان آزاد شده، وام کم بهره به آنان پرداخت می‌شود تا بتوانند برای خود کسب و کاری راه اندازی کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=12358

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.