• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1
پس از 13 سال؛

پروژه ایران زمین تعیین تکلیف شد

  • کد خبر : 12548
  • 05 دی 1401 - 8:48
پروژه ایران زمین تعیین تکلیف شد
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تعیین تکلیف پروژه ایران زمین پس از 13 سال گفت: طراحی و احداث مجموعه تجاری، رفاهی، تفریحی و خدماتی واقع در پارک ایران زمین به اتفاق آرا به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، عمار ایزدیار، سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج در پایان هشتاد و ششمین جلسه رسمی این شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به لوایح و مصوبات جلسه گفت: یکی از پروژه‌های بلاتکلیف در سال‌های اخیر، مجموعه مشارکتی تجاری-رفاهی پارک ایران زمین عظیمیه است که قرارداد ساخت آن سال ۱۳۸۸ منعقد شد، اما به دلیل اختلاف ایجاد شده بین شهرداری و سرمایه‌گذار مسکوت مانده بود که در جلسه امروز تعیین تکلیف شد.

وی در خصوص بررسی لایحه شهرداری مربوط به نرخ بهای خدمات پسماند عمرانی (خاک و نخاله) تصریح کرد: به استحضار می رساند مطابق مصوبه شورای اسلامی شهر پیرامون نرخ بهای خدمات پسماند در سال ۱۴۰۰، نرخ خرید هر مترمکعب خاک ۴۰۰ هزار ریال تعیین شد که اجرای این مصوبه منجر به مدیریت و کنترل چشمگیر ارسال خاک و نخاله به مرکز حلقه دره و جلوگیری از رها سازی در مناطق غیرمجاز شده است .

ایزدیار بیان کرد: در بعضی از مناطق، خاک برداشتی گودبرداری به صورت مخلوط بوده و با هدف بازچرخانی آن به عرصه ساخت و ساز، تسهیل و کوتاه کردن مسافت حمل بار از طریق ارسال آن به معادن شن و ماسه در سطح استان جهت تولید ماسه توسط پیمانکاران مربوطه، اعمال مدیریت کارآمدتر و مؤثرتر بر حمل نخاله های ساختمانی و نیز ایجاد منبع درآمدی پایدار تعدیل نرخ خرید خاک به ازای هر متر مکعب ۲۵۰ هزار ریال تصویب شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: این نرخ صرفاً مشمول مالکانی می شود که در زمان گود برداری نسبت به هماهنگی و اخذ تائید سازمان و پرداخت بهای مذکور اقدام کنند و در غیر این صورت، نرخ خرید خاک به ازای هر متر مکعب ۴۰۰ هزار ریال است که با اکثریت آرای حاضرین در صحن شورای شهر کرج به تصویب رسید.

وی در پایان به بررسی لایحه شهرداری درخصوص مساعدت مالی به انجمن همیاران سلامت پرور البرز اشاره کرد و گفت: لایحه شهرداری مبنی بر کمک مالی جهت توانبخشی رایگان برای کودکان توانخواه بی بضاعت به شورای شهر اعلام و در این راستا، مبلغ ۷۰۰ میلیون با عنوان کمک به سازمان های مردم نهاد(NGO) به انجمن یاد شده مساعدت شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=12548

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.