• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

پوشش کامل مناطق عشایری البرز به مدارس ایمن و استاندارد

  • کد خبر : 6358
  • 08 شهریور 1400 - 10:16
پوشش کامل مناطق عشایری البرز به مدارس ایمن و استاندارد
مدرکل نوسازی مدارس استان البرز از پوشش کامل مناطق عشایری به مدارس و فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، در راستای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و سازمان امور عشایر ایران، نخستین جلسه کارگروه استانی با حضور مدیرکل نوسازی مدارس، مدیرکل امور عشایری و نماینده اداره کل آموزش و پروش استان، به میزبانی این اداره کل برگزار شد.

محمد دلاوریان مدرکل نوسازی مدارس استان البرز در این جلسه هدف از انعقاد این تفاهم نامه را پوشش کامل مناطق عشایری به مدارس و فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد، طراحی، ساخت، توسعه و تجهیز مدارس موجود و مورد نیاز در مناطق عشایری و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس مناطق عشایری دانست.

وی در ادامه بیان کرد: برنامه جامع ارتقای سطح سواد، دانش و مهارت در مناطق عشایری، ایجاد بسترها و امکانات لازم برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان عشایری و توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس عشایری که در وضعیت نامطلوب قرار دارند و نیز فراهم کردن شرایط مناسب برای جایگزینی فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد در مناطق عشایری استان از اقداماتی است که باید در این زمینه صورت گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز اذعان کرد: باتوجه به محدودیت دانش آموزان عشایری و به منظور بهره برداری بیشتر از فضاهای آموزشی، بهتر است مدارس دو منظوره احداث شوند تا علاوه بر دانش آموزان عشایری دانش آموزان شهری نیز بتوانند از آن ها استفاده کنند.

علی نقدی بازنشین مدیرکل امور عشایری استان البرز نیز ضمن تقدیر از اداره کل نوسازی مدارس استان در زمینه رفع نیازهای مدارس عشایری و با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۷۶۰ خانوار در استان البرز در ییلاق و قشلاق زندگی می کنند، از آمادگی همکاری این اداره کل جهت تحقق اهداف مورد نظر با مجموعه نوسازی مدارس استان خبر داد.

وی با اشاره به وضعیت آموزشی دانش آموزان عشایری گفت: عشایر در استان البرز طی ماه های تحصیلی در داخل روستاها ساکن هستند و بعد از اتمام فصل بهار به ییلاق می‌روند، از این رو به لحاظ تحصیلی کمتر با مشکل روبرو هستند.

در پایان براساس مصوبات جلسه، مقرر شد بنا بر بررسی نیازسنجی انجام شده مناطق عشایری استان در رابطه با نیاز به مدارس جدید و تجهیز مدارس موجود، همچنین جذب اعتبارات لازم، تصمیماتی اتخاذ شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6358

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.