• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز:

کاروانسرای شاه عباسی کرج به زودی فک پلمب می‌شود

  • کد خبر : 11124
  • 11 آبان 1401 - 23:19
کاروانسرای شاه عباسی کرج به زودی فک پلمب می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از فک پلمب کاروانسرای شاه عباسی کرج در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کاربری کاروانسرا به عنوان محل عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی مدنظر است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: کاروانسرای شاه عباسی کرج، طی دو سال گذشته به دلیل عدم بهره‌بردای مناسب توسط بهره بردار قبلی و شکایت همسایه‌ها پلمب شده بود.

وی ادامه داد: کانون اتومبیلرانی و جهانگردی به عنوان بهره بردار، سازه بزرگی را در این مجموعه به عنوان آشپزخانه ایجاد کرد که شهرداری به دلیل این ساخت و ساز، ۲۱ میلیارد تومان جریمه در نظر گرفته بود. پخت غذا با حجم زیاد و عدم استفاده از دستگاه‌های تهویه نیز موجب اعتراض همسایه‌ها و پلمب کاروانسرا شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، با اشاره به برخی آسیب‌های وارده به این بنای تاریخی و ایجاد نم و رطوبت، اذعان کرد: در زمان مدیر پیشین صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی پیگیری‌های زیادی انجام و جلساتی با شهردار و مدیران وزارتخانه برگزار و وظایف هر بخش مشخص شد.

محمدی در ادامه اضافه کرد: این در حالی بود که صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی، در آن مقطع به وظایف خود عمل نکرد اما با تغییر در مدیریت صندوق، موضوع کاروانسرا بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و بهره بردار قبلی خلع ید شد.

وی از رفع پلمب این کاروانسرا در روز‌های آتی خبر داد و گفت: میراث فرهنگی متعهد به تخریب مستحدثات آشپزخانه شده و در این صورت جریمه ۲۱ میلیارد تومانی شهرداری به طور کامل برداشته می‌شود. کاربری کاروانسرا به عنوان محل عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی مدنظر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز اظهار کرد: البته قرار است امکان پذیرایی هم وجود داشته باشد اما نه به شکلی که موجبات آزار همسایه‌ها را فراهم کند. در شرایط فعلی یک سرمایه گذاری بخش خصوصی برای بهره برداری از کاروانسرای شاه عباسی اعلام آمادگی کرده تا بعد از طی مراحل قانونی، واگذاری صورت گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=11124

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.