• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

کاهش تراکم جمعیت زندان ها، اولویت قوه قضائیه

  • کد خبر : 2609
  • 04 دی 1399 - 0:49
کاهش تراکم جمعیت زندان ها، اولویت قوه قضائیه
مدیرکل زندان های استان البرز، ساماندهی زندانیان و کاهش تراکم جمعیت زندان ها را اولویت قوه قضائیه و سازمان زندان ها اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان های استان البرز در بازدید ۶ ساعته خود از اندرزگاه نسوان ضمن پاسخ به درخواست های زندانیان، شرط بهره مندی مددجویان از نهادهای ارفاقی و رفاهیات و تسهیلات قضایی را شرکت آنان در برنامه های اصلاحی و تربیتی و تغییر در رفتار و کردار دانست.

وی بیان کرد: همکاران ما در زندان ها علاوه بر اینکه بدون لحاظ کردن نوع جرم و میزان مجازات زندانیان، نقش مددکار را ایفا می کنند، به دنبال کمک به آن ها نیز هستند و در جهت باز پروری و بازسازی شخصیت زندانیان از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

مدیرکل زندان های استان البرز ساماندهی زندانیان و کاهش تراکم جمعیت زندان ها را اولویت قوه قضائیه و سازمان زندان ها اعلام کرد و یادآور شد: طرح غربال گری و پایش در راستای شناسایی زندانیان مستحق کمک و تعیین تکلیف متهمین تحت قرار، اجرا شده که امیدواریم نتایج این کار مهم، موجب کاهش تراکم زندان ها شود.

جمیاری با اشاره به کمبود نیروی مددکار در زندان ها گفت: در حال حاضر تعداد مددکاران، متناسب با جمعیت موجودی زندانیان نبوده ولکن همه ما باید در کنار انجام تکالیف سازمانی، همواره نقش یک مددکار دلسوز و متعهد را در مواجهه با زندانیان داشته و پاسخگوی نیاز آن ها باشیم.

وی توجه، رسیدگی و کمک به تأمین نیازمندی های معیشتی خانواده زندانیان را از دیگر اولویت های ابلاغی و مورد تأکید ریاست سازمان زندان های کشور برشمرد و اظهار کرد: خانواده زندانیان نیز جامعه هدف ما محسوب می شوند و از تمام ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی برای کمک به این قشر نیازمند و در معرض آسیب، استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=2609

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.