• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1
رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه مطرح کرد؛

کاهش هزینه‌های گمرکی از سوی دولت سوریه برای کالاهای ایرانی

  • کد خبر : 27744
  • 10 اردیبهشت 1403 - 11:03
کاهش هزینه‌های گمرکی از سوی دولت سوریه برای کالاهای ایرانی
رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه گفت: دولت سوریه هزینه‌های گمرکی را برای کالاهای ایرانی با هدف افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور کاهش داده است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، محمد ابوالهدی اللحام، رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه در جریان حضور هیات تجاری ۱۰۰ نفره از کشور سوریه در اتاق بازرگانی البرز گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ که در تهران در حال برگزاری است، با توانمندی‌های صادراتی ایران از جمله شرکت‌های تولیدی و صنعتی البرزی آشنا شدیم که جای تامل دارد.

وی با اشاره به اینکه اینکه میزان و حجم تبادلات تجاری میان این کشور و ایران مناسب نیست، افزود: یکی از دلایل پائین بودن حجم مراودات اقتصادی میان طرفین ارتباط ضعیف تجار دو کشور است. با توجه به روابط دوستانه و سیاسی خوب میان ایران و سوریه باید بیش از گذشته بر افزایش حجم تبادلات تجاری و روابط اقتصادی میان دو کشور متمرکز شویم.

رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه تاکید کرد: ما وظیفه داریم برای استحکام روابط اقتصادی میان فعالان حوزه تولید و صنعت و تجار و بازرگانان دو کشور تلاش کنیم تا در نتیجه آن رقم مراودات تجاری سالانه دو کشور را به عدد ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم.

ابوالهدی اللحام توضیح داد: دولت سوریه مصوباتی را برای کاهش هزینه‌های گمرکی کالاهای ایرانی صادراتی به این کشور اعمال کرده است. در حال حاضر شرکت‌های ایرانی بسیاری در سوریه فعال هستند و حتی محل‌های دائمی برای عرضه نمونه محصولات و تولیدات خود نیز دارند.

وی با بیان اینکه امسال نمایندگانی از حدود ۳۰۰ شرکت از این کشور از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران بازدید کردند، افزود: این یک شاخص بسیار مهم است و انتظار می‌رود که خروجی حضور تجار و فعالان اقتصادی سوریه در نمایشگاه ایران اکسپو خروجی موثری برای قوی کردن ارتباط میان تجار و فعالان اقتصادی دو کشور داشته باشد.

رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه با اشاره به معرفی ظرفیت‌های البرز در پاویون این استان در نمایشگاه ایران اکسپو عنوان کرد: استان البرز توانمندی‌های تولیدی و صنعتی بسیاری دارد و ظرفیت‌های آن می‌تواند به بازسازی کشور ما کمک کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=27744

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.