• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
3
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کرج:

کرج صاحب خط ویژه BRT می شود

  • کد خبر : 12386
  • 29 آذر 1401 - 3:26
کرج صاحب خط ویژه BRT می شود
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج از تصویب طرح مطالعاتی فاز اول و دوم و اجرای خط ویژه اتوبوس تندرو در کرج خبر داد و گفت: در آینده نزدیک کرج صاحب خط ویژه BRT می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا رحیمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج در خصوص بزرگترین طرح حمل و نقل همگانی و عمومی با عنوان BRT گفت: در آینده نزدیک خط ویژه اتوبوس های تندرو در شهر کرج به طول ۳۰ کیلومتر اجرایی می شود.

وی ادامه داد: در کمیسیون عمران و حمل و نقل برابر تبصره ۵۹ بودجه ۱۴۰۱، شهرداری کرج موظف بود که طرح خط ویژه اتوبوس تندرو را به تصویب برساند و در این جلسه فاز مطالعاتی اول و دوم اجرای این طرح به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در تشریح این طرح توضیح داد: خط ویژه مذکور با ویژگی رفت و برگشت به طول حدود ۳۰ کیلومتر دارای ۲۱ ایستگاه است به طوری که ایستگاه ها دارای طراحی خاص با رعایت سیما و منظر شهری و همچنین رعایت حال و تردد آسان معلولیت های حرکتی توان یاب و جانبازان هستند.

رحیمی با بیان اینکه در طول مسیر از طریق نرده و یا به صورت ترکیبی نرده و جدول و همچنین نیوجرسی در بعضی از نقاط جدا می شود، عنوان کرد: خط ویژه از میدان حصارک آغاز و در ادامه مسیر به میدان کرج و از طریق بلوار شهید چمران به پایانه شهید سلطانی متصل خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح و مسیر، ایستگاه ها و هوشمندسازی آن با ۴۱ دوربین و اجرای روشنایی آن حدود یک صد و پنجاه میلیارد تومان هزینه برآورد شده و تمام سعی و تلاش شورای شهر کرج این است که تا پایان سال جاری از طریق پیمانکار و یا بخش خصوصی عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود.
لازم به ذکر است مقدمه اجرای این طرح با هدف و اصلاحات هندسی در طول مسیر در دست اقدام است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=12386

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.