• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6

کشف ۳۷۵ کیلوگرم مواد مخدر به ارزش ۴۰ میلیارد تومان در البرز

  • کد خبر : 26043
  • 24 بهمن 1402 - 11:54
کشف ۳۷۵ کیلوگرم مواد مخدر به ارزش ۴۰ میلیارد تومان در البرز
فرمانده انتظامی استان البرز از انهدام باند تهیه، توزیع و حمل ۳۷۵ کیلوگرم موادمخدر در البرز خبر داد و گفت: ارزش این مواد ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی استان البرز امروز در نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت:‌ در جریان اقدامات انجام شده در راستای تامین امنیت و آرامش شهروندان طی چند ماه اخیر، برخورد جدی با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر و نیز معتادان متجاهر صورت گرفته است.

وی مبارزه با مواد افیونی را یکی از وظایف اصلی و مهم پلیس دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه مواد مختلف سنتی و صنعتی آسیب های فراوانی به جوانان و خانواده های آنها وارد می کند پلیس البرز از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به کشف ۱۱ تن و ۶۳۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر شده و در ماموریت اخیر نیز چهار نفر قاچاقچی در دام پلیس گرفتار شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه این محموله به ارزش ۴۰ میلیارد تومان از شرق کشور وارد و در البرز کشف شده، عنوان کرد: از این قاچاقچیان ۳۵۰ کیلوگرم شیشه، ۲۰ کیلوگرم مرفین، ۵ کیلوگرم تریاک و سه دستگاه خودرو شامل یک دستگاه کامیون سنگین جهت جاسازی موارد و دو دستگاه خودروی سواری کشف شد.

سردار هداوند با اشاره به اجرای پنجمین مرحله از طرح آرامش در دهه مبارک فجر اذعان کرد: طی این مدت کشف حدود ۵۸۰ کیلوگرم موادمخدر و دستگیری ۱۱۰ نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر توسط پلیس صورت گرفت و ۶۵۰ معتاد متجاهر نیز جمع اوری و تحویل اردوگاه ها شدند.

رشد ۱۷۰ درصدی جمع آوری معتادان متجاهر نسبت به سال گذشته

وی مطرح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ تن مواد مخدر کشف و نسبت با سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است. مواد مخدر صنعتی و روانگردان شامل هرویین، شیشه و مرفین نیز یک تن و ۴۹۸ کیلوگرم کشفیات داشتیم که نسبت به سال قبل ۳۷ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان البرز اعلام کرد: طی چند ماه اخیر ۳۹ باند توزیع و تهیه موادمخدر نیز منهدم و اعضای آن دستگیر شدند که این میزان نیز نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است. در مجموع از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۵۷۶ نفر قاچاقچی و خرده فروش موادمخدر دستگیر شدند که نسبت به سال قبل شاهد رشد ۱۳ درصدی بودیم.

سردار هداوند با اشاره به تلاش های عوامل نیروی انتظامی و با بیان اینکه در هر سوژه ماه ها کار اطلاعاتی انجام تا در نهایت باند منهدم و اعضا دستگیر می شوند، گفت: تا به امروز ۹ هزار و ۱۰۳ نفر معتاد متجاهر از سطح شهر استان جمع آوری شدند که این رقم نیز نسبت به سال قبل ۱۷۰ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار جمع آوری معتادان متجاهر قرار است مراکز کمپ ماده ۱۶ در البرز افزایش یابد و در این راستا تلاش های نیز صورت گرفته تا دو کمپ با ظرفیت یک هزار نفر در البرز راه اندازی شود تا دیگر شاهد حضور افراد معتاد در سطح جامعه نباشیم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=26043

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.