• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

کشور به موسساتی مانند رازی نیاز دارد/ لزوم توجه به توان داخل

  • کد خبر : 988
  • 18 آبان 1399 - 10:13
کشور به موسساتی مانند رازی نیاز دارد/ لزوم توجه به توان داخل
نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور به وجود مجموعه هایی مانند موسسه سرم سازی رازی بسیار نیازمند است، توجه به تولید داخل با بهره گیری از دانش دانشمندان و ظرفیت های داخلی را ضروری دانست و گفت: نباید به توان خارج از کشور تکیه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری نشستی که با حضور رئیس موسسه رازی، نماینده ولی فقیه و سایر مدیران این مجموعه برگزار شد، با اشاره به قدمت این موسسه گفت: کشور به وجود مجموعه هایی مانند موسسه سرم سازی رازی بسیار نیازمند است.

وی با اشاره به فعالیت موسسه رازی در زمینه تحقیق و تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک و با بیان اینکه چنین موسساتی در سطح کشور به عنوان مراکز قدرت شناخته می شوند، بر لزوم توجه به تولید داخل با بهره گیری از دانش دانشمندان و ظرفیت های داخلی تاکید کرد و افزود: ظرفیت های لازم در این زمینه در داخل کشور موجود است که در صورت لزوم باید این بهره وری را افزایش دهیم و نباید به توان خارج از کشور تکیه کنیم.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید افق های دید را بلند ببینیم خاطرنشان کرد: این بهره وری باید به گونه ای باشد که علاوه بر تامین نیازهای داخلی، بتوانیم به حوزه صادرات و تامین نیاز منطقه ۶۰۰ میلیون نفری نیز ورود پیدا کنیم.

وی گفت: بر این اساس نیازمند توسعه و پیشرفت موسسه هستیم که به منظور ارتقای هرچه بیشتر موسسه رازی، این مهم را در مجلس شورای اسلامی به صورت جدی در دستور کار قرار خواهیم داد. تلاش در جهت حمایت از چنین مجموعه هایی است؛ نباید باعث تضعیف مراکزی مانند موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شویم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=988

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.