• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
8
فرماندار ویژه شهرستان کرج:

کلانشهر کرج باید به عنوان پایتخت کتاب در کشور انتخاب شود

  • کد خبر : 14198
  • 14 اسفند 1401 - 15:17
کلانشهر کرج باید به عنوان پایتخت کتاب در کشور انتخاب شود
فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: اینکه با وفاق و همدلی حاکم بین دستگاه های فرهنگی استان البرز، کرج باید به عنوان پایتخت کتاب در کشور انتخاب شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، غفور قاسم پور، فرماندار ویژه شهرستان کرج امروز در جلسه شورای سیاستگذاری انتخاب کرج به عنوان پایتخت کتاب کشور که در فرمانداری کرج برگزار شد، ضمن قدردانی از اهتمام ویژه مشاور فرهنگی استاندار البرز برای اجرای این طرح مهم فرهنگی در کلانشهر کرج گفت: انتخاب این شهر به عنوان پایتخت کتاب کشور، تحول فرهنگی و اجتماعی را برای این استان به ارمغان خواهد آورد.

وی یکی از ماموریت مهم فرهنگی شهرداری کرج و معاونت فرهنگی و اجتماعی آن را در سال جدید، اقدام مشترک برای تبدیل شدن شهر کرج به پایتخت کتاب کشور دانست و با تاکید بر ضرورت جدیت در پیگیری مصوبات برای اجرای این طرح، تکالیف و ماموریت های ابلاغی را مهم خواند و بر اجرای به موقع و صحیح آن ها تاکید کرد.

فرماندار ویژه شهرستان کرج تاکید کرد: ظرف ۴۸ ساعت آینده لایحه نامگذاری میادین شهر به نام کتاب و ایجاد المان های مرتبط با ترویج فرهنگ مطالعه در سطح کلانشهر کرج به عنوان اصلی ترین اقدامات زیرساختی برای تصاحب عنوان پایتخت کتاب در این شهر از سوی شهرداری و شورای شهر مورد پیگیری قرار گیرد.

قاسم پور عنوان کرد: بخشی از ماموریت ها در اجرای این طرح به شهرداری و شورای شهر محول شده است و به جهت اینکه برای نخستین بار قرار است کرج به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی شود، نباید هیچ قصوری در کسب این جایگاه صورت گیرد. تنها بخشی از ماموریت های شهردار و حوزه مدیریت شهری اقدامات عمرانی است و بخش اعظم آن به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه نمی توانیم شهرداری را صرفا یک نهاد عمرانی قلمداد کنیم، بیان کرد: ماموریت مهم شهرداری امور فرهنگی است و معاونت فرهنگی نیز در راس این نهاد، مجری سیاستگذاری های فرهنگی در شهر محسوب می شود. با تبدیل شدن کرج به عنوان پایتخت کتاب در کشور علاوه بر تحول فرهنگی، این رویداد آورده اقتصادی نیز برای شهر به دنبال خواهد داشت.

فرماندار ویژه شهرستان کرج با تاکید بر اینکه با وفاق و همدلی حاکم بین دستگاه های فرهنگی استان البرز، کرج باید به عنوان پایتخت کتاب در کشور انتخاب شود، به نقش مهم سازمان سیما و منظر شهرداری کرج در اجرای زیرساخت المان های فرهنگی برای ترغیب به مطالعه و کتابخوانی در شهر اشاره کرد.

قاسم پور گفت: نامگذاری میدان کتاب، تبلیغات شهری مرتبط با کتابخوانی در آستانه نوروز، مشارکت مردمی در اجرای این طرح و بکارگیری شیوه های خلاقانه در برنامه های فرهنگی و اجتماعی از محوری ترین اقداماتی است که این شورا باید در دستورکار قرار دهد. سایر دستگاه های عضو نیز طبق دستورالعمل ابلاغی تکالیفی دارند که به صورت مکتوب به آن ها اعلام خواهد شد و گزارش آن نیز رصد و ارزیابی می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=14198

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.