• امروز : چهارشنبه - ۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 29 May - 2024
5
فرمانده انتظامی استان البرز عنوان کرد؛

کلاهبرداری از طریق پیش فروش خودرو/ زوج کلاهبردار دستگیر شدند

  • کد خبر : 21858
  • 09 شهریور 1402 - 20:03
کلاهبرداری از طریق پیش فروش خودرو/ زوج کلاهبردار دستگیر شدند
فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری یک زوج کلاهبردار که با راه اندازی چند شرکت پیش فروش خودرو از 700 مالباخته در البرز و سایر استان های کشور حدود یک هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش دیده بان البرز، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز عنوان کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده درگیری بر سر اختلافات مالی از کلانتری ۲۵ محمدشهر کرج به پلیس آگاهی استان، با بررسی پرونده، یک کلاهبرداری کلان در سطح کشور توسط یکی از طرفین درگیری محرز شد.

وی افزود: بررسی های کارآگاهان حاکی از این بود که فردی با همدستی همسرش با راه اندازی سه شرکت در زمینه پیش فروش خودرو و کسب سود، با جلب اعتماد مالباختگان از طریق تبلیغات گسترده در فضای مجازی و روزنامه های کثیرالانتشار در محدوده محمدشهر کرج، مبالغ هنگفتی را کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به دستگیری یکی از کلاهبرداران توسط کلانتری و انتقال او به پلیس آگاهی گفت: کلاهبردار اصلی پرونده که همسر متهم دستگیر شده بود پس از اطلاع از دستگیری همدستش در چندین استان دائما در حال نقل مکان بود، اما پس از چندین هفته اقدام اطلاعاتی در نهایت حین تردد در شهر کرج شناسایی و دستگیر شد.

سردار هداوند تصریح کرد: در بررسی مدارک موجود در شرکت کلاهبرداران مشخص شد که متهمان از یک هزار و ۲۴ نفر از شهروندان مبالغی حدود یک هزار میلیارد ریال را دریافت و به ۳۲۴ نفر از آن ها خودرو را تحویل داده اند و پس از عدم توانایی در تحقق تعهدات خود قصد فرار داشتند که دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان این پرونده ادامه دارد، بیان کرد: با همکاری دستگاه قضائی ۲۷ شماره حساب مربوط به متهمان و شرکت هاي موصوف مسدود و ۱۲ خودروی گران قیمت و ۱۱ ملک اعم از زمین، ویلا و آپارتمان متعلق به کلاهبرداران نیز توقیف شد.

سردار هداوند در پایان خاطرنشان کرد: به شهروندان یادآوری می کنیم که معمولا کلاهبرداران با وعده سودهای کلان و بادآورده به سوژه های خود نزدیک می شوند و به آن ها ضربه می زنند، بنابراین در مواجهه با افرادی که پیشنهادهای اغواکننده به شما می دهند، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=21858

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.