• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

کلنگ احداث گذر فرهنگی شهر هشتگرد بر زمین زده شد

  • کد خبر : 16781
  • 15 اردیبهشت 1402 - 15:51
کلنگ احداث گذر فرهنگی شهر هشتگرد بر زمین زده شد
گذر فرهنگی شهر هشتگرد یکی از طرح های زیر مجموعه هویت فرهنگی و تاریخی این شهر است که مراسم کلنگ زنی آن با حضور مسئولین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مراسم کلنگ زنی احداث گذر فرهنگی شهر هشتگرد با حضور امام جمعه و فرماندار ساوجبلاغ و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر هشتگرد برگزار شد. گذر فرهنگی هشتگرد، یکی از طرح های زیر مجموعه هویت فرهنگی و تاریخی این شهر است که به همت شهرداری و شورای شهر هشتگرد در دست انجام است.

قرار است در این طرح کم نظیر و مهم، «فرهنگ»، «تاریخ» و «مشاهیر» استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ و شهر هشتگرد با شیوه های جذاب هنری و اثرگذار در معرض دید گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

ساوجبلاغ، میراث دار مدنیت و فرهنگ هفت هزار ساله و سابقه حضور بسیط و غیر مدنی ۵۰ هزار ساله انسان است. برخی محوطه های باستانی آن همانند «موشه لان تپه اسماعیل آباد» و «گنج تپه و سیاه تپه خوروین و آجین دوجین» و «پناهگاه های صخره ای سرهه» از شهرت ملی و جهانی برخوردارند.

این گذر فرهنگی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع و به طول ۲۰۰ متر در بلوار شهید اژدری بین مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی و فرهنگسرای امام علی (ع) قرار دارد. در واقع، ایده گذر فرهنگی از استاد حکمت الله ملاصالحی است و گروهی از البرزپژوهان و پژوهشگران رشته های تاریخ، باستان شناسی، هنر، معماری، ادبیات و … نیز در استخراج عناصر ایرانی – شیعی مورد استفاده در آن مشارکت دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=16781

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.