• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

کمک به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی با اجرای طرح مشوق کارفرمایی

  • کد خبر : 2268
  • 23 آذر 1399 - 10:20
کمک به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی با اجرای طرح مشوق کارفرمایی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از ابلاغ طرح مشوق کارفرمایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تشویق کارفرمایان برای بکارگیری نیروی کار جدید و فارغ التحصیلان دانشگاهی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حسین فلاح نژاد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با موضوع بررسی وضعیت بازار کار و تسهیلات مشاغل خانگی و کرونا و اشتغال روستایی گفت: نرخ بیکاری در بهار سال جاری ۱۲٫۳ درصد و در تابستان ۱۲٫۴ درصد بوده است.

وی نرخ مشارکت اقتصادی در تابستان ۹۹ را ۴۱٫۸ درصد و افزایش این نرخ نسبت به فصل بهار مطرح کرد: درصد سهم اشتغال در بخش های عمده اقتصادی در البرز در حوزه کشاورزی ۳٫۸ درصد، صنعت ۴۰٫۹ درصد و در حوزه خدمات ۵۵٫۳ درصد است که البرز در حوزه صنعت در جایگاه پنجم و در خدمات در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.

فلاح نژاد از ابلاغ طرح مشوق کارفرمایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تشویق کارفرمایان برای بکارگیری نیروی کار جدید و فارغ التحصیلان دانشگاهی خبر داد و افزود: مسئولین حوزه های صنعت، خدمات و کشاورزی استان این طرح را به ذینفعان حوزه خود اطلاع رسانی کنند؛ کمک به کارفرمایان در حوزه بیمه نیروی کار و کمک به اشتغال افراد تحصیل کرده از جمله اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه متقاضیان می توانند برای اطلاع از جزئیات طرح مذکور به سایت moshavegh.mcls.gov.ir مراجعه کنند، تعداد بیمه شدگان اجباری البرزی براساس سامانه های تامین اجتماعی در فروردین ماه را ۲۸۹ هزار و ۳۵۹ نفر و آمار مرداد ماه را ۳۰۵ هزار و ۵۱۱ نفر اعلام کرد و از افزایش قابل ملاحظه این آمار در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

وی بیان کرد: سهم استان البرز در تسهیلات مشاغل خانگی سال ۹۹، ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که ابلاغ آن صورت گرفته است؛ در این راستا ۳۴۷ طرح به ارزش ۵ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان از سوی دستگاه ها اجرایی به بانک های عامل ارسال شده و تاکنون تسهیلات ۱۳۴ طرح به ارزش ۲ میلیارد و ۳۸۸ میلیون تومان با اشتغالزایی ۲۸۱ نفر از سوی بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران البرز به متقاضیان پرداخت شده است.

فلاح نژاد با اشاره به تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان البرز و اقدامات انجام شده در این زمینه عنوان کرد: مبلغ ۲۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون  تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان البرز پرداخت شده که از این مقدار، ۱۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به دستگاه های اجرایی و ۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به نهادهای حمایتی مربوط می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در خصوص تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اذعان کرد: یک هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان تسهیلات  کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در ۱۴ رسته شغلی از طریق ستاد ملی کرونا به استان البرز اختصاص یافت؛ در این میان، ۳۵۴ میلیارد تومان درخواست تسهیلات از سوی متقاضیان صورت گرفته که از این مقدار، تاکنون ۱۹۵ میلیارد تومان توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بانک های ملی، تجارت، ملت و صادرات دارای بیشترین پرونده و پرداختی در این زمینه هستند، عنوان کرد: پیرو دغدغه های موجود در کشور در حوزه گردشگری و آسیب ناشی از این بیماری برای شاغلین این صنعت، ستاد ملی کرونا طی ابلاغی اعلام کرد که شیوه پرداخت را از تعداد نفر به بنگاه محور تغییر داده است و متقاضیان می توانند از طریق سامانه کارا از این تسهیلات بهره مند شوند.

فلاح نژاد گفت: در خصوص سامانه رصد اشتغال، بر اساس آنچه که در جلسات قبلی تصمیم گرفته شد تعهد سال ۱۳۹۹ البرز، ۳۶ هزار و ۵۲۵ نفر در نظر گرفته شد و در هشت ماه ابتدایی سال جاری اطلاعات ۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر از سوی دستگاه های اجرایی استان در سامانه رصد ثبت شده است؛ این دستگاه ها باید برای تحقق کامل سهم اشتغال استان البرز در ماه های باقی مانده از سال ۹۹ اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=2268

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.