• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز؛

کم‌کاری مسئولان به بهانه کمبود بودجه در تبدیل وضعیت ایثارگران پذیرفتنی نیست

  • کد خبر : 9127
  • 24 مرداد 1401 - 20:39
کم‌کاری مسئولان به بهانه کمبود بودجه در تبدیل وضعیت ایثارگران پذیرفتنی نیست
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها باید به وظیفه قانونی خود در زمینه تبدیل وضعیت ایثارگران عمل کنند، گفت: این موضوع دارای مصوبه بوده و بودجه مورد نیاز آن نیز تأمین‌شده است بنابراین کم‌کاری یا بی‌توجهی از سوی مسئولان به بهانه کمبود بودجه پذیرفتنی نیست.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سالن آمفی تئاتر این اداره کل برگزار شد، ۲۶ مرداد را یک روز تاریخی در تقویم ایران دانست و بر گرامیداشت این روز تاکید کرد و یاد و خاطره شهدای خبرنگار به خصوص شهید محمود صارمی را گرامی داشت.

وی نقش اصحاب رسانه را در پاسداشت ارزش‌های نظام، انقلاب، مسائل اجتماعی و فرهنگی مؤثر دانست و بیان کرد: در دوران دفاع مقدس، خبرنگاران زیادی به صورت گمنام و به‌ منظور تهیه خبر در مناطق عملیاتی حضور پیدا می کردند که به درجه رفیع شهادت نائل آمدند؛ بنابراین نقش اصحاب رسانه در برهه‌ای از تاریخ ماندگار و ارزشمند است؛ امیدواریم بتوانیم با همکاری و حمایت از این قشر به آگاه‌سازی اقشار جامعه کمک کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز نقش اصحاب رسانه را در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده کشور مهم بیان کرد و گفت: خبرنگاران باید بتوانند در راستای ترویج این فرهنگ و حفظ ارزش‌های این نظام و انقلاب اسلامی در جامعه به خوبی ایفای نقش کنند و با قدم نهادن در مسیر شهدا، پیام آن ها را به دیگر نسل ها برسانند.

رستمیان به جایگاه استان البرز در عرصه ایثار و شهادت اشاره و عنوان کرد: این استان با تقدیم پنج هزار و ۲۵۰ شهید، قریب به ۱۳ هزار جانباز، یک هزار و ۴۵ آزاده و ۱۳۲ شهید مدافع حرم که همگی جزو سرمایه‌های اجتماعی استان البرز محسوب می شوند، از استان های پیشرو در عرصه ایثار و شهادت است. قبل از انقلاب نیز بزرگانی در راه آرمان‌های اسلام و پیروزی انقلاب و جریان‌های مربوط به دفاع مقدس ایفای نقش کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اذعان کرد: این روز به عنوان یک روز ارزشمند و خاطره انگیز برای همیشه در حافظه ملت ایران باقی خواهد ماند. مقاومت، پایداری و تلاشی که آزادگان در زندان‌های رژیم بعث عراق از خود نشان دادند باعث خلق حماسه‌هایی ماندگار شد و گواه این موضوع شهدایی هستند که در دوران اسارت زیر شکنجه‌های سربازان رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد شهید استان البرز ادامه داد: اکثر رزمندگانی که به اسارت دشمن درآمدند مجروح بودند اما با وجود جراحات، بر اعتقادات و باورهای خود پایبند ماندند و حتی شکنجه‌ها، آزارها و اذیت‌های سربازان رژیم بعث عراق هم نتوانست ذره‌ای به باورها و اعتقادات آنان خدشه‌ای وارد کند. آن ها با وجود مشقت های فراوان نه تنها تسلیم نشدند بلکه درس آزادگی و شجاعت را به همگان آموختند.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز به نقش و جایگاه آزادگان در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند «اگر روزگاری من نبودم و اسیران برگشتند سلام من را به آن ها برسانید و بگوید پدر پیرتان همیشه به فکر شما بود». روحیه جهادی آزادگان سبب شد تا بعد از بازگشت به میهن برای آبادانی کشور در دستگاه های اجرایی شروع به فعالیت کنند.

باید روحیه جهادی و انقلابی ایثارگران و آزادگان کشور را به نسل  های آینده کشور منتقل کنیم

رستمیان با بیان اینکه امروز تعداد زیادی از همان آزادگان در مراکز علمی، درمانی و اجرائی مشغول فعالیت هستند و این ریشه در روحیه مجاهدت و ازخودگذشتگی آن ها دارد، گفت: اکنون باید در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، روحیه جهادی و انقلابی ایثارگران و آزادگان کشور را به نسل  های امروز و آینده کشور منتقل کنیم و به آنان بگویم که در دوران دفاع مقدس بلوک شرق و غرب برای دستیابی به منافع خود، رژیم بعث عراق را تادندان‌مسلح کردند.

وی با اشاره به تقوا، روحیه ایثار و ازخودگذشتگی و نیز ایستادگی رزمندگان اظهار کرد: ۱۹ شهید استان البرز از شهدایی هستند که در دوران اسارت و زیر شکنجه‌های رژیم بعث عراق شربت شهادت را نوشیدند و ۱۰۷ نفر از آزادگان نیز پس از بازگشت به میهن اسلامی فوت کرده‌اند. در همین راستا سلسله برنامه‌هایی با مشارکت آزادگان و سایر دستگاه‌های اجرایی در استان البرز برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید استان البرز مطرح کرد: بر اساس دستور رئیس‌جمهور، معاون اول وی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، تمام دستگاه‌های اجرایی بایستی در روز ۲۶ مرداد برنامه هایی برای تجلیل از آزادگان داشته باشند که سرکشی از این عزیزان و برگزاری برنامه‌های تجلیل و گرامیداشت توسط دستگاه‌های اجرایی از جمله این برنامه هاست.

رستمیان خبر داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز قرار است برای خانواده های آزادگان متوفی، همایشی را در مجموعه ایثار کردان با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید برگزار کند، تبلیغات محیطی و حضور آزادگان در مصلای نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌ها توسط تعدادی از این عزیزان نیز از دیگر این برنامه‌های بزرگداشت آزادگان در استان البرز هستند.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها باید به وظیفه قانونی خود در زمینه تبدیل وضعیت ایثارگران عمل کنند، تصریح کرد: این موضوع دارای مصوبه بوده و بودجه مورد نیاز آن نیز تأمین‌شده است بنابراین کم‌کاری یا بی‌توجهی از سوی مسئولان به بهانه کمبود بودجه پذیرفتنی نیست. از زمان ابلاغ این مصوبه تاکنون برخی از دستگاه‌ها همچون دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه پیام نور، شهرداری و اداره کل حمل‌ونقل در تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در ارگان‌هایشان به خوبی عمل کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید استان البرز اشتغال را یکی از مهم ترین مشکلات جامعه امروز دانست و ادامه داد: بعضی از دستگاه‌ها نیز هنوز به بهانه‌هایی همچون گزینش، این دستورالعمل را اجرایی نکرده‌اند. از زمان ابلاغ این مصوبه تاکنون دو هزار و ۶۲۱  نفر به‌صورت رسمی تبدیل وضعیت شده‌اند و تعدادی در مرحله گزینش بوده و عده ای نیز هنوز مدارکشان احراز نشده است و این موضوعات باید از سوی اصحاب رسانه پیگیری و مطالبه شود.

رستمیان همچنین به ساخت موزه شهدای امام‌زاده محمد (ع) کرج اشاره و اظهار کرد: آثار شهدا جمع‌آوری‌شده و تا زمان احداث موزه نگهداری می‌شوند. پیگیری‌هایی نیز برای اخذ اعتبار برای احداث این موزه انجام شده اما با توجه به محدودیت تعریف پروژه‌های جدید، هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم ولی با اعتبارات بنیاد شهید کار را آغاز کرده‌ایم و نقشه‌برداری و طراحی آن نیز انجام‌شده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9127

ثبت دیدگاه

  1. I’m really enjoying the design and layout of your site. It’s a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme? Exceptional work! Трансфер в Шерегеш

  2. I like reading a post that will make people think. Also, thank you for allowing me to comment! мебель по низким ценам

  3. сколько стоит скупка лома золота – где продать золото дорого оставить заявку – скупка золота дорого http://www.skupkamsk.site/

  4. What’s up to every one, it’s truly a pleasant for me to visit this site, it contains helpful Information. логистический склад

  5. I am actually glad to read this blog posts which consists of lots of helpful data, thanks for providing these information. логистический склад

  6. great issues altogether, you just won a logo new reader. What may you suggest in regards to your publish that you made a few days ago? Any positive? bezogoroda.ru

  7. I know this if off topic but I’m looking into starting my own blog and was wondering what all is required to get set up? I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I’m not very internet savvy so I’m not 100% positive. Any recommendations or advice would be greatly appreciated. Cheers Перекладные фокусы

  8. I visit everyday some web pages and websites to read articles, but this weblog offers quality based content. vammebel.ru

  9. медицинская справка spravki-kupit.ru

  10. Good replies in return of this question with real arguments and explaining all about that. купить диплом автомеханика

  11. I’ve been exploring for a little for any high-quality articles or blog posts in this kind of space . Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this site. Reading this info So i’m satisfied to express that I have a very good uncanny feeling I found out exactly what I needed. I so much surely will make certain to don?t fail to remember this web site and give it a look on a constant basis. гостиничные чеки спб

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.