• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
امام جمعه کرج:

کم کاری ها را می بینم/ اقدام قانونی خود را قاطع و عاجل انجام دهید

  • کد خبر : 17232
  • 22 اردیبهشت 1402 - 19:33
کم کاری ها را می بینم/ اقدام قانونی خود را قاطع و عاجل انجام دهید
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: ما و مردم و متدینین صبوری می کنیم تا ببینیم دستگاه‌ها چه مقدار به وظائف و تکالیف خود عمل می‌کنند. اقدام قانونی خود را قاطع و عاجل انجام دهید، بنده از دستورات قانونی که به شما داده ‌شده مطلع هستم و کم‌کاری‌ها را می‌بینم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز کرج با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در رابطه با یک هشدار اقتصادی، گفت: ایشان فرمودند که «مایه بیزارى و نارضایتی این است که خوراک احتکار شود و مردم در وضعیت کمبود ارزاق رها شوند»؛ مسئله احتکار به هر شکلی و برای هر جنسی به خصوص آنچه مورد نیاز جامعه است به‌ شدت نهی شده است.

وی با اشاره به فرمایش رسول خدا (ص) که فرمودند «محتکر ملعون است»، اظهار کرد: به قرآن مراجعه و بررسی کنید و ببینید چه کسانی لعن شده‌اند؟ مشرک، کافر، منافق و قاتلان کربلا و امثال این‌ها مورد لعن هستند، اما عده ای همچنان ارززاق عمومی، خودرو و عده ای دیگر به احتکار واحدهای مسکونی می پردازند. در روایت ها آمده است که «محتکران و آدمکشان در جهنم هم‌ درجه‌اند» و «کسى که در بازار ما دست به احتکار زند به‌منزله کسى است که کتاب خدا را انکار کند».

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به نامه امیرالمؤمنین به مالک درباره بازار و تاکید بر مطالعه آن، خاطرنشان کرد: وظیفه حکومت با این گروه مشخص است و دستگاه‌های متولی بدون اغماض باید وارد عمل شوند. شیوه مبارزه با طاغوت و مقاومت در برابر استکبار و استعمار و همچنین تبیین حقائق دینی و حفظ ارزش‌های شیعی از امام صادق (ع) به علمای شیعه و سپس به مردم منتقل شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه اظهار کرد: توجه داشته باشید گاهی اوقات فرامینی داده می‌شود اما عده ای توجه نمی‌کنند؛ رهبر معظم انقلاب نیز در این رابطه گلایه دارند و می فرمایند که از سال ۹۰ تا امروز از اقتصاد مقاومتی مطلب گفته‌ام و می گویم؛ اگر به آن ها عمل می‌کردند اکنون اوضاع این‌گونه نبود. کسانی که می‌توانستند به این توصیه ها عمل کنند و نکردند خیلی گرفتارند.

وی با بیان اینکه دینداری مردم همیشه موجب مقاومت و ایجاد اقتدار بوده است، گفت: اگر مردم تدین لازم را نداشتند، نمی‌توانستند در مقابل حملات سهمگین دشمنان در عرصه‌های مختلف مقاومت کنند. ریشه این مقاومت هم مکتب اهل‌بیت (ع) و روش امام صادق (ع) بوده که روحانیت اصیل با اقتدار تا امروز آن را دنبال کرده است اما عده ای در حال حاضر به تخریب و تضعیف روحانیت می پردازند زیرا می‌دانند اوست که در عرصه‌های مختلف پیشقدم بوده و جلودار است.

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب فریاد بلندِ شکست طرحهای آمریکا در منطقه است

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محور مقاومت در منطقه بیان کرد: بالاخره بعد از ۱۲ سال اتحادیه عرب، تغییر موضع داد و توافق کردند که سوریه به جمع آنان بازگردد. پیام این بازگشت چیست؟ در واقع، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، فریاد بلندِ شکست طرح‌های آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه است؛ این یعنی شکست یعنی خفت و این مسیر تا اضمحلال کامل و خروج کامل استکبار و ایادی‌ آن ها از منطقه ادامه خواهد داشت.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه آمریکا در روند صلح در یمن دخالت می‌کند و بیشترین استفاده را از جنگ اوکراین می‌برد؛ اما سودی برایش نخواهد داشت، گفت: رژیم پلید هم وقتی خیلی مأیوس می‌شود و احساس بیشتری برای نابودی دارد، اقدام به ترور می‌کند و سه فرمانده جهاد اسلامی را همراه خانواده‌ایشان با همکاری و هماهنگی آمریکا و بعضی از اعراب به شهادت می رسانند.

وی گفت: جهاد اسلامی با صلابت در میدان ایستاده و البته دیگران هم باید کمک کنند که دشمن احساس تفرقه نکند و ایران اسلامی نیز پشتیبانی‌های لازم را در این زمینه خواهد داشت. امروز بهترین فرصت است تا حماس، حزب‌الله لبنان، حشد الشعبی عراق و انصار الله یمن با هماهنگی و همکاری هم، همزمان با موشک و پهپاد روز و شب رژیم غاصب را سیاه کنند و نابودی او را جلو بیندازند؛ مقاومت باید از هر اشتباه رژیم صهیونیستی استفاده کند،

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز با تاکید بر اینکه برخی باید بدانند و بفهمند که در زمین دشمن بازی می‌کنند، اذعان کرد: طبق گزارشی که دریافت کرده ام هنوز هم دستگاه‌های متولی ترک فعل های زیاد دارند و بعضی متعمداً امور محوله را به خوبی و درستی انجام نمی‌دهند و در برخی موارد تصاوری نیز در این رابطه منتشر و مشاهده می شود که جای تأسف دارد.

آیت الله حسینی همدانی تشریح کرد: بنده از استاندار، اتاق اصناف و دستگاه قضا در استان البرز انتظار بیشتری دارم؛ ما و مردم و متدینین صبوری می کنیم تا ببینیم دستگاه‌ها چه مقدار به وظائف و تکالیف خود عمل می‌کنند. برای بار چندم است عرض می‌کنم فرصت‌ها را از دست ندهید و اقدام قانونی خود را قاطع و عاجل انجام دهید. بنده از دستورات قانونی که به شما داده ‌شده بنده مطلع هستم و کم‌کاری‌ها را می‌بینم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17232

ثبت دیدگاه

  1. где купить справку spravki-kupit.ru

  2. Howdy! I know this is kind of off-topic but I had to ask. Does building a well-established blog like yours take a massive amount work? I’m completely new to blogging but I do write in my diary everyday. I’d like to start a blog so I can share my experience and thoughts online. Please let me know if you have any ideas or tips for new aspiring bloggers. Appreciate it! купить диплом в москве

  3. Today, I went to the beach with my kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She put the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is completely off topic but I had to tell someone! гостиничные чеки с подтверждением спб

  4. My brother suggested I might like this website. He was totally right. This post actually made my day. You cann’t imagine just how much time I had spent for this information! Thanks! bezogoroda.ru

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.