• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

کودکان باید با اسطوره های فرهنگی کشور در قالب اسباب بازی انس بگیرند

  • کد خبر : 10513
  • 20 مهر 1401 - 20:34
کودکان باید با اسطوره های فرهنگی کشور در قالب اسباب بازی انس بگیرند
مدیر اجرایی پنجمین نمایشگاه اسباب بازی در کرج گفت: با برپایی این نمایشگاه ها به اسطوره های ایرانی کشور بها و قهرمانی های آنان را در صنعت اسباب بازی مدنظر قرار می دهیم تا کودک از همان سال های آغاز زندگی خود با این الگوهای افتخار آفرین آشنا شود.

علیرضا حیدری، مدیر اجرایی پنجمین نمایشگاه اسباب بازی در کرج در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، با اشاره به افزایش بازی های رایانه ای و گرایش کودکان به این سمت و سو گفت: این مهم، یکی از دغدغه های بنیاد ملی اسباب بازی در کشور است زیرا هر کشوری در این زمینه سردمدار بوده و عملا فرهنگ خود را در قالب این بازی ها به کوچکترین قشر جامعه تحمیل می کند.

وی اذعان کرد: در برخی موارد مشاهده می شود که تولیدکنندگان این بازی های رایانه ای حتی زحمت ترجمه دیالوگ های بازی را نیز به خود نمی دهند و به نوعی زبان خود را به کودکان دیکته می کنند. این سناریوها در اتاق فکرهای کشورهای غربی تهیه شده و قهرمان سازی آن ها از شخصیت هایی صورت می گیرد که از نظر خودشان، اسطوره هستند.

مدیر اجرایی پنجمین نمایشگاه اسباب بازی با اشاره به اینکه همه اسباب بازی های این نمایشگاه ایرانی و تولید داخل هستند، اظهار کرد: علت تمرکز بر تولیدات داخلی در زمینه اسباب بازی این است که ما اسطوره های واقعی با قدمت فرهنگی در کشور داریم که می توانیم سال ها به آن ها ببالیم در حالی که این موضوع مغفول مانده و تاکنون به آن توجهی نشده بود.

حیدری توضیح داد: با برپایی این گونه نمایشگاه ها به اسطوره های ایرانی بها داده و قهرمانی های آنان را در صنعت اسباب بازی مدنظر قرار می دهیم تا کودک از همان سال های آغاز زندگی خود با الگوهای افتخارآفرین کشور آشنا شود و با آن ها انس گیرد. تمایل داریم سناریوهای خاصی در این زمینه تولید و اساطیر کشور در قالب های بازی های پژوهشی، به کودکان معرفی شوند.

کامبیز آقایی، مدیر پنجمین نمایشگاه اسباب بازی در کرج نیز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، اسباب بازی را یکی از ابزارهای مهم در تشکیل شخصیت کودک دانست و اظهار کرد: وسایل بازی کودک باید متناسب با معیارهای استاندارد باشند و شاخص های بومی فرهنگی کشور در تولید آن ها مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: نمایشگاه اسباب بازی طی چهار دوره گذشته در تهران برپا بود و تولیدکنندگان سراسر کشور در آن شرکت داشتند. امسال نیز این نمایشگاه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به میزبانی استان البرز برگزار می شود که از ۶۰ تولیدکننده از ۱۷ استان کشور دعوت به عمل آمده تا محصولات خود متناسب با معیارهای مدنظر شورای نظارت بر اسباب بازی را عرضه کنند.

مدیر پنجمین نمایشگاه اسباب بازی با اشاره به عرضه اسباب بازی های فکری، آموزشی، حسی حرکتی، انواع عروسک و بازی های رایانه ای در این نمایشگاه بیان کرد: متولی اصلی اسباب بازی در کشور، کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که ذیل برنامه های شورای نظارت بر اسباب بازی به صورت تخصصی فعالیت می کنند.

آقایی اظهار کرد: محصولات موجود در این نمایشگاه مورد کارشناسی و تایید قرار گرفته اند و فروشندگان این اسباب بازی ها در کنار غرفه ها حضور دارند و در مورد محصولات تولیدی خود برای بازدیدکنندگان توضیح می دهند تا والدین بتوانند اسباب بازی متناسب با سن و شرایط کودک خود را انتخاب و خریداری کنند.

گفتنی است پنجمین نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی روز دوشنبه ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۱ همزمان با سومین روز از هفته ملی کودک در محل نمایشگاهی باغ گل‌های کرج واقع در پارک چمران افتتاح شد و تا ۲۲ مهر ماه از ساعت ۱۱ صبح الی ۲۰ آماده‌ بازدید علاقه مندان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=10513

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.