• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
6

گاز ۵۰ سال آینده البرز پیش بینی و تامین شده است

  • کد خبر : 8591
  • 04 مرداد 1401 - 10:21
گاز ۵۰ سال آینده البرز پیش بینی و تامین شده است
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز، تامین حدود 72 درصد سبد انرژی توسط گاز طبیعی در این استان را از توفیقات این شرکت عنوان کرد و گفت: گاز 50 سال آینده البرز پیش بینی و تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سیدرضا غفاریان مدیرعامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: یکی از توفیقات این شرکت، تامین ۷۲ درصد سبد انرژی استان توسط گاز طبیعی در بخش خانگی، تجاری، صنعتی و … بوده که یک ظرفیت بالقوه برای استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه روند رو به رشد جمعیت و صنعت در استان البرز از جمله دغدغه های شرکت گاز استان البرز برای تامین انرژی در سال های آتی است اضافه کرد: با توجه به این موضوع، طراحی خط انتقال ۳۶ اینچی جدید در غرب کرج به طول ۶۰ کیلومتر در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز ادامه داد: این خط با انشعاب از خط انتقال سوم سراسری واقع در پنج کیلومتری شمال شهر بوئین زهرا آغاز و تا جنوب روستای زعفرانیه از توابع شهرستان چهارباغ امتداد می یابد که در دو فاز در حال اجراست و در سال جاری به بهره برداری می رسد.

غفاریان خاطرنشان کرد: برطرف کردن مشکل کمبود گاز در البرز و ایجاد ظرفیت تامین انرژی گاز تا بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب بر ساعت، توزیع مناسب گاز از غرب استان در همه سطوح مصرف و به طور ویژه تامین انرژی در صنایع با چشم انداز ۵۰ سال آینده، ویژگی و شاخصه مهم این پروژه است.

وی در تشریح این پروژه بیان کرد: فاز نخست پروژه، اجرای بیش از ۴۰ کیلومتر خط انتقال ۳۶ اینچی با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان بوده که از ابتدای سال ۹۸ آغاز شده و تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز افزود: فاز دوم پروژه شامل اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال ۳۶ اینچی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان بوده که این بخش از پروژه نیز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. میزان لوله گذاری و دفن خط این پروژه تاکنون ۴۸ کیلومتر بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=8591

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.