• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
امام جمعه کرج:

گاهی مواردی از مجلس انقلابی می‌شنویم که ناراحت‌کننده است/ ضرورت رسیدگی عاجل به گرانی ها

  • کد خبر : 16787
  • 15 اردیبهشت 1402 - 17:59
گاهی مواردی از مجلس انقلابی می‌شنویم که ناراحت‌کننده است/ ضرورت رسیدگی عاجل به گرانی ها
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به اینکه گاهی مواردی از مجلس انقلابی می‌شنویم که ناراحت‌کننده است، گفت: نمایندگان باید برای برطرف شدن شایعه‌ها شفاف‌سازی کنند تا تصمیم‌گیری‌های بعدی راحت‌تر باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر مطرح کرد: پس از توافق ایران و عربستان و آثار فراوانی که برای کشورهای نه تنها منطقه بلکه جهان داشت و دارد، عربستان باید با استفاده از توافقی که با ایران کرده انسداد سیاسی به وجود آمده در لبنان را تمام و با تعامل با حزب‌الله مقدمات ثبات در لبنان را فراهم کند.

وی ادامه داد: پس از مباحث این‌گونه، از جمله مهم‌ترین اتفاقاتی که در هفته گذشته واقع شد، گذشته از دستاوردهای اقتصادی، نظامی و سیاسی برای هر دو کشور، سفر مهم و راهبردی رئیس‌جمهور در این زمان حساس که تحولات منطقه‌ای و جهانی در حال شکل گرفتن است به سوریه بود.  نفس این سفر اعلام کرد که طراحی‌های دشمنان داخلی و خارجی که با مدیریت مثلث عربی، عبری، غربی علیه سوریه انجام می‌شد شکست خورد و خواب را از رژیم کودک کش گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه رسانه های خودشان اعلام کردند که سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه بسیار استثنایی است و باید اسرائیل را نگران کند، عنوان کرد: در کنار این سفر، سفر وزیر امور خارجه ایران به لبنان و حاضر شدن در نقطه صفر مرزی لبنان با فلسطین اشغالی بود که این پیام را تکمیل و حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی را دلگرم کرد که ایران همچنان همراه آن‌هاست.

حسینی همدانی ادامه داد: حال رژیم صهیونیستی نمی‌توانست بدتر از این شود که ببیند مسئولین ایران به لانه عنکبوتی او نزدیک شوند و به‌راحتی جبهه مقاومت را برای محاصره کامل او هماهنگ کنند که این نکته بسیار مهمی بود. رژیم غاصب و پلید صهیونیستی خوب می‌داند که همه اقدامات ایران بازدارنده است و اگر خیال خامی در سر داشته باشند، دست جبهه مقاومت برای سرعت بخشیدن به نابودی آن‌ها باز خواهد بود.

ما برای نابودی دشمنان به بمب اتم احتیاج نداریم

وی با بیان اینکه رژیمِ در حال اضمحلالِ خبیث، مدعی شده که ایران در حال حاضر اورانیوم غنی‌شده برای ساخت پنج بمب هسته‌ای دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب مکررا می فرمایند که ایران به دنبال بمب اتم نیست و این حرف، دروغ بزرگی است که نسبت داده می‌شود؛ چون قوی‌تر از بمب اتم را داریم و آن اراده آهنین مردان و زنان باایمانی است در سراسر دنیا که منتظر روز موعود هستند که اگر فرمان برسد اثری از اسرائیل روی زمین باقی نخواهند گذاشت.

خطیب نماز جمعه کرج با تاکید بر اینکه ما برای نابودی دشمنان به بمب اتم احتیاجی نداریم، عنوان کرد: همان‌طور که اماممان فرمود: سطل‌های پر از آب امت مسلمان برای تطهیر جهان از لوث وجود نکبت‌بار این‌ها کافی است. اگر گوش شنوایی باشد صدای خرد شدن پیکره فرسوده صهیونیست‌ها توسط جبهه مقاومت را می‌شنود و البته به‌زودی همه، خواری و خفت این جرثومه فساد را با چشم خواهند دید.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران و معلمان، عنوان کرد: به تکرار نکته مبارزه با فساد هفت‌سر در بیانات ایشان در این مقطع باید دقت کرد. آرام‌آرام به انتخابات نزدیک می‌شویم و افراد و گروه‌ها در حال آماده کردن خود برای عرضه هستند، مردم نیز باید از اکنون آماده و هوشیار باشند و دقت و رصد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: یکی از شگردهای اهل فساد، رنگ عوض کردن است؛ چنان با کلمات خاص و تغییر در ظواهر خود عوام‌فریبی می‌کنند که شیطان در گوشه‌ای می‌نشیند و با دیدن این‌ها خستگی در می‌کند. گروه‌های مرجع مواظب این افراد باشند که از آن‌ها سوءاستفاده و ذهن‌ها را مدیریت نکنند. مواظب سرهای این اژدهای هفت‌سر فساد که شاید سرهایش بیشتر هم شده باشد، باشید.

نمایندگان مجلس برای برطرف شدن شایعه ها شفاف سازی کنند

وی با اشاره به اینکه گاهی مواردی از مجلس انقلابی می‌شنویم که ناراحت‌کننده است، مطرح کرد: نمایندگان باید برای برطرف شدن شایعه‌ها شفاف‌سازی کنند تا تصمیم‌گیری‌های بعدی راحت‌تر باشد. این روزها که معیشت عمومی کشور دچار سختی‌هایی است، مجلس باید خیلی فعال‌تر عمل کند. به گرانی‌هایی که هر روز مشکلات را بیشتر می‌کند باید رسیدگی عاجل شود.

امام جمعه مسکن اظهار کرد: در زمینه مسکن می بینید که بنگاه‌ها چه به روز مردم می‌آورند و با امید و آرامش آن ها بازی می‌کنند. راجع به خودرو که معلوم نشد به کجا رسیدیم، لااقل در خصوص مسکن، تدبیر عاجلی کنید و از فعالیت سودجویان در این عرصه به صورت قاطعانه جلوگیری کنید. برخی از بنگاه داران برای سودجویی چنان وسوسه در دل صاحب خانه می اندازند که نتیجه آن احتکار منزل و گرفتاری مستاجرین و قیمت های بالایی است که معلوم نیست از کجا می آورند.

آیت الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: صاحب‌خانه‌ها گول این وسوسه‌ها را نخورند و منصفانه قیمت گذاری کرده و خود در این زمینه مواظبت کنند. مجلس در این فرصت باقی‌مانده از این دوره، قوانین این موضوعات را بررسی و اصلاح کند. در خصوص مسئله حجاب و عفاف نیز، مجلس انقلابی تاکنون وارد نشده و تعلل کرده است که بی شک در زمان خود، پاسخگو خواهد بود. قوه قضاییه، ارائه لایحه حجاب به مجلس را سرعت ببخشد تا اگر خلأ قانونی وجود دارد زودتر برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اذعان کرد: هنوز تعداد زیادی از دستگاه‌ها به دستوراتی که به آن‌ها ابلاغ‌شده عمل نمی‌کنند که همین امر موجب جری شدن عده‌ای و لوث شدن اقدامات بازدارنده می‌شود. اینجا از مسئولین مربوطه سؤال می‌کنم که چرا با مروجین خلاف و بی‌بندوباری برخورد نمی‌کنید؟ مروجین ابتذال، همانند تولیدکننده و توزیع‌کننده موادمخدر در جامعه هستند که باید به‌سرعت با آن‌ها برخورد کرد.

کوتاهی نکنید که روز پاسخگویی اعمال نزدیک است

امام‌جمعه کرج افزود: عده ای هم مصرف‌کننده کف خیابان هستند که آن‌ها را هم باید جمع و توجیه و ناهنجاری‌ها و ریشه آن ها را بررسی کرد. باید با این افراد حرف زد، کلاس گذاشت و نصیحت و هدایتشان کرد اما با کسی که با استفاده از امکانات نظام، عنوانی پیدا کرده و مورد توجه واقع‌ شده و مخاطبانی دارد اما به‌جای اینکه در این زمان بر آرامش و امید جامعه بیفزاید و مردم را تشویق به مسیر درست کند، ترویج‌دهنده منکرات و ابتذال است و تهییج و خرابکاری می‌کند، باید قاطعانه برخورد کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان تصریح کرد: یعنی واقعاً در مورد کسی که هویت معلوم دارد و با استفاده از رسانه‌های رسمی و غیررسمی، فسق را ترویج می‌کند، دستگاه قضا و مدعی‌العموم نمی‌تواند به ماجرا ورود کند؟! کوتاهی نکنید که روز پاسخگویی اعمال نزدیک است؛ روزی که دیگر فرصت عمل نداریم و باید پاسخ فرصت سوزی‌ها را بدهیم. اعاذنا الله من شرور أنفسنا و سیئات أعمالنا.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=16787

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.