• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

گسترش خلاقیت، ارمغان ترویج فرهنگ مهارت آموزی‌ است/ صدور مجوز تاسیس مرکز مهارت آموزی برای دانشگاه فنی و حرفه ای البرز

  • کد خبر : 8589
  • 04 مرداد 1401 - 9:46
گسترش خلاقیت، ارمغان ترویج فرهنگ مهارت آموزی‌ است/ صدور مجوز تاسیس مرکز مهارت آموزی برای دانشگاه فنی و حرفه ای البرز
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: ترویج فرهنگ مهارت آموزی‌، علاوه بر تغییرات مثبت در رفتارها و هدایت جوانان برای حضور در صحنه اشتغال و کارآفرینی، تقویت و گسترش خلاقیت را به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، همزمان با چهارمین روز هفته ملی مهارت در نشست‌ مشترک مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز، مجوز تاسیس مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی برای این دانشگاه صادر شد. حرکت در مسیر تحقق ایجاد دانشگاه مهارت محور، توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان و ایجاد اشتغال پایدار از مزایای تاسیس این مرکز اعلام شده است.

در حاشیه این نشست، بهزاد غفاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت‌، مهارت آموزی را به عنوان یکی از مولفه های مهم و موثر در ایجاد شغل های پایدار و حرکت در مسیر توسعه اقتصاد کشور دانست و گفت: ترویج فرهنگ مهارت آموزی‌، تغییرات مثبت در رفتارها و هدایت جوانان برای حضور در صحنه اشتغال و کارآفرینی را درپی داشته و تقویت و گسترش خلاقیت و نوآوری ها را به ارمغان خواهد آورد.

وی شناسایی و  بهره گیری از خلاقیت های قشر جوان به ویژه دانشجویان بااستعداد را حرکتی مهم در راستای تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، عنوان و با اشاره به استعداد و توانایی های آشکار و پنهان جوانان تاکید کرد: با شناسایی این توانایی و خلاقیت ها، مسیر برای اشتغال و کار آفرینی و تحول در اقتصاد جامعه هموار خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، تخصص و مهارت را کارآمد ترین فاکتور در مسیر توسعه اقتصاد نام برد و گفت: به همین جهت در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گسترش مراکز آموزش های مهارتی در سطح استان را در دستور کار ویژه قرار داده ایم. با حرکت پرشتاب در مهارت آموزی قطعا بومی سازی در نوآوری ها را تجربه خواهیم کرد و به اقتصادی پویا و نقش آفرین دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=8589

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.