• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز:

ینگی امام، ظرفیت تبدیل شدن به هتل کاروانسرای پنج ستاره را دارد

  • کد خبر : 17364
  • 25 اردیبهشت 1402 - 15:33
ینگی امام، ظرفیت تبدیل شدن به هتل کاروانسرای پنج ستاره را دارد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز کفت: با توجه به تردد فراوان سرمایه گذاران و متخصصان در شهرک های صنعتی، این مکان تاریخی ظرفیت تبدیل شدن به هتل کاروانسرای پنج ستاره برای اقامت آن ها را دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز امروز در بازدید از کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ با اشاره به آغاز فصل جدید مرمت این کاروانسرا گفت: امسال قرارداد مرمت بخش دیگری از این مکان تاریخی منعقد می شود؛ استقرار و تجهیز کارگاه توسط پیمانکار صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه با اعتبارات ابلاغی فعلی، قسمت بیرونی ضلع شمالی این کاروانسرا مرمت می شود، کاروانسرای ینگی امام را از جمله آثار تاریخی فاخر و ارزشمند دانست و مطرح کرد: این مکان در پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای مسیر جاده ابریشم به عنوان کاروانسرای شاخص مطرح شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز عنوان کرد: مرمت و بهره برداری کامل از این اثر تاریخی نیازمند حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که این امر با استفاده از اعتبارات دولتی در مدت زمانی کوتاه ممکن نیست. در این راستا می توان از ظرفیت میراث یاران برای مرمت این بنا نیز استفاده کرد.

به گفته خاکی، استان البرز دارای شهرک‌های صنعتی بزرگ و برندهای مطرح صنعتی است که می‌توانند در مرمت این اثر تاریخی با کاربری‌های فرهنگی و گردشگری، همکاری و مساعدت داشته باشند تا بازسازی این اثر در مدت زمان کوتاه‌تری به نتیجه‌ برسد.

وی افزود: این اداره کل نیز به تبلیغ و دیده شدن این برندها و معرفی آن ها به عنوان خیر و مشارکت کننده در مرمت بنا می‌پردازد. با توجه به تردد فراوان سرمایه گذاران و متخصصان در شهرک های صنعتی که برخی بعضا به دلیل نبود هتل فاخر در البرز در هتل های تهران اقامت می کنند، این مکان تاریخی ظرفیت تبدیل شدن به هتل کاروانسرای پنج ستاره را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به امکان استفاده مهمانان خارجی از این ظرفیت که منجر به درآمد ارزی می شود، گفت: فضاهای جانبی کاروانسرا که منطقه‌ای وسیع است می‌تواند برای برپایی نمایشگاهی مانند نمایشگاه اقوام و بازارچه‌های ستنی صنایع دستی و محلی با عنوان رویدادهای فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

خاکی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه این اثر تاریخی در فهرست آثار نفیس برای ثبت جهانی قرار دارد، تمامی اقدامات مورد اشاره منوط به دریافت مجوزهای لازم و مذاکرات با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17364

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.