• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
1
معاون بهره برداری و توسعه آب استان البرز:

۲۵۰ فقره انشعاب آب در روستای زکی آباد چهارباغ واگذار شد

  • کد خبر : 28018
  • 20 اردیبهشت 1403 - 21:29
۲۵۰ فقره انشعاب آب در روستای زکی آباد چهارباغ واگذار شد
معاون بهره برداری و توسعه آب استان البرز از اصلاح شبکه آبرسانی به طول ۶ کیلومتر و واگذاری حدود ۲۵۰ فقره انشعاب به منظور کاهش تلفات آب در روستای زکی آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه دیده بان البرز، علی جوادی معاون بهره برداری و توسعه آب استان البرز امروز در بازدید از طرح‌های آبرسانی روستای زکی آباد از توابع شهرستان چهارباغ گفت: شرکت آب و فاضلاب استان البرز از سال ۱۴۰۰ با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) آشنا و همکاری‌های مشترک آغاز شد.

وی با بیان اینکه این همکاری ها در قالب طرح محرومیت زدایی روستاهای استان آغاز و در این راستا ظرف مدت یک سال خدمات ارزنده‌ای به روستاهای هدف طرح ارائه شد بیان کرد: در راستای این همکاری ها دو باب مخزن ۵۰۰ مترمکعبی آب، ۲۰ کیلومتر خط انتقال، ۲۰ کیلومتر اصلاح شبکه و واگذاری حدود چهار هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب در روستاهای استان احداث شد.

معاون بهره برداری و توسعه آب استان البرز از کسب مقاوم اول در طرح‌های محرومیت زدایی توسط البرز خبر داد و مطرح کرد: در قالب همکاری با سازمان بسیج سازندگی موفق به رفع مشکل روستای ایپک اشتهارد در زمینه آب پس از ۲۰ سال شدیم. برخی مناطق روستای زکی آباد با جمعیتی حدود ۹۵۰ خانوار از اواسط فروردین هر سال با بی آبی مواجه بودند.

جوادی با بیان اینکه از سال ۱۳۵۴ هیچ گونه اصلاح شبکه ای انجام نشده بود عنوان کرد: طی برگزاری جلسات مختلف تصمیم بر آن شد تا اصلاح شبکه به طول ۶ کیلومتر و واگذاری حدود ۲۵۰ فقره انشعاب به منظور کاهش تلفات آب انجام شود؛ این ۶ کیلومتر اصلاح شبکه ظرف مدت پنج ماه با همکاری سازمان بسیج سازندگی استان البرز انجام شد.

معاون بهره برداری و توسعه آب استان البرز اظهار کرد: مقرر شده اصلاح شبکه به میزان دو کیلومتر دیگر نیز با همکاری گروه‌های جهادی انجام شود تا بتوانیم مشکل این روستا را برطرف کنیم. طرحی که از سال ۱۴۰۰ آغاز شده استمرار خواهد داشت و قصد مسکوت ماندن آن را نداریم.

وی یکی از مشکلات اساسی موجود در استان البرز را صعب العبور بودن برخی مسیرها دانست و اذعان کرد: به همین دلیل هیچ پیمانکاری حاضر به اجرای چنین طرح‌هایی نبود اما گروه‌های جهادی وارد عمل شدند و مشکلات را رفع کردند. لذا درصدد هستیم این روند و همکاری‌های مشترک را ادامه دهیم و از ظرفیت‌های موجود برای به حداقل رساندن مشکلات مردم استفاده کنیم.

معاون بهره برداری و توسعه آب استان البرز اضافه کرد: گروه‌های جهادی بدون هیچ چشمداشت مالی وارد عمل شدند و این موجب شد سرعت کار افزایش یابد. حداقل اعتباری که برای اصلاح شبکه به میزان ۶ کیلومتر جهت کاهش هدررفت آب نیاز داشتیم، حدود پنج میلیارد تومان بود که طی همکاری با بسیج سازندگی، این پروژه با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اجرا شد.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=28018

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.