• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5
مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در استان البرز؛

الگوگیری و الگوسازی از شهدا یکی از وظایف حفظ آثار دفاع مقدس ارتش است

  • کد خبر : 7420
  • 12 بهمن 1400 - 21:11
الگوگیری و الگوسازی از شهدا یکی از وظایف حفظ آثار دفاع مقدس ارتش است
مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در استان البرز گفت: الگوگیری، الگودهی و الگوسازی از شهدا برای نسل‌های جوان و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا با برگزاری مجالس و حضور در مناطق جنگی و نام‌گذاری اماکن از جمله وظایف سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس استان البرز، سروان امین میردریکوند مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در استان البرز، در خصوص فعالیت دفتر حفظ آثار دفاع مقدس ارتش در این استان اظهار کرد: حدود سه ماه است که ما به‌صورت رسمی خدمت خود را در استان البرز آغاز کرده‌ایم و در فرهنگسرای شهید آوینی واقع در شهرک جهان‌نما مستقر شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شهادت یکی از زیباترین نعمت‌های الهی است که در صدر رحمت‌های خداوند متعال قرار دارد، مطرح کرد: می‌توان گفت کسی که به مقام شهادت نائل می‌شود، وارد حریم خلوت الهی و میهمان شهدا بر سر سفره الهی می‌شود که این امر، اتفاقی ارزشمند است.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در استان البرز افزود: در این راستا فردی که شهید شده نشانه مجاهدت در بین یک خانواده است که حمایت پدر، مادر، برادر، همسر و… موجب شده یک نفر به این درجه رفیع برسد و بر ماست که از این موضوع، بهره لازم را ببریم و با الگوسازی برای جوانان و نسل‌های آینده و نشان دادن راه و هدف به همگان، استقامت در برابر ظلم و خودباوری را نشان دهیم.

سروان میردریکوند با اشاره به جمعیت حدود سه میلیون نفری جامعه ایثارگری ارتش و با بیان اینکه در این میان، حدود ۴۸ هزار و ۴۳ شهید و ۲۱۱ هزار و ۲۸ جانباز و آزاده وجود دارد، گفت: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با درک صحیح و احساس مسئولیت سنگین، به دنبال ایفای نقش و وظیفه خود نسبت به شهدا و خانواده‌های معظم آن‌ها و جامعه ایثارگری است.

وی با بیان اینکه این نقش می‌تواند در راستای تکریم شهیدان و قدردانی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران شکل گیرد، عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و جهاد، الگوگیری، الگودهی و الگوسازی از شهدا برای نسل‌های جوان و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا با برگزاری مجالس و حضور در مناطق جنگی و نام‌گذاری اماکن از جمله وظایف سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش است.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در استان البرز، جمع‌آوری، نشر و مطالعه شرح حال شهدا، ساخت سردیس و تندیس و نمادهایی از شهدا و نصب آن‌ها در اماکن تربیتی، برگزاری یادواره‌ها، همایش‌ها و کنگره‌ها، تهیه و انتشار کلیپ، انیمیشن، موشن گرافیک، اینفوگرافیک و عکس نوشته در فضای مجازی و تهیه مستند از زندگینامه شهدا را از دیگر وظایف این سازمان برشمرد.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های امیر سرتیپ «اکبر نجفی» فرمانده لشکر ۲۳ ولایت نزاجا از اقدامات و فعالیت‌های حفظ آثار ارتش در استان البرز گفت: دستورات بسیار خوبی در این راستا و همچنین با توجه به نبود پادگان ارتش در این استان، جهت برطرف کردن مشکلات ایثارگران استان از سوی فرماندهی لشکر صادر شده است و به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

سروان میردریکوند عنوان کرد: قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۳ ولایت نزاجا در سطح استان البرز علاوه بر حفظ ماهیت نظامی خود در عالی‌ترین سطح و ارتقای آمادگی نظامی جهت تأمین امنیت مردم ایران اسلامی که خط قرمز همه یگان‌های ارتش است، در زمینه‌های فرهنگی، محرومیت‌زدایی، مردم‌یاری و … نیز اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و دارد.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در استان البرز با اشاره به پیش‌قدم بودن ارتش در حوادث و بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل، کرونا و… ابراز داشت: این لشکر در زمینه مقابله با ویروس کرونا، واکسیناسیون عمومی، تهیه و توزیع تلفن‌های همراه هوشمند برای محصلان بی‌بضاعت و نیز تهیه وسایل خانگی برای افراد کم‌درآمد همواره پیش‌قدم بوده است.

وی از برگزاری بیش از ۱۰ مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در راستای لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و با بیان اینکه لشکر ۲۳ همواره این آمادگی را دارد که ضمن دفاع از کیان ایران اسلامی جهت کمک به آحاد مردم پیش‌قدم باشد، گفت: این لشکر به نام شهید و امیر سرافراز «حسن آبشناسان» مزین شده که رشادت‌های وی در جنگ تحمیلی و پیش از آن، برای نیروهای مسلح یک درس و الگوست.

سروان میردریکوند با اشاره به نقش پررنگ لشکر ۲۳ ولایت نزاجا در دوران دفاع مقدس توضیح داد: قرارگاه عملیاتی این لشکر یا همان ارشد نظامی ارتش در استان البرز شامل یک یگان متحرک هجومی، یک یگان نیروی مخصوص و گروه پهباد حضرت ولیعصر (عج) نیروی زمینی، مرکز آموزشی ۰۲، یک گروه پدافندی و یک مرکز آموزشی دوره کد است.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در استان البرز با بیان اینکه گروه پدافندی این لشکر آسمان پنج استان کشور را پوشش می‌دهد و امنیت کشور را تأمین می‌کند، از همه مسئولان استان البرز که طی این مدت همکاری خوبی با مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در استان البرز داشته‌اند، قدردانی کرد.

S. sabbaghian, [01.02.22 21:14]
وی متذکر شد: از خداوند منان خواستارم که ما را در راستای خدمتگزاری هر چه بهتر به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران کند تا بتوانیم خادمان خوبی برای این عزیزان باشیم و موجبات رضایت و خشنودی خداوند متعال، رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام زمان (عج) را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=7420

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.