• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

اخبار پلیسی سه شنبه ۱۶ دی ماه

  • کد خبر : 2986
  • 16 دی 1399 - 23:11
اخبار پلیسی سه شنبه ۱۶ دی ماه
مشروح اخبار پلیسی استان البرز در روز سه شنبه 16 دی ماه را از نظر می گذرانیم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مشروح اخبار پلیسی استان البرز در روز سه شنبه ۱۶ دی ماه را از نظر می گذرانیم.

انهدام باند سارقان زورگیر در فردیس

سرهنگ بیژن جنتی، فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از شهروندان با شیوه زورگیری در مناطق مختلف شهر فردیس، موضوع به صورت ويژه در دستورکار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در بررسی های اولیه خود متوجه شدند که سارقان با سوار کردن سوژه های خود به عنوان مسافر، در میانه راه با تهدید سلاح های سرد و گرم قلابی اقدام به سرقت لوازم شخصی و با ارزش مالباختگان می کردند.

جنتی مطرح کرد: با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی های مستمر در مناطق وقوع سرقت یکی از متهمان شناسایی و مشخص شد که نامبرده به جرم سرقت توسط پلیس آگاهی شهرستان ملارد در غرب استان تهران دستگیر و روانه زندان شده است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضائی متهم از زندان به پلیس آگاهی فردیس منتقل و تحقیقات پلیسی پیرامون سرقت ها آغاز شد، تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه بیان کرد که با نصب پلاک های سرقتی بر روی خودروی پرايد یکی از همدستانش با سوار کردن شهروندان در محل های خلوت و کم تردد، اقدام به خفت گيری با تهدید سلاح سرد و گرم قلابی می کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس با اشاره به کشف تعدادی سلاح سرد و گرم قلابی از مخفیگاه متهم افزود: در ادامه مخفیگاه سه همدست دیگر این سارق حرفه ای در شهر فردیس شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در چند عملیات غافلگیرانه نامبردگان نیز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

جنتی با اشاره به اعتراف متهمان به ۸ فقره سرقت به شیوه زورگیری و نیز شناسایی تمام مالباختگان با تلاش کارآگاهان خاطرنشان کرد: شهروندان به هیچ وجه سوار خودروهای مسافرکش شخصی که دارای رفتارهای مشکوک هستند نشوند.

هشدار جدی پلیس به وسایل نقلیه دارای پلاک مخدوش

سرهنگ غلامعلی شرق، رئیس پلیس راهور استان البرز گفت: تعداد معدودی از رانندگان خودروها برای فرار از جریمه نقض محدودیت‌ها اقدام به مخدوش کردن و تغییر ارکان پلاک خودرو می کنند که این اقدام در قوانین کشور عمل مجرمانه و مستوجب مجازات محسوب می شود.

وی با بیان اینکه پلیس با هرگونه دستکاری، مخدوش کردن و یا پوشاندن پلاک وسایل نقلیه به شدت برخورد می‌کند، افزود: اگر راننده‌ای با مخدوش کردن و تغییر ارکان پلاک سعی در دور زدن قوانین داشته باشد، پلیس ضمن توقیف خودرو، راننده متخلف را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

انهدام باند سارقان اماکن خصوصی در نظرآباد

سرهنگ فرج اله اسدالهی، فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهر نظرآّباد، پیگیری موضوع و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های به عمل آمده از صحنه های سرقت و اقدامات پلیسی صورت گرفته، باند سه نفره سرقت مورد شناسایی قرار گرفت. پس از هماهنگی با مقام قضایی ماموران به مخفیگاه سارقان اعزام و در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه اعضای این باند سه نفره را دستگیر کردند.

اسدالهی اظهار کرد: سارقان پس از انتقال به پلیس آگاهی و در بازجویی های پلیسی صورت گرفته به ۱۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان های در حال احداث در سطح شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد با اشاره به دستگیری یک مالخر اموال مسروقه در این پرونده، خاطر نشان کرد: سارقان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سارقان کنتور برق با ۱۳۰ فقره سرقت دستگیر شدند

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در پی افزایش سرقت کنتورهای برق در ساختمان های نیمه کاره در منطقه عظیمیه شهرستان کرج، بررسی موضوع در دستور کار کلانتری ۱۴ رسالت قرار گرفت.

وی مطرح کرد: ماموران در بررسی های اولیه خود متوجه شدند که سارقان در نیمه های شب ساختمان های نیمه کاره بدون نگهبان را شناسایی کرده و به صورت کاملا حرفه ای ابتدا برق پشت کنتور را قطع و سپس اقدام به سرقت آن می کنند.

محمدیان بیان کرد: ماموران با افزایش گشت های محسوس و نامحسوس و سرکشی در مناطق وقوع سرقت در ساعات پایانی شب، در نهایت سارقان را در حین سرقت از یک ساختمان نیمه کاره مشاهده کردند و بلافاصله در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری هر دو سارق شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز عنوان کرد: با هماهنگی مقام قضایی محل اختفای سارقان که در یک مغازه ضایعاتی بود، مورد بازرسی قرار گرفت که تعداد ۲۷ عدد کنتور برق از آن کشف شد.

محمدیان اظهار کرد: در بازجویی های به عمل آمده، سارقان به جرم خود مبنی بر ۱۳۰ فقره سرقت کنتور برق اعتراف کردند که در این رابطه پرونده ای تشکیل و برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی استان ارجاع شد.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان از شهروندان درخواست کرد که حتما برای ساختمان و اماکنی که استفاده کمتری از آن ها دارند نگهبان تعیین کرده و آن ها را به دوربین مداربسته تجهیز کنند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=2986

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.