• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
فرمانده انتظامی فردیس مطرح کرد؛

اغفال دختران جوان با ترفند جذب برای «مدلینگ»/ متهم سابقه دار دستگیر شد

  • کد خبر : 24249
  • 14 آذر 1402 - 13:34
اغفال دختران جوان با ترفند جذب برای «مدلینگ»/ متهم سابقه دار دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس از دستگیری عامل فریب و اخاذی از دختران جوان با ترفند جذب برای «مدلینگ» در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش دیده بان البرز، سرهنگ کامران ملکی، فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: بر اساس رصد و گشت زنی کارشناسان پلیس فتای فرماندهی انتظامی فردیس در فضای مجازی مشخص شد فردی ضمن معرفی خود به عنوان دارنده برند پوشاک با انتشار آگهی در برنامه‌های کسب و کار به عنوان استخدام مدلینگ در حوزه شهرستان و کشاندن قربانیان به صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام با برقراری ارتباط با کاربران خانم و پس از جلب اعتماد آن ها اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کرد.

وی مطرح کرد: این فرد کلاهبردار با ارائه وعده فعالیت مدلینگ با درآمد بالا و سایر وعده‌های پوشالی، پس از به دست آوردن تعدادی تصویر نامناسب و خصوصی از فریب خوردگان، از آن ها اخاذی می‌کرد. با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به پرونده در دستورکار کارآگاهان سایبری شهرستان قرار گرفت و با انجام اقدامات پلیسی، متهم شناسایی و از هماهنگی با مراجع قضائی دستگیر شد و پس از مواجهه با ادله دیجیتال موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس با اشاره به شیوه و شگرد مجرمانه متهم بیان کرد: این متهم سابقه دار با برقراری ارتباط دوستی با فریب خوردگان و عمدتا دختران جوان که سودای درآمد بالا و معروفیت را داشتند، آن ها را اغفال می‌کرد. کاربران فضای مجازی به ویژه دختران جوان توجه داشته باشند که ارتباط‌های آنلاین و مجازی همواره ریسک بالایی دارند و غیر قابل اعتماد هستند و همچنین کسب و کارهای مدلینگ با وعده درآمد بالا می تواند پوششی در جهت اغفال و فریب آنان باشد.

سرهنگ ملکی در پایان خاطرنشان کرد: سایر کاربران فضای مجازی که با این روش مورد اغفال قرار گرفته و به دلایل مختلف موفق به پیگیری قضائی و ثبت شکواییه نشده‌اند، می‌توانند با تماس با مرکز فوریت‌های سایبری از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ درخواست رسیدگی به موضوع را داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=24249

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.