• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
9

رویکرد رزمایش‌های مواسات و همدلی متحول شد

  • کد خبر : 2190
  • 19 آذر 1399 - 19:03
رویکرد رزمایش‌های مواسات و همدلی متحول شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: با تدابیر اندیشیده شده رویکرد رزمایش‌های مواسات و همدلی متحول شد و این برنامه در دوره جدید در ۱۴ محور برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ولایی ‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اداره‌ کل تبلیغات اسلامی البرز برگزار شد، اظهار بیان کرد: از ابتدای شیوع  کرونا و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر عزم جهادی برای مقابله با این بیماری، قرارگاه مرکزی مواسات و همدلی با حضور ۱۵ نهاد و ارگان و با محوریت امام جمعه کرج در این استان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه با تشکیل این قرارگاه چندین مرحله رزمایش‌های مواسات و همدلی برگزار شد، تصریح کرد: این اقدامات تأثیر مثبتی در سطح استان البرز داشت و توانست کمک بسیار زیادی به آسیب‌ دیدگان ناشی از این بیماری کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره فرمایش اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر حضور مجدد جوانان مؤمن سعی می کنیم دوره جدید رزمایش همدلی و کمک مومنانه متفاوت برگزار شود، خاطرنشان کرد: این دوره از رزمایش با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی و با کمک دیگر نهادها و ارگان‌های عضو قرارگاه صورت می گیرد.

ولایی برحق ادامه داد: این دوره از سالروز ولادت حضرت زینب (س) در تاریخ ۳۰ آذرماه جاری آغاز می‌شود و در سالروز شهادت سردار سلیمانی در تاریخ ۱۳ دی ماه به پایان می رسد، در این روزها ۱۴ برنامه تدارک دیده است که به صورت منسجم در هر روز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روز نخست با شعار «قدرشناس شمائیم» در راستای تکریم پرستاران برگزار می‌شود، گفت: در این روز علاوه بر پخش کلیپ و تیزرهایی در راستای این قشر خدوم، مسئولان به بیمارستاران‌ها و مراکز درمانی می روند و از جامعه پرستاری با اهدای هدیه و گل تقدیر خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه روز دوم با شعار «هم‌نفس» در راستای قدردانی از زحمات بانوان به عنوان همراهان همیشگی مقاومت برگزار می‌شود، اظهار کرد: این روز را به پاس قدردانی از زحمات بانوان که همواره پا به پای مردان در اموری مانند تولید ماسک، تغسیل اموات، و… حضور داشتند، به این قشر اختصاص دادیم.

ولایی برحق با اعلام اینکه روز سوم با شعار «شهید مجاهد» و با محوریت تکریم خانواده‌های شهدا و مجاهدین سلامت برگزار می‌شود، تصریح کرد: استان البرز تاکنون هفت شهید مدافع سلامت تقدیم کرده است که در این راستا با حضور در مقابل منازل این شهدا مراتب قدردانی ویژه از شهدای مذکور و خانواده های آن ها به عمل می آید.

وی با اشاره به شعار «قهرمان فردا» برای روز چهارم اعلام کرد: به دلیل اینکه مقام معظم رهبری بر ادامه راه شهید فخری‌زاده توسط نسل آینده تأکید داشتند، در راستای تربیت نسل آینده ساز کشور، در این روز مسابقات نوشتاری، پخش کتاب و برنامه‌های جذاب برای کودکان اجرا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز «به یاد درگذشتگان» را شعار روز پنجم عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی بسیاری از بازماندگان متوفیان نتوانسته اند مراسم ترحیمی برای اموات خود برگزار کنند در این راستا با راه‌اندازی پویش سراسری در فضای مجازی اقدام به برگزاری مراسم ختم و تلاوت قرآن برای این عزیزان خواهیم کرد.

ولایی برحق با بیان اینکه جمعه روز ششم و سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) است و با شعار «مرا دریاب» با محوریت استغاثه به حضرت مهدی (عج) برگزار می‌شود، اظهار کرد: به دلیل تاکید مقام معظم رهبری تلاش می کنیم این استغاثه را به صورت سراسری برگزار شود.

وی از شعار «به توان ما» در راستای اشتغال ‌زایی آسیب‌ دیدگان از کرونا برای روز هفتم نام برد و

اذعان کرد: با کمک و هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها و نهادها، مقدمات اشتغال دو هزار نفر در مشاغل خانگی و کارگاهی فراهم شد که بسیار ارزنده  است و در این روز به صورت نمادین به این اقدام می‌پردازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه روز هشتم با شعار «نذر قربانی» برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: به نیت دفع بلا و کمک به فقرا مقرر شد هر محله اقدام به قربانی کند که در این راستا بیش از یک هزار قربانی در محلات مختلف صورت انجام می شود و نذورات به دست نیازمندان و فقزا می رسد.

ولایی‌برحق گفت: روز نهم، مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و آغاز ایام فاطمیه اول است که با شعار «دخیل» برگزار می‌شود؛ سعی کردیم مراسم عزاداری این روز به صورت آنلاین و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار شود، اقدامات مناسب دیگری نیز در این راستا تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به حماسه نهم دی و تقارن آن با روز دهم رزمایش همدلی با شعار «گفتمان برتر»، اظهار کرد: در این روز بصیرت‌افزایی مد نظر قرار گرفته و با استفاده از ظرفیت‌های موجود به این اقدام پرداخته می شود، گفتمان برتر که گفتمان بصیرت است از طریق فضای مجازی تبیین می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه روز یازدهم با شعار «البرز همدل» نامگذاری شده است، تصریح کرد: در این روز در هر پایگاه و حسینه ۱۴ بسته کمک مومنانه را فراهم و از طریق وبینار با آنها ارتباط برقرار می‌شود؛ پیش‌بینی می کنیم حدود پنج هزار بسته کمک مومنانه جمع آوری شود.

ولایی برحق با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن مجید در این ایام عنوان کرد: روز دوازدهم با شعار «ختم قرآن» برگزار می‌شود؛ در این روز یک هزار ختم قرآن صورت خواهد گرفت و بیش از ۲۰۰ مؤسسه قرآنی و دارالقرآن این اقدام را برای شفای بیماران، آمرزش اموات و… انجام خواهند داد.

وی ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ترویج مکتب سردار سلیمانی مطرح کرد: روز سیزدهم با شعار «مکتب حاج قاسم» برگزار می‌شود، در این راستا بازخوانی سیره این شهید بزرگوار در این روز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: همچنین به صورت وبیناری، با بیش از ۱۰۰ مجموعه تربیت‌ محور ارتباط گرفته خواهد شد و این برنامه با حضور مجازی بسیاری از شخصیت‌های شاخص برگزار خواهد شد.

ولایی برحق با بیان اینکه روز چهاردهم و پایانی این رزمایش نیز به شهید سلمیانی اختصاص یافته است و با شعار «به یاد حاج قاسم، از ملت ایران به قاسم سلمیانی، این پیام تشکر ملت از شماست» برگزار خواهد شد، اظهار کرد: اقدامات این روز توسط مساجد، پایگاه‌های بسیج، حسینیه‌ها و جوانان مؤمن که مد نظر رهبری است صورت خواهد گرفت تا شاید از این طریق بخشی از دین خود را به سردار سلیمانی ادا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در پایان متذکر شد: روز یکشنبه ۲۳ آذرماه نیز مراسم رونمایی از پوستر این طرح به صورت وبینار در مصلای کرج و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، ۱۴ نفر از ائمه جماعات شهرهای مختلف استان و مجموعه‌های شهرستانی برگزار خواهد شد و گزارش اجمالی درباره اقدامات انجام‌ شده نیزارائه می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=2190

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.