• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز:

تردد موتورسیکلت و دوچرخه در زمان بارندگی و لغزندگی معابر ممنوع است

  • کد خبر : 24059
  • 01 آذر 1402 - 13:39
تردد موتورسیکلت و دوچرخه در زمان بارندگی و لغزندگی معابر ممنوع است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از ممنوعیت تردد موتورسیکلت و دوچرخه در زمان بارندگی و لغزندگی معابر در این استان خبر داد.

به گزارش دیده بان البرز، سرهنگ حمدالله رحمتی پور، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز عنوان کرد: برابر ماده ۱۶۹ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد موتورسیکلت و دوچرخه در زمان بارندگی و لغزنده بودن راه ها ممنوع است.

وی اضافه کرد: در شرایط بارش دید رانندگان و عابران ضعیف تر از حالت عادی بوده و با توجه به لغزنده بودن سطح معابر، طول مسافت توقف نسبت به شرایط عادی بیشتر است که می طلبد رانندگان ضمن توجه کافی به جلو با احتیاط حرکت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز مطرح کرد: با توجه به عدم وجود سطح اتکای کافی لاستیک‌ها و لغزنده بودن مسیر و احتمال بروز خطرات جدی مانند واژگونی، وقوع تصادفات و حوادث مختلف، راکبان موتورسیکلت و دوچرخه از تردد در زمان بارندگی و لغزنده بودن معابر خودداری کنند.

سرهنگ رحمتی پور بیان کرد: در این شرایط، سرعت خودرو باید کمتر از سرعت در شرایط عادی و جاده های خشک باشد و از گردش‌های ناگهانی خودداری و فاصله طولی و عرضی با سایر وسایل نقلیه رعایت شود.

وی در پایان از شهروندان خواست پیش از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو اطمینان حاصل کرده، ضمن آنکه فشار باد لاستیک‌های خودروها را تنظیم کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=24059

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.