• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

درخشش دانش آموزان البرزی در المپیادهای کشوری

  • کد خبر : 2925
  • 15 دی 1399 - 10:20
درخشش دانش آموزان البرزی در المپیادهای کشوری
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از درخشش دو تن از دانش آموزان البرزی در المپیادهای کشوری ادبی و زمین شناسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: فاطمه احمدنژاد شرامین، دانش آموز دبیرستان فرزانگان ۴ کرج موفق به کسب مدال طلای المپیاد کشوری زمین شناسی و نازنین لاله، دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان فرزانگان ۳ کرج موفق به کسب مدال برنز المپیاد ادبی کشور شد.

وی اذعان کرد: بی شک با اعلام نتایج سایر المپیادهای کشوری طی چند روز آینده شاهد تداوم موفقیت دانش آموزان توانمند استان البرز در کسب مدال های رنگارنگ خواهیم بود. المپیاد ادبی پس از المپیاد ریاضی، از با سابقه‌ ترین المپیادهای کشور است و از سال تحصیلی ۶۷-۱۳۶۶ بنیان گذاشته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز مطرح کرد: این المپیادها در سه مرحله برگزار می شود؛ مرحله‌ اوّل، شامل ۱۰۰ پرسش چهارگزینه‌ای از کتاب‌های درسی دبیرستان (حدود ۳۰%) و منابع غیردرسی (حدود ۷۰%) است. مرحله‌ دوم نیز اردیبهشت هر سال برگزار می‌شود و پذیرفته شدگان مرحله‌ اول برای راهیابی به دوره‌ تابستانه و کسب مدال به رقابت می‌پردازند.

قاسمی گفت: معافیت از کنکور سراسری در رشته‌های مربوط برای مدال‌آوران طلایی هر رشته، امکان ادامه‌ تحصیل در دو رشته به صورت همزمان در دانشگاه‌ها، اضافه شدن ۱۰ درصد به تراز کنکور دانش‌آموزانی که در المپیادهای علمی مدال‌های نقره یا برنز کسب کرده‌اند و … برخی از جوایزی است که برای مدال آوران المپیادهای علمی و ادبی کشور در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=2925

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.