• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

هشدار پلیس فتا در مورد خریدهای اینترنتی با ترفند حراج جمعه سیاه

  • کد خبر : 24065
  • 01 آذر 1402 - 13:52
هشدار پلیس فتا در مورد خریدهای اینترنتی با ترفند حراج جمعه سیاه
رئیس پلیس فتای استان البرز با اشاره به ترفندهای مختلف کلاهبرداران اینترنتی، در خصوص خرید حراج جمعه سیاه (Black Friday) به کاربران هشدار داد.

به گزارش دیده بان البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: طی روزهای اخیر شاهد تبلیغات در خصوص حراج جمعه سیاه در فضای مجازی هستیم که خریداران اینترنتی از این حراجی‌ها باید پیش از پرداخت وجه نسبت به صحت و سلامتی اجناس خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: کاربران برای پیشگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران در فضای اینترنتی از فروشگاه های مطمئن و دارای نماد الکترونیکی خرید کنند. برخی مواقع، در خرید های اینترنتی تبلیغات غیرواقعی وجود دارد که در آن ها هویت واقعی فروشنده و مکان وی مشخص نیست.

رئیس پلیس فتای استان البرز با تاکید بر اینکه کاربران باید با دقت کافی اصالت کالا را مد نظر قرار دهند، مطرح کرد: یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از مردم، انتشار آگهی‌های جعلی به عنوان فروش محصولات ارزان قیمت در سایت های واسط فروشگاهی است.

سرهنگ جلیلیان یادآور شد: کلاهبرداران با ترفند خاصی نظیر ایجاد صفحات جعلی پرداخت های بانک و فروشگاه های مجازی جعلی از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV2 و تاریخ انقضای کارت را اخذ و سپس اقدام به برداشت غیرمجاز می کنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز اظهار کرد: مردم پیش از خرید مجازی باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مطمئن شوند تا در دام درگاه های جعلی قرار نگیرند، در غیر این صورت کلاهبرداران با ترفندهای خاص مانند ایجاد صفحات جعلی از حساب های بانکی مردم برداشت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کاربران فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورند و قبل از اطمینان از اصالت و مدارک کالا اقدام به پرداخت بیعانه نکنند، گفت: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=24065

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.