• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
نماینده ولی فقیه در استان البرز:

همه مسئولین، برای رفع موانع رشد تولید، به کمک دستگاه قضا بیایند

  • کد خبر : 15311
  • 18 فروردین 1402 - 0:27
همه مسئولین، برای رفع موانع رشد تولید، به کمک دستگاه قضا بیایند
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: همه دستگاه ها در راستای رفع موانع احتمالی رشد تولید، به کمک دستگاه قضائی استان البرز بیایند و همگرا و هم افزا تلاش کنند تا امور به پیش برود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه در سالن جلسات موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که ما نباید از شعار عدل علوی عقب نشینی کنیم، مردم به عدل علوی نیازمند و تشنه آن هستند.

وی افزود: ایشان در جای دیگری فرمودند که اگر شما به ذهنیت اسلامی و عامه مردم نگاه کنید در می یابید که توقع از قوه قضائیه این است که عدالت در زندگی مردم ملموس شود و آن را حس کنند و عمومیت پیدا کند. در استان البرز، توافق و هماهنگی خوبی بین دستگاه ها برقرار است به ویژه استاندار، بسیار پرکار و پرتلاش مشغول فعالیت است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز عنوان کرد: شورای تامین استان نیز در طول این مدت، با اقتدار و برنامه و به خوبی عمل کرد و توانست مسائل را کنترل کند. در خصوص مسائل اجتماعی نیز قرارگاهی عمل و به معضلات استان رسیدگی می شود. تقریبا یک سوم استان البرز، از معضل حاشیه نشینی رنج می برد که این موضوع، ارتکاب جرم، بزه و آسیب های اجتماعی را گسترش و افزایش می دهد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه اینجاست که دستگاه قضا هم درگیر مسائل می شود، در نتیجه باید از عده و عده لازم برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: البرز استانی تازه تاسیس است که وارد دوران نوجوانی شده و نزدیک دوره بلوغ است. این دوران تلاطماتی دارد که باید به آن توجه شود، در صورتی که نیازهای اساسی و اولیه آن در امور مختلف برآورده نشده است.

وی ادامه داد: این موضوع، همت بیشتر مسئولین و دستگاه های مختلف ملی را می طلبد، دستگاه های استانی در حد توان خود فعالیت می کنند بنابراین نیازمند کمک های ملی هستیم. در خصوص قوه قضائیه، توجه ویژه به دو مطلب مهم ضرورت دارد؛ اتخاذ تمهیدات لازم و تخصیص بودجه موردنیاز برای اماکن و ساختمان های اداری دادگستری در سطح استان و شهر کرج.

نماینده ولی فقیه در استان البرز عنوان کرد: بخشی از مصوبات سفر رئیس سابق قوه قضائیه به این استان، مربوط به ساختمان های دادگستری بوده که انجام نشده است؛ برخی معاونت ها مکان مناسبی برای فعالیت ندارند که این موضوع توجه ویژه ای را می طلبد زیرا بخشی از اقتدار دستگاه قضا به شکل و شمایل آن باز می گردد.

آیت الله حسینی همدانی اذعان کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند و چند روز پیش نیز در جلسه شورای اداری استان عرض کردم، شعار سال فقط مربوط به همان سال نیست و باید اقدام در جهت تحقق آن در طول سالیان ادامه داشته باشد و مکررا به آن رسیدگی و پرداخته شود اما در همان سال نیز همه باید همگرا و هم افزا تلاش کنند تا امور به پیش برود.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها در راستای رفع موانع احتمالی رشد تولید، به کمک دستگاه قضائی استان البرز بیایند، اظهار کرد: فراهم کردن شاخص های امنیت سرمایه گذاری در البرز ضرورت دارد تا افراد از سرمایه گذاری در این استان هراس نداشته باشند. در خصوص مبارزه جدی با فساد نیز، بخشی از آن مربوط به دستگاه های اداری است که بازرسی کل نقش مهم و موثری در این زمینه دارد.

آیت الله حسینی همدانی مطرح کرد: از جمله مواردی که دستگاه ها می توانند در آن به کمک دستگاه قضائی بیایند، عملیات مشترک است که می توانند در زمین های مختلف تعریف کنند و سطح آگاهی جامعه را نسبت به مسائل حقوقی و قضائی افزایش دهند. تفکیک قوا در کشور نباید موجب عدم ارتباط و همگرایی دستگاه های مختلف شود؛ همه باید در راستای تحقق اهداف انقلاب تلاش کنند.

وی بیان کرد: وجود چهار زندان بزرگ و حساس در استان البرز، تبعات بسیاری برای این استان دارد و مشکلاتی را به وجود آورده و می آورد؛ به عنوان مثال، یک زندانی که مربوط به این استان نیست را در اینجا اعدام می کنند که موجب ایجاد مشکلات امنیتی و اجتماعی برای استان می شود. از طرفی در البرز جرائم امنیتی رخ می دهد اما دادگاه امنیتی وجود ندارد که تشکیل آن می تواند اقدام خوبی باشد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=15311

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.