• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7
به منظور اعلام به موقع روایت اول؛

همکاری و تعامل اصحاب رسانه با دستگاه انتظامی باید افزایش یابد

  • کد خبر : 22825
  • 15 مهر 1402 - 16:38
همکاری و تعامل اصحاب رسانه با دستگاه انتظامی باید افزایش یابد
رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان البرز گفت: همکاری و تعامل اصحاب رسانه با دستگاه انتظامی باید افزایش یابد تا روایت اول به درستی و به موقع اعلام شود تا شاهد بازتاب منفی در اجتماع نباشیم.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حجت الاسلام محمد صادق جوشقانی، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: با توجه به اینکه «شهروند قانونمدار، پلیس خدمتگزار» به عنوان شعار هفته نیروی انتظامی تعیین شده است، هم مردم باید قانون را رعایت کنند و هم پلیس باید برخوردی مودبانه و خدمتگزارانه با مردم قانونمدار داشته باشد.

وی با اشاره به ارتباط خوب میان نیروی انتظامی استان البرز و اصحاب رسانه عنوان کرد: هر مجموعه ای که خبر اول را مطرح کند، برنده خواهد بود، چه بسا ممکن است حقیقت یک واقعه به گونه ای باشد که اگر معاندین و دشمنان بخواهند از آن به نفع خود استفاده کنند، می تواند برجسته و در فضای مجازی پیچیده شود. مانند ماجرای مرگ مهسا امینی که تاخیر در بیان خبر اول، بازتاب منفی در جامعه داشت.

رئيس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان البرز با بیان اینکه در ماجرای بیهوش شدن یک خانم در متروی تهران، به دلیل طرح به موقع روایت اول، شاهد بازتاب منفی نبودیم، اظهار کرد: رسالت و فعالیت اصحاب رسانه بسیار حائز اهمیت است و همکاری و تعامل آن ها با دستگاه انتظامی باید افزایش یابد تا روایت اول به درستی و به موقع اعلام شود تا شاهد بازتاب منفی در اجتماع نباشیم.

حجت الاسلام جوشقانی با اشاره به سبقه مذهبی و تربیتی کارکنان نیروی انتظامی و گزینش انجام شده در خصوص آن ها بیان کرد: علاوه بر این، به منظور تعالی رفتار پلیس با مردم، نظارت دقیقی از سوی بازرسی، حفاظت اطلاعات و عقیدتی سیاسی بر عملکرد کارکنان صورت می گیرد و آموزش های مختلفی نیز در بدو و حین خدمت به آن ها ارائه می شود.

وی اذعان کرد: معتقدیم هرچه رفتار پلیس با مردم بهتر باشد، می تواند در عملکردش نسبت به مردم اثر مثبت داشته باشد. همچنین برای اینکه برخورد پلیس با مردم اسلامی باشد، برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی برای کارکنان و خانواده های آن ها اجرا می شود. درصدد هستیم پلیس ما پلیس در تراز انقلاب و برخوردها به گونه ای باشد که زمینه را برای ایجاد تمدن اسلامی فراهم کند، البته مردم هم باید این رشد را داشته باشند.

رئيس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: پلیس باید آموزش های لازم را به مردم جامعه نیز ارائه دهد که در این راستا حضور نیروهای پلیس های مختلف راهور، مبارزه با موادمخدر، امنیت اقتصادی و … در مدارس، دانشگاه ها و مراکز علمی و ارائه آموزش های لازم در دستورکار قرار دارد زیرا همانگونه که نیاز تربیتی وجود دارد، نیازمند آموزش های تخصصی نیز هستیم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22825

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.