• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی البرز:

واگذاری قلعه صمصام به بخش خصوصی بهترین راهکار برای مرمت این بناست

  • کد خبر : 12501
  • 03 دی 1401 - 16:51
واگذاری قلعه صمصام به بخش خصوصی بهترین راهکار برای مرمت این بناست
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: بهترین کار برای بازسازی و بهره‌برداری از قلعه صمصام، واگذاری آن به بخش‌خصوصی با کاربری فرهنگی برای عموم است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، یحیی دارایی، سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز در حاشیه بازدید از قلعه صمصام، گفت: این قلعه یکی از بناهای تاریخی است که در کنار پل خاتون قرار گرفته و در سال‌های گذشته هم مرمت‌هایی در آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال هیچ اعتباری برای بنا ابلاغ نشده، اظهار کرد: یکی از بهترین روش‌های برای مرمت و بهره برداری از قلعه صمصام واگذاری آن به بخش خصوصی است. در حال حاضر نیز متقاضیان زیادی برای سرمایه‌گذاری در این قلعه از سوی بخش دولتی و خصوصی وجود دارد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با بیان اینکه کاربری این بنا باید فرهنگی و درخور و شأن آن باشد، اذعان کرد: با تعامل صورت گرفته با شهرداری مقرر شده یک محور فرهنگی از امامزاده حسن (ع) به کاروانسرای شاه‌عباسی و از آن جا به قلعه صمصام و پل خاتون ایجاد شود و شهرداری مجری این کار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری کرج در حال حاضر به صورت جدی پیگیر این موضوع است که این محور فرهنگی در فاز اول از امامزاده حسن (ع) کرج تا کاروانسرای شاه‌عباسی انجام شود. در فاز دوم بعد از رفع موانع ترافیکی این محور تا قلعه صمصام و پل خاتون ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=12501

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.