• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
یادداشت/ علی ارجمند عین الدین

چرایی و چگونگی پاندمی خود تحقیری/ نهادهای فرهنگی در جنگ روایت ها مقصرند

  • کد خبر : 27120
  • 20 فروردین 1403 - 18:52
چرایی و چگونگی پاندمی خود تحقیری/ نهادهای فرهنگی در جنگ روایت ها مقصرند
صدا و سیما، ارشاد و ارگان های فرهنگی رسمی در جنگ روایت ها مقصر هستند، با این که صدا و سیما در بسیاری از کشورها شعبه دارد اما به جای بیان واقعیت کشورهای جهان، عمده خبرنگارانش در خارج از کشور به دنبال مسائل کم ارزش دیگر هستند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی ارجمند عین الدین در یادداشتی آورده است: اخیرا در اخبار خواندیم که چند نفر از تکوندوکاران جوان از کشور مهاجرت‌ کردند؛ این موضوع واقعیتی تلخ است اما باید بپذیریم که امروزه آرزوی بسیاری از جوانان مهاجرت و گزینه اول آنها، کشورهای غربی است، اما واقعا چرا؟

زیرا غرب توانسته به مدد جادوی رسانه هایی مانند، سینما، خبرگزاری های بین المللی، شبکه های معاند، کنترل اینستاگرام، روایت بزک شده مهاجرین مرعوب و روشنفکران مفلوک از غرب، حمایت از فیلم های سینمایی سیاه و بولد کردن کارگردانان آنها در قالب جوایزی مثل کن و نخل طلایی و نیز سانسور شدید اخبار منفی خود، در جنگ روایت ها، خود را باغ سبز نشان دهد.

جالب است بدانیم از یک سو اخبار منفی مخابره شده در کشور ما ۲۷۰ برابر کشورهای دیگر است، از سوی دیگر با حمایت از آثار سینمایی برخی افراد، دولتمردان کشورهایی مثل آمريکا، فرانسه و انگلیس به مردم خود القا می کنند که ببینید مردم کشورهای دیگر در چه فقر و مصیبتی زندگی می کنند، پس قدر نظام سرمایه داری، دولتمردان خود و زندگی در غرب را بدانید و به دنبال اعتراض و تغییر نباشید.

از طرف دیگر چون رشد جمعیت در غالب کشورهای غربی منفی است و غرب نیاز به نیروی انسانی مهاجر دارد در نتیجه با جنگ روایت ها، نخبگان علمی، سرمایه های اقتصادی و نیروی کار ارزان کشورها را به سوی خود سوق می دهد.

واقعا چرا کسی نمی گوید که چند درصد از ایرانی های مهاجر که در ایران خانه های خود را فروخته و به غرب مهاجرت کرده اند در آنجا صاحب خانه هستند؟

چرا کسی سوال نمی کند چند درصد از نخبگان علمی و فارغ التحصیلان دانشگاه که از ایران رفته اند، در رشته تحصیلی و تخصصی خود مشغول به کار هستند؟!

جالب است بدانید ۸۹٪ درصد آنهایی که رفته اند، سرمایه ای که دارند را از ایران برده اند و فقط ۱۱٪ از سرمایه هایی که دارند در خارج از کشور به دست آورده اند!

واقعا چگونه می‌توان با اجاره سه هزار دلاری و مالیات ۴۰ درصدی و هزینه های جاری سنگین آب، برق، گاز، شارژ و … صاحب خانه و سرمایه شد!؟

اما آن روی سکه این است که فرد تمام سرمایه خود را برده، اگر در ایران خودش یک جا شاغل بود، در آنجا دو شغله شده، زن و فرزندش هم به صورت طاقت فرسایی کار می کنند، با این وجود در آخر ماه توان رفتن به یک مسافرت تفریحی ساده را هم ندارند.
تا حالا دقت کرده اید که چرا بسیاری از ایرانی ها، به محض مهاجرت به خارج از کشور، سلبریتی و فعال فضای مجازی می شوند؟‌!
زیرا آنها چشم به پول ایرانی های داخل کشور دارند، چون ۹۰ درصد از درآمد آنها در کشوری مانند کانادا در قالب مشاغلی همچون صرافی، مشاور حقوقی مهاجرت، کاریابی، کسب بورسیه تحصیلی و … از پول های ارسالی از ایران تامین می شوند!

او نمی تواند به شما بگوید که با داشتن مدرک کارشناسی ارشد در آن سوی مرزها دستشویی می شوید، در آسایشگاه سالمندان یا در رستوران کار می کند، زیرا اگر بگوید تو مهاجرت نمی کنی و او بابت کمیسیون مهاجرت شما ۲۰۰ دلار از دست می دهد.

من معتقدم بسیاری از ایرانی هایی که پناهنده شده اند، خوب می دانند که در چه مخمصه ای گرفتار شده اند، اما نمی توانند واقعیت را بیان کنند و بگویند که در آنجا رفاه که هیچ، حتی از نظر قانونی اختیار دختران نوجوان و زنان خود را هم ندارند! بنابراین امیدوارند که روزی این نظام ساقط شود تا بتوانند دوباره به کشور خود بازگردند.

برخی از آنها حتی امیدی به سقوط نظام هم ندارند، همین که اپوزیسیون خارج از کشور چند وعده غذای گرم و هزینه اتوبوس آنها را بدهند، حاضر به همکاری شده و در تظاهرات علیه نظام اسلامی شرکت می کنند، عده ای هم که کمی بن مایه علمی دارند با حضور در برنامه شبکه هایی مانند بی بی سی و گرفتن چند صد یورو یا دلار، هر آنچه که تهیه کننده برنامه بگوید قرقره می کنند!

بنده در این میان، صدا و سیما، ارشاد و ارگان های فرهنگی رسمی را در جنگ روایت ها مقصر می دانم، با این که سازمان عریض و طویل صدا و سیما در بسیاری از کشورها شعبه دارد اما به جای معرفی واقعیت کشورهای جهان، عمده خبرنگارانش در خارج از کشور به دنبال مسائل کم ارزش و بی ارزش دیگر هستند.

از سوی دیگر دولت ها در حالی یکی پس از دیگری آمدند و رفتند که تیم های رسانه ای آنها توان القای بسیاری از واقعیات ساده را نداشتند، آنها نتوانستند به مردم بگویند که در کشور ما تقریبا تمام روستاها همزمان از نعمت برق و گاز برخوردارند و مشابه این خدمت رسانی در هیچ کشوری از جهان وجود ندارد (مردم کشور ژاپن هنوز از چراغ های نفتی علاالدین و در امارات از کپسول گاز استفاده می کنند)‌!

آنها نتوانستند به مردم بگوید فیش برق خانگی فقط حدود ۱۰ درصد هزینه تمام شده آن است، (اغلب نیروگاه های ما حرارتی است و دولت بابت گازی که از خوزستان استخراج و تا نیروگاه های تمام شهرهای کشور منتقل می کند ریالی دریافت نمی کند) و همین است داستان آب، آرد، بنزین، دارو و غیره و غیره !

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=27120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.