• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

کاخ مروارید به‌عنوان پایگاه پژوهشی ملی البرز انتخاب شد

  • کد خبر : 2738
  • 08 دی 1399 - 13:23
کاخ مروارید به‌عنوان پایگاه پژوهشی ملی البرز انتخاب شد
مدیر‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز گفت: با همکاری معاونت میراث ‌فرهنگی کشور و مدیر‌کل پایگاه‌های پژوهشی ملی، کاخ مروارید به‌عنوان نخستین پایگاه پژوهشی ملی در استان البرز انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز فریدون محمدی، مدیر‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز خبر داد: کمیته تخصصی ارزیابی و بررسی پایگاه‌های پژوهشی ملی کشور با حضور چند استان تشکیل و مجموعه کاخ مروارید به‌عنوان نخستین پایگاه پژوهشی ملی در استان البرز انتخاب شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه از هر استان یک اثر انتخاب شد عنوان کرد: سه اثر تاریخی شاخص در استان البرز شامل تپه ازبکی، کاروانسرای ینگی امام و مجموعه کاخ مروارید معرفی شدند که در نهایت طبق بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته از سوی مسئولان ذی‌ربط و نهاد‌های مربوطه، مجموعه کاخ مروراید برای این منظور برگزیده شد.

مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان البرز عنوان کرد: علاوه بر ارزش فرهنگی و قدمت تاریخی یک اثر، تجهیزات و امکانات اولیه برای استقرار نیروی اداری نیز از جمله مواردی است که در انتخاب یک بنا به‌عنوان پایگاه پژوهشی ملی نقش دارد و این مورد در کاخ مروارید فراهم بود.

محمدی با اعلام اینکه حدود ۱۰۰ پایگاه پژوهشی ملی و جهانی در سطح کشور فعال است گفت: در حال حاضر استان البرز نیز دارای پایگاه پژوهشی شده است که با این رویداد، مرمت و احیای مجموعه کاخ مروارید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=2738

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.