• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5
با شهیدان/

زندگینامه شهید نورمراد نادری

  • کد خبر : 11167
  • 13 آبان 1401 - 3:46
زندگینامه شهید نورمراد نادری
شهید نورمراد نادری در 17 فروردین 1339 در شهرستان نهاوند استان همدان به دنیا آمد و در 22 فروردین 1362 در عملیات والفجر یک به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، شهید نورمراد نادری در روستای کله مار (رودحسن کنونی) سفلی از توابع شهرستان نهاوند استان همدان در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد. پدرش خانعلی، کشاورزی و مادرش، خانه داری می کرد. او فرزند دوم خانواده بود و پنج برادر و سه خواهر داشت.

پسرخاله شهید نادری در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: او در سال ۱۳۴۵، تحصیلات ابتدایی خود را در روستای جهان آباد که در مجاورت روستای کله مار قرار داشت، آغاز کرد و پس از آن، در سال ۱۳۵۳، با هدف کار و تحصیل همزمان، به کرج آمد و با خانواده ما زندگی می کرد و پس از مهاجرت برادرش به کرج، نزد او رفت و علاوه بر تحصیل، آموزش برق کشی ساختمان نیز آموزش می دید و انجام می داد.

همسر شهید نادری در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: او در سال ۱۳۵۷ موفق به اخذ دیپلم در رشته انسانی شد و پس از قبولی در کنکور به دانشگاه اهواز رفت و تحصیلات خود را در رشته نقشه کشی و معماری ادامه داد. با اوج گرفتن مبارزات انقلابیون علیه حکومت پهلوی در سال ۱۳۵۷، او نیز به خیل مبارزان پیوست.

او ادامه می دهد: او با شرکت در تظاهرات ها و راهپیمایی ها، شعار نویسی روی دیوارها و پخش اعلامیه های امام خمینی (ره) در مبارزات علیه شاه حضوری فعال داشت و پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷، عضو کمیته انقلاب اسلامی کرج شد.

همسر شهید می افزاید: من و نورمراد در سال ۱۳۵۸، زندگی مشترک خود را با یکدیگر آغاز کردیم و ثمره این ازدواج دو فرزند پسر به نام های مهدی و میثم بود. در شهریور ۱۳۵۸ به عضویت سپاه کرج درآمد و در آذر ۱۳۵۸ به منظور مقابله با نیروهای ضدانقلاب به سنندج اعزام شد.

حاج حمید پارسا، رزمنده دوران دفاع مقدس و همرزم وی در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: پس از آغاز جنگ تحمیلی، شهید نادری برای اولین بار در آبان ۱۳۶۰ از سپاه کرج به جبهه جنوب اعزام شد و در عملیات های مختلفی از جمله مطلع الفجر، والفجر مقدماتی و والفجر یک شرکت کرد.

او ادامه می دهد: در جریان عملیات آخر با تعدادی از همرزمانش در کانالی در شمال فکه، محاصره و طی درگیری با نیروهای عراقی، عده ای مجروح و عده ای نیز به شهادت رسیدند که نورمراد نیز در همان درگیری ها به شهادت رسید اما پیکر وی مفقود شد و به میهن بازنگشت.

همسر شهید نادری بیان می کند: پس از پایان جنگ، در ۲۲ فروردین ۱۳۷۰ پیکر شهید نورمراد نادری به ایران بازگشت و در گلزار شهدای زادگاه خود در روستای رودحسن نهاوند به خاک سپرده شد.

به گفته وی، شهید نادری فردی خوش اخلاق و متواضع بود، به نماز اول وقت اهمیت می داد و احترام خاصی به دیگران می گذاشت و تنها هدفش خدمت به اسلام بود.

در بخشی از وصیت نامه شهید نادری آمده است: «از امت حزب الله می خواهم همان طوری که تا حالا در صحنه بوده اید و انقلاب را یاری کرده اید، این روحیه را حفظ کنید و رابطه با خدا را مستحکم کنید که انقلاب اسلامی می رود تا زمینه ظهور مهدی (عج) را فراهم کند و به یاری خدا و رهبری امام خمینی شما پیروزید و از دشمنی هراس نداشته باشید که دست خدا بالای همه دست هاست…».

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=11167

ثبت دیدگاه

  1. درود بر شرف شما دست اندر کاران صفحه وزین دیده بان البرز بابت زنده نگاه داشتن یاد شهدا

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.