• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

اصالت مکتب شهید سلیمانی به اصالت قرآن بازمی‌گردد

  • کد خبر : 7211
  • 18 دی 1400 - 16:09
اصالت مکتب شهید سلیمانی به اصالت قرآن بازمی‌گردد
معاون دبیرکل سازمان بیداری اسلامی با بیان اینکه قرآن کریم آخرین کتاب آسمانی است که برای نجات همه انسان‌ها، نه فقط مسلمانان نازل شده و وعده‌های بسیاری داده که مستضعفان را بر زمین حاکم می‌کند و تکنیک آن را نیز ارائه داده است گفت: اصالت مکتب شهید سلیمانی نیز به اصالت قرآن بازمی‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حسین اکبری معاون دبیرکل سازمان بیداری اسلامی امروز در بزرگ‌ترین اجتماع مردمی دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ارتحال علامه محمدتقی مصباح که در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (س) و سردار حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: اصولاً زمانی که قصد پرداختن به یک پدیده مهم و تبیین ابعاد مختلف آن را داریم، باید به متغیرهای بیرونی و اصالت آن اشاره مختصری شود.

وی با اشاره به اینکه مکتب در عربی و زبان‌های دیگر به معنای مدرسه است، افزود: حاج قاسم سلیمانی  تربیت‌شده یک مدرسه بود که امروز خود صاحب یک مدرسه است. از بسیاری از قهرمانان بزرگ دنیا به‌عنوان اسطوره، نوابغ، نخبگان و یا شخصیت‌های کاریزما یاد می‌شود؛ اگر بخواهیم سردار سلیمانی را با اسطوره‌های بزرگ دنیا مقایسه کنیم، شاید حق او به‌خوبی ادا نشود. اگر بخواهیم او را نابغه عرفانی، نظامی، دیپلماسی، جهاد، معنویت و … بنامیم، باز جای پرداختن به این موضوع وجود دارد.

معاون دبیرکل سازمان بیداری اسلامی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم او را نخبه بنامیم، وجوه مختلفی دارد، مطرح کرد: بنده معتقد هستم که اگر بخواهیم حاج قاسم و مکتبش را تعریف کنیم، در بهترین تعریف می‌توانیم بگوییم «او یک مجاهد در راه خداست که مورد هدایت خدا قرار گرفت». این ویژگی می‌تواند صفات مختلف او را در درون خود تعریف کند؛ هر عنوان و واژه‌ای غیر از این را در مورد این سردار بزرگ به کار ببریم، نواقصی دارد و حق مطلب ادا نمی‌شود.

اکبری گفت: سردار سلیمانی مورد عنایت خداوند واقع و در همه میادین نبرد با دشمنان اسلام از جمله نظام سلطه و رژیم صهیونیستی که قدرتمندترین دشمنان در طول تاریخ بوده‌اند، پیروز شد که این پیروزی مدیون عنایت الهی است؛ خداوند وعده داده که اگر استقامت کنید، ملائک را به کمک شما می‌فرستیم. هیچ موردی نبوده که حاج قاسم در میادین نبرد با دشمنان شکست خورده باشد. اینکه پیروزی‌های یک انسان پیوسته است و شکست در آن راه ندارد نشان می‌دهد او فراتر از یک انسان است که این به یک اصالت وصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم را می‌توان فقط با حاج قاسم مقایسه کرد، عنوان کرد: سردار دل‌ها از یک منبع و منشأ ارتزاق می‌کرد که ویژگی‌های متضادی را در خود داشت. وی از یک‌سو در مقابل دشمنان سرسخت بود و در جایی نامه پمپئو را باز نشده پرت کرد و از سوی دیگر، به یک فرزند شهید دو سه ساله متوسل می‌شد و می‌خواست به‌نوعی از او برای آینده و نجات و شهادت خود بهره گیرد. وی با تمام مشغله‌هایی که در دنیا داشت، اما جانبازان را فراموش نمی‌کرد و مدام به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کرد.

معاون دبیرکل سازمان بیداری اسلامی مطرح کرد: سردار سلیمانی همواره مراقب بود و خود را حفظ می‌کرد تا عنایت خداوند مشمول حالش شود که اگر یک لحظه از خود غافل می‌شد، ممکن بود علیرغم همه تلاش‌ها و مجاهدت‌های بی‌وقفه، مسیر او تغییر کند. حاج قاسم در جبهه مقاومت افتخارات بسیاری را آفرید و پیروزی‌های متعددی را کسب کرد اما با وجود این‌همه عظمت، همواره می‌گفت من شاگرد مکتب امام هستم.

اکبری خاطرنشان کرد: پس از جنگ جهانی دوم، سپاه شیطان احساس می‌کرد تمام قدرت در انحصار اوست و اسلام هم هیچ خطری ندارد اما امام خمینی (ره) دین را برای همه جهان احیا کرد و نتیجه آن، ایستادگی و مقاومت در مقابل استکبار جهانی و ایجاد امنیت بشری شد. امام (ره) نیز با این همه عظمت همواره می‌فرمودند: من شاگرد مکتب عاشورا و کربلا هستم؛ کربلا و عاشورایی که مسیر بشریت را تغییر داد و آزادگی، جهاد، شهادت و مبارزه با ظلم را به‌عنوان یک الگو حتی برای غیرمسلمانان در تاریخ بشر احیا کرد.

وی اذعان کرد: اصالت مکتب شهید سلیمانی به اصالت قرآن بازمی‌گردد. قرآن کریم آخرین کتاب آسمانی است که برای نجات همه انسان‌ها، نه فقط مسلمانان نازل شده و وعده‌های بسیاری داده که مستضعفان را بر زمین حاکم می‌کند و تکنیک آن را نیز ارائه داده که نترسید، نگران نباشید، محکم ایستادگی و استقامت کنید، خدا به شما کمک می‌کند و ملائک خود را به یاری شما می‌فرستد که نمونه‌های این وعده را در طول تاریخ بسیار دیده‌ایم که یکی از آن‌ها پیروزی حزب‌الله در مقابل اسرائیل بدون ارتش و پشتیبانی و سلاح پیشرفته بود.

معاون دبیرکل سازمان بیداری اسلامی بیان کرد: در مقطعی دنیا و جبهه کفر و باطل نگران شده بود که صدای دین و اسلام در حال بلند شدن است و با فطرت انسان‌ها ارتباط دارد و آن‌ها را بیدار می‌کند بنابراین از هیچ تلاشی برای توقف این حرکت فروگذار نکردند. در این راستا جنگ ۳۳ روزه را با به‌کارگیری همه امکانات دنیا آغاز کردند اما در نهایت در مقابل جبهه حق شکست خوردند؛ این امر اتفاقی نبود و اساس و بنیان داشت و به وحدانیت خدا وصل بود.

اکبری اظهار کرد: دشمنان از هیچ تلاشی برای از بین بردن و نابودی انقلاب اسلامی فروگذار نکردند اما به برکت وعده‌های الهی، مقاومت و ایستادگی جمهوری اسلامی، شکست را به دشمن تحمیل کرد. امروز مقاومت توانسته در دنیا امنیتی را برای بشر به وجود بیاورد تا بتوانیم سر خود را بالا بگیریم و افتخار کنیم که توانسته‌ایم امنیت دیگران را نیز تأمین کنیم. اگر انقلاب اسلامی و مقاومت نبود، آمریکا بر منطقه حاکم و مستقر می‌شد و همه جهان باید از آن تبعیت می‌کردند اما به لطف خدا بر بشریت، انقلاب و مقاومت در منطقه مستقر و این امنیت شد.

وی با بیان اینکه انتقام سخت خون حاج قاسم دو وجه احساسی و عاطفی و معنایی و مفهومی دارد، در خصوص بعد احساسی آن گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از شهادت سردار، پایگاه عین الاسد را مورد هدف قرار داد و پس از آن عراقی‌ها علیه آمریکا و صهیونیست اعتراض و تظاهرات کردند، آمریکا و افغانستان مجبور به فرار شدند، ترامپ و نتانیاهو حذف شدند و یمن و فلسطین و … تو در یک شرایط جدید با قدرت جدید وارد صحنه شدند. امروز به برکت خون شهید سلیمانی، همه جبهه مقاومت از یک اقتدار برتر برخوردار است.

معاون دبیرکل سازمان بیداری اسلامی با بیان اینکه آمران و عاملان شهادت سردار سلیمانی نیز به مجازات خود خواهند رسید، در خصوص بعد معنایی و مفهومی این انتقام مطرح کرد: پرچم سرخ انتقام حاج قاسم حامل یک پیام است. اینکه در یک مقطع زمانی که دشمن از همیشه پرقدرت‌تر بوده اتفاقی افتاده که اسلام توانسته بشریت را از دست آمریکایی‌ها نجات دهد و امنیت را برقرار کند، یک درست و مدرسه و کلاس است. این مدرسه باید انسان‌های تراز حاج قاسم را برای نجات بشریت تربیت کند.

وی بیان کرد: انتقام خون سردار سلیمانی، برافراشته ماندن پرچم دفاع از اسلام و مستضعفان و مظلومیت در برابر مستکبران است. محرم و صفر موجب شد اسلام و تمام ارزش‌های آن و مکتب و مدرسه کربلا به‌عنوان یک تجربه برای همه بشریت باقی بماند؛ به همین دلیل مکتب حاج قاسم سلیمانی برگرفته از مکتب کربلا بوده و تا روز قیامت مورد میعاد نسل‌های امروز و آینده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=7211

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.