• امروز : یکشنبه - ۶ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 26 May - 2024
2
در قالب 44 طرح راهبر شغلی؛

برای بیش از یک هزار مددجوی البرزی اشتغال ایجاد شد

  • کد خبر : 11474
  • 22 آبان 1401 - 2:30
برای بیش از یک هزار مددجوی البرزی اشتغال ایجاد شد
معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، در قالب 44 طرح راهبر شغلی برای یک هزار و 187 مددجوی بیکار کم مهارت در استان اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، کیومرث عدل بخش، معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با اشاره به اینکه این نهاد توانمندسازی مددجویان را با محوریت ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار دنبال می‌کند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، در قالب ۴۴ طرح راهبر شغلی برای یک هزار و ۱۸۷ مددجوی بیکار کم مهارت در استان که به هر دلیل امکان فعالیت خارج از منزل را نداشتند، اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: با ارائه آموزش‌های کاربردی اولیه و لازم به مددجویان از سوی کارآفرینان موفق و همچنین تأمین مواد اولیه برای آن ها، محصول با برند و نظارت راهبر تولید و در نهایت توسط وی به صورت تضمینی خریداری می‌شود. طرح راهبرهای شغلی توجه ویژه‌ای به خرید تضمینی محصولات و ایجاد اشتغال پایدار دارد و در آن از ظرفیت بخش خصوصی و کسب و کارهایی مانند قالی بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و …. که می‌توانند راهبری شغلی مددجویان کمیته امداد را عهده دار شوند، استفاده می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز عنوان کرد: در طرح راهبران شغلی، فردی که از او بنام هدایتگر و راهبر شغلی یاد می‌شود در واقع فعال اقتصادی و کارآفرینی بوده که در یک عرصه خاص تولیدی در حال فعالیت است که پس از تأیید صلاحیت و اهلیت فردی و حقوقی، زمینه همکاری کمیته امداد با وی فراهم می‌شود.

عدل بخش در پایان مطرح کرد: از کارآفرینان و صاحبان مشاغل و ایده‌های نو دعوت به عمل می آید در صورتی که طرح‌های تضمین‌شده بازار کار دارند به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز مراجعه کنند تا پس از تأیید طرح‌ها، نسبت به معرفی آن‌ها به مددجویان به‌عنوان رهبر شغلی اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=11474

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.