• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9

زنجیره اشتغال زندانیان پس از آزادی توسط دستگاه های متولی تکمیل شود

  • کد خبر : 1487
  • 29 آبان 1399 - 12:07
زنجیره اشتغال زندانیان پس از آزادی توسط دستگاه های متولی تکمیل شود
رئیس سازمان زندان ها گفت: زنجیره اشتغال در داخل زندان آغاز می شود اما برای پیشگیری از وقوع جرم و از بین بردن زمینه ارتکاب مجدد جرم، این زنجیره باید در خارج از زندان و با همکاری دستگاه های متولی تکمیل شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان ها در دیدار با آیت الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز بر لزوم همکاری نخبگان فرهنگی در فعالیت های اصلاحی و تربیتی زندان تاکید کرد.

وی مطرح کرد: بیانات ارزشمند و مترقی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت تبدیل زندان به دانشگاه و آموزشگاه نیکی ها، مسیر و هدف غایی در امر زندانبانی را تبیین کرده و تمام تلاش ما رسیدن به این نقطه آرمانی است.

رئیس سازمان زندان ها مطرح کرد: علیرغم تلاش های صورت گرفته در سالیان گذشته و حضور عزیزانی همچون شهید لاجوردی، هنوز با نگاه و اهداف زندانبانی اسلامی و شکل مطلوب فاصله داریم.

حاج محمدی بیان کرد: در مرام و نگاه بزرگان ما زندان دارای نقش درمان گری و تربیتی است و ما برای موفقیت در این امر نیاز به کار فرهنگی عمیق و رفع مشکلات و دغدغه های زندانیان داریم

وی با بیان اینکه بیکاری از علل وقوع جرم است ، اذعان کرد: اقدامات گسترده ای برای توسعه اشتغال در زندان ها آغاز شده که هدف ما رسیدن به اشتغال ۵۰ درصدی تا پایان سال جاری است.

به گفته حاج محمدی، زنجیره اشتغال در داخل زندان آغاز می شود اما برای پیشگیری از وقوع جرم و از بین بردن زمینه ارتکاب مجدد جرم، این زنجیره باید در خارج از زندان و با همکاری دستگاه های متولی تکمیل شود.

رئیس سازمان زندان ها با اشاره به فعالیت گروه های جهادی در زندان در دور جدید مدیریتی اظهار کرد: درست است که زندان بعد امنیتی دارد اما بعد فرهنگی آن هم برجسته و مهم است.

وی ادامه داد: از این رو نخبگان فرهنگی کشور و آنهایی که دغدغه نظام و انقلاب و مردم را دارند برای کمک به زندان و تلاش برای دستگیری از انسان های آسیب دیده وارد این عرصه جهادی شوند.

حاج محمدی در پایان از آیت الله حسینی همدانی درخواست کرد برای بهبود شرایط و جلب مشارکت دستگاه های مختلف اجرایی و گروه های مردمی در استان، مجموعه زندان ها را یاری کنند.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در این دیدار گفت: موضوع زندان و زندانیان دارای ابعاد مختلفی است که برای تدوین یک برنامه مناسب و هماهنگ باید همه ابعاد آن بررسی شود.

وی عنوان کرد: ریشه بسیاری از جرایم فقر و اعتیاد است و نمی توان بدون همکاری دستگاه های مختلف بر این مشکلات و از بین بردن جرم در جامعه و کاهش جمعیت کیفری فائق آمد.

حسینی همدانی به اجرای طرح پنج شنبه های قرآنی در زندان های البرز و تراکم جمعیت زندان ها اشاره کرد و افزود: اگر معضل تراکم جمعیت در زندان ها حل نشود اقدامات اصلاحی و تربیتی کم اثر خواهد بود؛ کار تربیتی کاری تخصصی است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز مطرح کرد: برای اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها باید از نیروهای متخصص و کسانی استفاده کرد که بتوانند مفاهیم اخلاقی و تربیتی را به شکل درست به زندانیان منتقل کنند.

وی با اشاره به موضوع اشتغال در زندان ها خاطرنشان کرد: در هر استان باید متناسب با امکانات و ظرفیت های موجود برای اشتغال زندانیان برنامه ریزی شود. باید کاری کرد که کسی مرتکب جرم نشود.

حسینی همدانی عنوان کرد: اگر فردی وارد زندان شد نباید پس از آزادی او را رها کرد؛ باید ضمن انجام برنامه های تربیتی در زندان ها برای اشتغال و کمک به زندانیان پس از آزادی نیز برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=1487

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.