• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
عضو شورای اسلامی شهر کرج:

سرانه درمانی کرج، ۲۸ سانتی متر است

  • کد خبر : 9234
  • 02 شهریور 1401 - 12:29
سرانه درمانی کرج، ۲۸ سانتی متر است
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: در حال حاضر سرانه درمانی کرج ۲۸ سانتی متر است در حالیکه شورای عالی معماری و شهرسازی سرانه استاندارد و مصوب را یک تا دو و نیم مترمربع اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن عرض تبریک روز پزشک گفت: در حال حاضر سرانه درمانی کرج ۲۸ سانتی متر مربع است در حالیکه شورای عالی معماری و شهرسازی سرانه استاندارد و مصوب را یک تا دو و نیم مترمربع اعلام کرده است.

وی افزایش سرانه درمانی را نیاز جدی این کلانشهر عنوان کرد و افزود: اردیبهشت سال ۱۳۸۸ مصوبه ای برای حفظ جان و سلامت شهروندان و همچنین رفاه اجتماعی و از آن مهم تر افزایش سرانه های درمانی مصوب شد که هرگونه «تغییر کاربری به درمانی» با قیودی بلامانع است.

این عضو شورای اسلامی شهر کرج با تأکید بر اینکه باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد و اگر نیاز به بازتعریف مجدد این مصوبه هست، این کار انجام شود، مطرح کرد: مصوبه افزایشِ سرانه درمانی یعنی اهمیت موضوع سلامت و جان شهروندان. البته این مصوبه در سال ۱۳۸۸ موفق بوده و در ادامه آن طور که ضرورت داشته پیش نرفته است.

رحیمی بیان کرد: با اجرای این مصوبه امکان استفاده از ظرفیت مالکین و بخش خصوصی فراهم می شود و همچنین بدون پرداخت هزینه، سرانه درمانی ارتقا می یابد. ضروری است معاونان شهرسازی و معماری مناطق شهرداری کرج در این زمینه سنگ اندازی نکنند.

وی با بیان اینکه شهرداری کرج نیز به منظور تکمیل این مصوبه به فوریت لایحه ای مناسب تنظیم کند تا از ظرفیت مالکان، سرمایه گذاران و حتی پزشکان در جهت منافع شهری استفاده شود، خاطرنشان کرد: سرانه استانداردِ تجاری نیز سه و نیم مترمربع بوده که در کرج سه مترمربعِ آن ایجاد شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=9234

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.