• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

لزوم توجه به ارتقای مدارس شاهد و رفع مشکلات آن‌ها

  • کد خبر : 8524
  • 28 تیر 1401 - 19:46
لزوم توجه به ارتقای مدارس شاهد و رفع مشکلات آن‌ها
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: لزوم توجه به مدارس شاهد، ارتقای این مدارس و رفع مشکلات آن‌ها از مهم‌ترین وظایف ما محسوب می‌شود. این مراکز باید طلایه دار مباحث فرهنگی، اردویی و پرورشی باشند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در ستاد اجرایی مدارس شاهد استان که امروز با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهد و مسئولین استانی برگزار شد گفت: توجه به مدارس شاهد، ارتقای این مدارس و رفع مشکلات آن‌ها از مهم‌ترین وظایف ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ورود به دوران پساکرونا و وضعیت آموزشی و فرهنگی مدارس شاهد، پرورش استعداد‌های دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر یکی از مهم‌ترین وظایف ماست، لذا باید تلاش خود برای شناسایی این مهم را بیش از پیش به کار گیریم و خود را برای یک حرکت جهادی در این زمینه آماده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ضمن تقدیر از عملکرد خوب مدیران مدارس شاهد و با اشاره به وجود مشکل جدی در حوزه نیروی انسانی بویژه نیروی خدماتی عنوان کرد: مدارس شاهد نیز دارای این مشکل هستند که با تمام قوا برای رفع آن تلاش می‌کنیم. این مدارس باید طلایه دار مباحث فرهنگی، اردویی و پرورشی باشند.

حجرگشت با بیان اینکه باید به گونه ای عمل شود که تفاوت میان افراد توانمند و افرادی که عملکرد مناسبی ندارند مشخص باشد، مطرح کرد: برای محقق شدن این اصل و ارتقای سطح فرهنگی و پرورشی باید در انتخاب معاونین پرورشی این مدارس دقت کافی و لازم وجود داشته باشد تا شاهد ارتقای دانش‌آموزان در زمینه پرورشی و تربیتی باشیم.

سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز نیز در این نشست، خدمت در دو نهاد تعلیم و تربیت و بنیاد شهید را توفیق الهی دانست و گفت: کیفیت آموزش مدارس شاهد باید مورد بازبینی قرار گیرد. همه باید تلاش خود را در راه خدمت به دانش‌آموزان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر به کار گیریم.

محمدرضا سعیدی مقدم، رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران نیز با اشاره به مصوبات جلسه، بحث و تصمیم‌گیری در خصوص پایگاه انتخاب رشته در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با تخفیف ۵۰ درصدی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم طرح شاهد که از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود گفت: فلسفه ایجاد این مدارس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است لذا باید در انتخاب مدیران آن ها، شایستگی، تعهد و توانایی افراد مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8524

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.