• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
مدیرکل صمت استان البرز:

واردات مواد اولیه به کشور با مشکلاتی مواجه است

  • کد خبر : 11400
  • 19 آبان 1401 - 20:14
واردات مواد اولیه به کشور با مشکلاتی مواجه است
مدیرکل صمت استان البرز گفت: واردات مواد اولیه به کشور با مشکلاتی مواجه است و بانک‌ها در خصوص یک همکاری مناسب به جمع بندی خوبی نرسیده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، رامین ربیعی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در نشست وزیر اقتصاد و امور دارایی با اعضای اتاق بازرگانی استان البرز و فعالان اقتصادی که امروز در سالن جلسات اداره کل امور اقتصاد و دارایی این استان برگزار شد گفت: البرز طی سال گذشته و امسال رتبه اول کشور در پرداخت تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این امر به واسطه هماهنگی میان مسئولان استانی و حمایت ویژه استاندار البرز و معاونت امور اقتصادی استانداری رقم خورده است. سال گذشته بالغ بر سه هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و ۲۸۵ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به بنگاه های اقتصادی متقاضی در استان البرز پرداخت شده است.

مدیرکل صمت استان البرز بیان کرد: این مبالغ پاسخگوی نیاز استان البرز نیست بنابراین پیشنهاد می کنم با توجه به میزان درخواست های ثبت شده، حداقل دوهزار میلیارد تومان به استان البرز اختصاص داده شود. بخش عظیمی از صادرات به کشورهای همسایه به صورت ریالی صورت می گیرد و صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی باید دلاری بازپرداخت کنند.

ربیعی تاکید کرد: در این خصوص به ویژه در مورد کشورهای همسایه باید راهکاری ارائه شود تا بتوانیم صادرات را نیز ارتقا دهیم. واردات مواد اولیه به کشور با مشکلاتی مواجه است و بانک‌ها در خصوص یک همکاری مناسب به جمع بندی خوبی نرسیده اند، در همین راستا نیاز است از سوی وزارت صمت و اقتصاد هماهنگی صورت گیرد تا بانک‌ها همراهی لازم را داشته باشند.

وی به فرصت مناسب منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان هاب منطقه ای توسعه صادرات کارگو، به گرانی سوخت کارگو در این فرودگاه اشاره کرد و گفت: برای تخصیص سوخت ارزان قیمت برای این فرودگاه، می‌توانیم از ظرفیت مالیات‌های دریافتی و درآمدهای موجود واحدهای صنعتی استان البرز استفاده کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز خاطرنشان کرد: آمار دقیقی از صادرات استان البرز در سامانه گمرکات وجود ندارد زیرا مبدا مشخص نیست. درخواست ما این است که این دسترسی به استانداری البرز داده شود تا میزان صادرات از مبدا مشخص باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=11400

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.