• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران عنوان کرد؛

پوشش بیمه ای ۱۰۰ درصدی برای درمان بیماران اوتیسم در بخش دولتی

  • کد خبر : 16843
  • 16 اردیبهشت 1402 - 13:45
پوشش بیمه ای ۱۰۰ درصدی برای درمان بیماران اوتیسم در بخش دولتی
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اکنون 100 درصد هزینه‌های درمان بیماران اوتیسم را در بیمه‌های پایه و صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در بخش دولتی پوشش می دهیم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، امروز در همایش ۳+۲۰ انجمن اوتیسم ایران که در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: در سال ۱۳۹۴ خدمت اساتید این رشته رسیدم و پس از آن جلسات بسیاری داشتیم تا شاید بتوانیم اقدام مثبتی برای این عزیزان انجام دهیم.

وی افزود: تلاش ما بر آن بود که در بیمه پایه اقدامات مهمی انجام دهیم، هرچند که کار راحتی نبود؛ چراکه اگر پیشگیری را در بیمه‌ها نداشتیم و برخی متخصصین معتقد بودند که پیشگیری بحثی در بیمه سلامت ندارد و ما تنها وظیفه درمانی داریم، اما این سد شکسته شد و همکاری خوبی شکل گرفت و توانستیم در بیمه‌های پایه پوشش خود را افزایش دهیم.

به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، اکنون ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمان بیماران اوتیسم را در بیمه‌های پایه و صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در بخش دولتی و ۸۰ درصد در بخش خصوصی، عمومی غیردولتی و خیریه پوشش می‌دهیم. با ۴ هزار و ۲۵۸ مرکز طرف قرارداد هستیم و ۲ هزار و ۴۶۲ نفر از طیف اوتیسم نشان دار شده اند.

ناصحی با بیان اینکه ما متوجه گلایه‌ها نیز بوده و مصمم هستیم با تمام توان در کنار خانواده های افراد طیف اوتیسم باشیم، مطرح کرد: امیدواریم مرکزی که امروز برای توانبخشی طیف اوتیسم کلنگ زنی شد، در سایر نقاط کشور نیز ساخته شود. از طرف دیگر باید برای آموزش پزشکان جهت شناسایی این بیماری نیز اقدامات جدی انجام شود که بیماران را به سرعت تشخیص دهند.

وی با تاکید بر ضرورت نگارش راهنمای بالینی درمان برای افراد طیف اوتیسم اظهار کرد: اکنون خدمات در سامانه‌ها بارگذاری شده اند و امیدواریم بتوانیم خدمت دهی مناسبی داشته باشیم. در آینده تمام بیماران طیف اوتیسم را بیمه کرده و ذیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج هزینه‌ها را کاهش خواهیم داد؛ خدمات روانشناسی، کاردرمانی و … نیز در تعرفه‌ها قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: بیمه سلامت آمادگی همکاری با هر موسسه ای که تمایل به انعقاد قرارداد داشته باشد، است. پوشش داروها نیز انجام شده و شماره ۱۶۶۶ ما به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به خانواده این افراد است.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=16843

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.