• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3
وزیر کشور مطرح کرد؛

اتوبوس های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل عمومی/ استفاده از تاکسی های برقی در دستورکار است

  • کد خبر : 27329
  • 28 فروردین 1403 - 14:12
اتوبوس های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل عمومی/ استفاده از تاکسی های برقی در دستورکار است
وزیر کشور اتوبوس های برقی را نقطه تحولی در حمل و نقل عمومی درون شهری دانست و گفت: ورود تاکسی های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در دستورکار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، احمد وحیدی، وزیر کشور ظهر امروز در حاشیه آیین افتتاح جایگاه شارژ خودروهای برقی و بهره برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در کرج اتوبوس های برقی را نقطه تحولی در حمل و نقل عمومی درون شهری دانست و گفت: استان البرز و شهر کرج در این زمینه پیشتاز است.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس های برقی تولید داخل محسوب می شوند، افزود: البته فعلا حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد قطعات مورد نیاز ساخت کشور هستند اما با برنامه ریزی های انجام شده در حوزه صنعت، بناست این میزان افزایش یابد اما چون اساس این اتوبوس ها در داخل تولید شده به عنوان محصول داخلی از آنها یاد می شود.

وزیر کشور با بیان اینکه لازم بود فعالیت اتوبوس های برقی در شهری مانند کرج که در زمینه هوای پاک با مشکل مواجه است، سریعتر آغاز شود، مطرح کرد: پیش بینی های لازم در این زمینه از جمله جایگاه شارژ اتوبوس ها انجام شده و عملا شرایط خدمت رسانی آنها به مردم از امروز فراهم است.

وحیدی ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج و حمایت های استاندار البرز بیان کرد: یارانه ای از سوی دولت و توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به این امر اختصاص یافت و در مرحله اول ۴۰ دستگاه اتوبوس هر یک با ظرفیت ۴۰ نفر نشسته وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کرج شدند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه سریع استفاده از اتوبوس های برقی در شهرهای دارای مشکل آلودگی هوا، این امر را مستلزم کمک همگانی دانست و اظهار کرد: ورود تاکسی های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در دستورکار قرار دارد که در صورت اخذ تاییدیه شورای عالی ترافیک این امر انجام می شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش پیشرفت پروژه کنارگذر شمالی کرج از ۳۰ درصد در آغاز کار به بیش از ۷۰ درصد در حال حاضر، این پروژه را بسیار ارزشمند و پیچیده خواند و مطرح کرد: این پروژه نیازمند مقداری منابع است که در صورت تامین آنها، تکمیل آن تا پایان سال جاری محتمل است.

وحیدی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی نیز در این زمینه مساعدت خواهد کرد و با بیان اینکه این پروژه در کاهش ترافیک شهری بسیار موثر خواهد بود، گفت: با بهره برداری از این پروژه مسیر ۴۵ دقیقه ای از ابتدا تا انتهای کرج، به ۱۰ دقیقه کاهش پیدا می کند که نتیجه این امر، صرفه سوخت خواهد بود.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=27329

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.