• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

اختصاص ۵۰ درصد از تولیدات کارخانجات لبنی به چهار کالای اساسی

  • کد خبر : 8355
  • 21 تیر 1401 - 14:40
اختصاص ۵۰ درصد از تولیدات کارخانجات لبنی به چهار کالای اساسی
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کارخانجات موظف هستند طبق مصوبه قرارگاه امنیت غذایی حداقل ۵۰ درصد از تولیدات خود را به چهار قلم کالای اساسی لبنی اختصاص دهند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مسعود امراللهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در برنامه میز اقتصادی شبکه یک سیما اظهار کرد: درج قیمت بر روی تخم مرغ، پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی بود تا قیمت مصوب رعایت شود.

وی با بیان اینکه در نظارت بر بازار تخم مرغ کار خود را به درستی انجام داده‌ایم و با شرکت‌های مختلف برخورد لازم ضورت گرفته، ادامه داد: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قیمت کیلویی تخم مرغ را ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده که درخواست کردیم این قیمت عا را روی تخم مرغ هم درج شوند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر تامین آرامش و آسایش مردم عنوان کرد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت جهاد کشاورزی متعهد شدند چهار قلم کالای تنظیم بازاری در بخش لبنیات را با قیمت تنظیم بازار و در حد کفایت در سطح شهر توزیع کنند تا مردم با صف و کمبود کالا مواجه نشوند.

امراللهی با بیان اینکه این چهار قلم کالا شامل شیر یک لیتری کم چرب، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی ۵/۱درصد چربی، ماست دبه‌ای ۵/۲ کیلو گرمی و پنیر یواف ۴۰۰ گرمی هستند مطرح کرد: این در حالی است که کارخانجات لبنی این روند را رعایت نکرده‌ و مدعی متضرر شدن خود بودند که وزارتخانه درخواست افزایش پلکانی این محصولات در بازار را داده است.

وی تصریح کرد: اتحادیه‌های صنفی امروز آمادگی دارند این چهار قلم کالای اساسی را توزیع کنند اما تولید کارخانجات در این اقلام هنوز کمتر از ۱۰ درصد است که این میزان باید افزایش یابد. کارخانجات موظف هستند طبق مصوبه قرارگاه امنیت غذایی حداقل ۵۰ درصد از تولیدات خود را به این اقلام اختصاص دهند زیرا آرامش و آسایش مردم خط قرمز ماست و از این مهم نمی گذریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8355

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.