• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز خبر داد؛

بارش تگرگ و کاهش موقت کیفیت هوا در البرز/ در بستر رودخانه ها توقف نکنید

  • کد خبر : 17496
  • 28 اردیبهشت 1402 - 14:24
بارش تگرگ و کاهش موقت کیفیت هوا در البرز/ در بستر رودخانه ها توقف نکنید
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از پیش بینی رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ و کاهش موقت کیفیت هوا از روز جمعه تا یکشنبه خبر داد.

منوچهر غفاری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر امواج ناپایدار از منطقه البرز مرکزی است.

وی ادامه داد: به دلیل ماهیت تندری آن به تناوب از اواخر وقت روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه تا روز یکشنبه، رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ، بعضی ساعات وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش موقت کیفیت هوا مورد انتظار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، آبگرفتگی موقت و اختلال تردد در سطح معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل های فصلی، ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، آسیب به سازه های موقت و سست و شکسته شدن درختان در سطح شهر را از جمله اثرات این مخاطره طبیعی برشمرد.

غفاری گفت: عدم توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی، لایروبی کانال ها و آبراهه ها، محکم کردن سازه های موقت و سست و رعایت نکات ایمنی در فعالیت های عمرانی، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=17496

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.