• امروز : یکشنبه - ۶ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 26 May - 2024
3
دادستان کرج اذعان کرد؛

برخورد قضایی در انتظار فعالان قانون شکن فضای مجازی

  • کد خبر : 22786
  • 10 مهر 1402 - 11:39
برخورد قضایی در انتظار فعالان قانون شکن فضای مجازی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ضمن هشدار نسبت به فعالیت‌های قانون شکنانه در فضای مجازی گفت: بدین منظور شعب تخصصی ویژه در این استان تشکیل شده است.

به گزارش دیده بان البرز، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز امروز در ششمین جلسه قرارگاه رصد فضای مجازی ضمن هشدار نسبت به فعالیت‌های قانون شکنانه در فضای مجازی از تشکیل شعب تخصصی ویژه در این زمینه خبر داد و گفت: دبیرخانه فضای مجازی مستقر در دادستانی در حال رصد و پیگیری مصوبات است.

وی با اشاره به اینکه بازبینی اقدامات در راستای رصد موثرتر فضای مجازی و اقدامات پیشگیرانه در اولویت نشست پیشین قرار داشت که گام های مهمی در این مسیر برداشته شد، مطرح کرد: در خصوص فعالان فضای مجازی سیاست آگاه سازی و راهنمایی در اولویت است و در صورت وقوع تخلفات احتمالی پرونده قضایی تشکیل و در شعب تخصصی اقدام قانونی با نظارت معاونت پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری استان انجام می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز عنوان کرد: در سال گذشته برای تعدادی از متولیان کانال‌ها و صفحات فضای مجازی غیرمجاز که به تعهدات خود عمل نکردند و اصرار به ادامه تخلفات داشتند پرونده قضایی تشکیل شد. در این راستا استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته به منظور رصد دقیق تر فضای مجازی ضرورت دارد.

مددی با تاکید بر اینکه متولیان امر باید به دنبال شناخت فضای مجازی و آموزش روش های نوین باشند تا بتوانند با اشراف کامل از بسیاری از وقایع و رخدادها پیشگیری کنند، ضروریات رصد کانال‌ها و شبکه های مهم مجازی که اقدام مبادرت به کلاهبرداری، سرقت و جعل می‌کنند را تشریح کرد.

مددی با بیان اینکه تهیه محتواهای مختلف در خصوص اگاه سازی جامعه در مورد نحوه کلاهبرداری ها با اولویت پیشگیرانه می‌تواند در کاهش وقوع این جرائم بسیار موثر باشد، از اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در تعامل با رسانه‌ها و آگاه سازی از این طرق و نیز پلیس فتای استان در زمینه کشف جرائم فضای مجازی قدردانی کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22786

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.