• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
به مناسبت نیمه شعبان؛

بزرگترین نمایشگاه تجسمی سلام «یا مهدی» در کربلا برپا می شود

  • کد خبر : 13951
  • 03 اسفند 1401 - 18:27
بزرگترین نمایشگاه تجسمی سلام «یا مهدی» در کربلا برپا می شود
مدیر مجتمع بین المللی مهدیون استان البرز از برگزاری نخستین نمایشگاه تجسمی و معرفتی مهدویت و ظهور در ایام نیمه شعبان در کربلای معلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، محمود شفیق مدیر مجتمع بین المللی مهدیون استان البرز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه از برگزاری نخستین نمایشگاه تجسمی و معرفتی مهدویت و ظهور در ایام نیمه شعبان در کربلای معلی خبر داد و گفت: پیرو نمایشگاه برگزار شده در محرم و صفر گذشته در بین الحرمین، درخواست برپایی نمایشگاهی با موضوع مهدویت در ماه شعبان از سوی کشورهای مسلمان همسایه مطرح شد.

وی با اشاره به سختی های تهیه و ساخت ماکت های این گونه نمایشگاه ها و انتقال آن ها با کشورهای همسایه اذعان کرد: با وجود همه این دشواری ها و مشکلاتی که در مرز و گمرک برای انتقال ماکت های به کشور عراق وجود دارد، عزم خود را برای تکرار این اقدام فرهنگی جزم کرده ایم زیرا معتقدیم تاثیر این اقدامات فرهنگی در شناخت اهل بیت (ع) بسیار تاثیرگذار است.

مدیر مجتمع بین المللی مهدیون استان البرز ادامه داد: شور و نشاط لازم در برگزاری برنامه های فرهنگی در کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان و … بسیار بالاست اما شناخت و معرفت در این کشورها کمی کمرنگ است بنابراین افتخار می کنیم گروهی از هنرمندان البرز به عنوان نمایندگان کشور ایران در کربلا حضور پیدا کرده و نمایشگاه های معرفتی و تجسمی را برپا کنند.

شفیق با اشاره به بازتاب گسترده نمایشگاه های قبلی در رسانه های بین المللی و فضای مجازی در کشورهای همجوار و همراهی مسئولان آن ها در هماهنگی های لازم، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه اختصاصی تجسمی با وسعت یک هزار و ۵۰۰ متر در بین الحرمین کربلا و استقبال بی نظیر مسئولان، مردم و زائران از آن، جز عنایت ویژه پروردگار و ائمه اطهار نمی تواند باشد.

وی افزود: امسال نیز بزرگترین نمایشگاه معرفتی و تجسمی مهدویت و ظهور در ایام نیمه شعبان در کربلا برگزار می شود. این نمایشگاه تجسمی به میزبانی و دعوت موسسه فرهنگی شهید سید محمد باقر صدر و هیئت حشدالشبی عراق برای اولین بار در ایام میلاد امام زمان (عج) در کربلا برگزار می شود.

شفق ادامه داد: این نمایشگاه بر اساس دعای ندبه و مهندسی این دعا طراحی شده و سیر آن از پیامبران آغاز و به غدیر، خیبر، غیبت و ظهور منتهی می شود. پیرو دعوت برادران عراقی، مجمع جهانی بیداری اسلامی در ایران و با توجه به برگزاری نمایشگاه های فاخر گذشته در کربلا توسط مجتمع بین‌المللی مهدیون کرج از ما دعوت شد در این نمایشگاه حضور فعال و تاثیرگذاری داشته باشیم.

مدیر مجتمع بین المللی مهدیون استان البرز بیان کرد: برادران عراقی تاکید داشتند که ما در این نمایشگاه کارهای جدیدی را طراحی و آماده کنیم که هنرمندان استان البرز نیز از حدود دو ماه گذشته کارهای پژوهشی و طراحی آن را آغاز کردند تا برنامه‌های مدنظر به موقع انجام شود.

 

مدیر مجتمع بین المللی مهدیون استان البرز با اشاره به اهمیت موضوع مهدویت در جهان اسلام و آغاز حکومت جهانی امام زمان (عج) و میزبانی کشور عراق از ایشان اذعان کرد: تحقیقات و پژوهش های لازم در زمینه تهیه و طراحی ماکت های این نمایشگاه انجام شد. در حال حاضر نیز به خوبی مشاهده می کنید که جریانات خاورمیانه حول محور ظهر در حال وقوع است و همین موضوع مسئولیت ما را سنگین تر می کند.

شفیق با اشاره به هجمه های یهودیان و دشمنان علیه حکومت اسلامی حضرت مهدی (عج) خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در قالب اطلس ظهور طراحی و ساخته شده و اوایل هفته آینده به همراه ۳۸ نفر از خادمان راهی کربلا و در خیابان باب القبله، میدان پرچم این شهر برپا می شود و در ایام نیمه شعبان پذیرای بازدیدگنندگان از کشورهای مختلف خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=13951

ثبت دیدگاه

  1. I have read some good stuff here. Certainly worth bookmarking for revisiting. I surprise how a lot attempt you set to create such a great informative website.

    http://www.vorbelutrioperbir.com

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.