• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3
مدیرعامل خانه هنرمندان کرج:

بودجه فرهنگی این شهر برای همین شهر و مردم آن است

  • کد خبر : 10504
  • 20 مهر 1401 - 11:43
بودجه فرهنگی این شهر برای همین شهر و مردم آن است
مدیرعامل خانه هنرمندان کرج تصریح کرد: قرار نیست ما از میراث ماندگار اجدادمان در حوزه های فرهنگی خرج کنیم، بودجه فرهنگی این شهر برای همین شهر و مردم آن است و باید در همین مسیر هزینه شود.

عادل جلیلی، مدیرعامل خانه هنرمندان کرج به مناسبت هفته ملی کودک در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز گفت: من معتقدم یکی از مواردی که در سخت ترین شرایط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در همه دنیا می تواند حال مردم را خوب کند، هنر است که امروزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه بار مدیران فرهنگی شهر را به دوش می کشد.

وی هنر را نوعی جان بخشیدن به زیبایی ها دانست و مطرح کرد: پرورش ذوق هنری در کودکان می تواند در آینده شغلی و اجتماعی آن ها تاثیرگذار باشد و بر همین اساس بسیاری از بزرگان نیز توصیه می کنند فرزندان خود را با یکی از هنرها آشتی دهید و آشنا کنید زیرا آموزش هنر و گرایش به سمت آن می تواند تاثیر خوبی در روحیه کودکان، نوجوانان و جوانان داشته باشد.

مدیرعامل خانه هنرمندان کرج با اشاره به برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان مناطق کم برخوردار در کرج عنوان کرد: ملاحظه کردید که به واسطه میز خدمت و حضور مسئولین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز در این مناطق و با برپایی یک کارگاه نقاشی، چه استعدادهایی کشف و از نقاشی های این کودکان که شاید تاکنون مورد توجه قرار نگرفته بودند، چه نمایشگاه زیبایی برپا شد.

 


ضرورت تشویق کودکان مستعد برای ساختن آینده ای درخشان

جلیلی اذعان کرد: متولیان اصلی این حوزه تاکنون کجا بوده اند که تا امروز به این کودکان توجهی نکرده اند؟ مگر غیر از این است که می توان گفت در خواب بوده اند یا اگر بیدارند، دغدغه ای در این زمینه نداشته اند؟ از بین این کودکان یک استعداد بی نظیر در زمینه نقاشی کشف شد که اگر از او حمایت و به استعداد وی بها داده شود می تواند یکی از افتخارات البرز باشد.

وی تصریح کرد: وقتی چنین کودکی ساعت ها پشت درب اتاق مدیری در همین استان منتظر می ماند و در نهایت با شکلات از وی قدردانی و سپس رها می شود چه انتظاری از این کودک داریم؟ آیا از ذوق هنری این کودک چیزی باقی می ماند؟ آیا با این نوع تشویق انتظار داریم کودکان این سرزمین هر کدام هنرمندان مشهوری شوند؟ مشکل شهر ما همین موارد به ظاهر کوچک است.

مدیرعامل خانه هنرمندان کرج بیان کرد: کودکانی با این همه استعداد، ایده و آرزو که به آن ها توجه نشده وقتی به عنوان یک نوجوان و جوان وارد جامعه می شوند هیچ انگیزه ای برای پرداختن به هنر ندارند و زمانی که به سن میانسالی می رسند و با مشکلات عدیده اقتصادی و … مواجه می شوند، هنر را فراموش می کنند و وقتی هم که به سن پیری می رسند کذشته ای ندارند که به آن افتخار کنند.

کم کاری برخی مدیران را به پای نظام نگذارید

جلیلی خاطرنشان کرد: گاهی لازم است به خود بیاییم و تصور کنیم این کودکان فرزندان ما هستند و نباید رها شوند، اگر هر مدیری در هر لباس و جایگاهی این گونه فکر کند و بداند که باید پاسخگوی آینده چنین کودکانی باشد، قطعا در زمینه هنر و استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان اتفاقات بهتری رخ می دهد و این کودکان مستعد، رها نمی شوند.

وی با بیان اینکه توجه به کودکان، بخشی از مشکلات جامعه ماست تصریح کرد: امروز مدیرانی را می بینیم که در حوزه کودک به درستی کار نکرده اند و برخی دیگر بار مسئولیت آن ها را به دوش می کشند اما خواهش ما این است که مردم، نادانی و ندانم کاری این مدیران را به پای نظام و برخی مسئولین دلسوز آن نگذارند و همه را با یک چشم نبینند.

مدیرعامل خانه هنرمندان کرج با اشاره به تاکید نماینده ولی فقیه در البرز بر ایجاد قرارگاه فرهنگی کودک در استان یادآور شد: امام جمعه کرج در این حوزه دغدغه دارد و بیان می کند که اگر خانواده ای برای نماز جمعه به مصلی مراجعه کرد باید فضای مناسب بازی نیز برای کودکش فراهم باشد تا والدین به عبادت و کودک به بازی بپردازد. وی معتقد است کودکان را رها نکنید تا به عبادت برسید.

جلیلی اظهار کرد: ما کجای این ماجرا قرار داریم و به سمت کجا می رویم؟ خوب حرف می زنیم اما درست عمل نمی کنیم؛ شعار می دهیم که کنار ولایت هستیم اما در جایی که نماینده ولی فقیه در استان به حوزه کودک توجه ویژه دارد، برخی مدیران همین شهر زمانی که یک بار هزینه ای را در این حوزه صرف کردند بار دوم به سختی همکاری می کنند.

داشتن جامعه ای سالم در گرو کودکانی سالم است

وی با اشاره به حضور و فعالیت هنرمندانی که پای دغدغه های خود مانده اند و با عشق در این حوزه کار می کنند، تصریح کرد: قرار نیست ما از میراث ماندگار اجدادمان در این حوزه ها خرج کنیم، بودجه فرهنگی این شهر برای همین شهر و مردم و کودکان آن است و باید در همین مسیر هزینه شود. تا دیر نشده به خودمان بیاییم و ببینیم به چه سمت و سویی حرکت می کنیم؟

مدیرعامل خانه هنرمندان کرج اضافه کرد: مدیرانی که در این حوزه ها مشغول به خدمت هستند بدانند اگر به درستی کار نکنند و نسبت به این حوزه حساس، بی تفاوت و بی توجه باشند و به امور فرهنگی اهمیت ندهند نتیجه بی فرهنگی را در خانواده و فرزندان خود خواهند دید و آن زمان پشیمان خواهند شد اما دیگر پشیمانی سودی جز حسرت ندارد.

جلیلی خاطرنشان کرد: به کودکان بها بدهیم، اگر کودک خوبی تربیت شود، نوجوان خوبی خواهیم داشت، اگر نوجوان هنرمندی پرورش دهیم جوان هنرمندی داریم و اگر جوان هنرمند و لایقی داشته باشیم خانواده و جامعه خوب، سالم و هنرمندی خواهیم داشت. پس به کودکان بها بدهیم زیرا آینده سازان کشور هستند و می توانند باعث سربلندی ایران شوند.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای همه دغدغه مندانی که در حوزه هنر کودک فعالیت می کنند مطرح کرد: به امید روزی که کودکان این سرزمین را به گونه ای تربیت کنیم که اگر روزی به گذشته خود نگاه کردیم و از برخی رفتارهای خود پشیمان بودیم، مشاهده موفقیت و پیروزی جوانانی که روزی، کودکان زمان ما بوده اند، برای ما خوشحال کننده و غرورآفرین باشد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=10504

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.