• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2
رئیس اتاق بازرگانی البرز مطرح کرد؛

تمرکز بر تسریع و رونق صادرات از مبدأ گمرک استان البرز در سال جاری

  • کد خبر : 15611
  • 20 فروردین 1402 - 11:17
تمرکز بر تسریع و رونق صادرات از مبدأ گمرک استان البرز در سال جاری
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به تمرکز بر رشد و توسعه صادرات از مبدأ گمرک استان در سال جاری گفت: آماده مشورت‌دهی به فعالان بخش خصوصی البرز در راستای رفع موانع موجود هستیم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، پرهام رضایی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز در دیدار نوروزی فعالان اقتصادی بخش خصوصی با مسئولان ملی و استانی که در مجموعه قصر رز کرج برگزار شد، گفت: در این دیدار فرصتی فراهم شد تا فعالان اقتصادی استان با بیان مطالبات و مشکلات پیش‌رو به طرح انتظارات خود از مدیران دولتی بپردارند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری و با بیان اینکه برای تحقق این شاخصه‌ها  پایه‌ریزی یک برنامه مدون و هدفمند نیاز است، افزود: با توجه به دغدغه‌مندی و پیگیری‌های استاندار برای رفع موانع پیش‌روی تولید و صنعت در البرز، نشست‌های مرتبط از جمله شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ماهی دو بار تشکیل می‌شود، در صورتی که برگزاری این جلسات در استان‌های دیگر یک بار است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ را با تمام فراز و نشیب‌‌ها از جمله مشکلات سد راه فعالان حوزه اقتصادی به خوبی پشت سر گذاشتیم، مطرح کرد: در سال گذشته، قطعی گاز صنایع در روزهایی که با پیک مصرف انرژی مواجه بودیم، لطمه زیادی به واحدهای تولیدی استان وارد کرد اما از ابتدای زمستان قبل و به دستور استاندار با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه مدیریت مصرف گاز، مشکلات صنایع در این بخش‌ها تعدیل شد.

رضایی با بیان اینکه در سال گذشته با مدیریت مصرف برق، کمترین میزان خاموشی را در سطح صنایع استان شاهد بودیم، اظهار کرد: تولید، صادرات و واردات سه رکن مهم در چرخه اقتصادی هستند؛ اگر تولید نباشد به یقین صادراتی نخواهیم داشت و اگر واردات مواد اولیه و تامین مایحتاج تولید داخل نباشد به هیچ وجه شکوفایی اقتصادی حاصل نمی‌شود‌.

وی در خصوص برنامه‌‌های اتاق بازرگانی البرز در یک سال پیش‌رو عنوان کرد: از اهم این فعالیت‌ها رشد و توسعه صادرات است که در این راستا نشست‌های تخصصی با حضور تیم اقتصادی استاندار و مدیران دولتی این حوزه برگزار کرده‌ایم. از فعالان بخش خصوصی نیز انتظار می‌رود که ضمن مشارکت در رونق تولید به رشد صادرات کمک کنند.

رضایی افزود: در جریان برنامه‌های دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، برگزاری همایش‌های فصلی با حضور فعالان بخش خصوصی را مدنظر قرار داده‌ایم، هدف ما انتقال مشکلات مربوطه به مدیران دولتی است. اورژانس کسب و کار این مجموعه در کنار دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در پیگیری مصالبات صنعتگران و تولیدکنندگان استان فعالیت دارد. همچنین آماده مشورت‌دهی به فعالان بخش خصوصی البرز در راستای رفع موانع موجود هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به تمرکز مسئولان اتاق بازرگانی بر رشد و توسعه صادرات از مبدأ گمرک استان در سال جاری خاطرنشان کرد: از فعالان بخش خصوصی این عرصه دعوت می‌شود که اتاق بازرگانی را خانه خود بدانند و مشکلات مربوطه را به مدیران اتاق ‌منعکس کنند تا شاهد تسهیل، تسریع و رونق ارسال محموله‌های صادراتی از مبادی خروجی استان باشیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=15611

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.