• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
10

خودروهای دودزا تا زمان تعمیر فک پلاک می شوند

  • کد خبر : 2952
  • 15 دی 1399 - 22:54
خودروهای دودزا تا زمان تعمیر فک پلاک می شوند
رئیس پلیس راهور استان البرز گفت: در صورت دودزا بودن و داشتن نقص فنی خودروهای دولتی و شخصی در مرحله اول فک پلاک، اعمال قانون و اعزام به تعمیرگاه صورت می گیرد و در مرحله بعد خودروها توقیف و از تردد آن ها در سطح معابر شهری جلوگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ غلامعلی شرق، رئیس پلیس راهور استان البرز گفت: با شروع آلودگی هوا در ۶ ماهه دوم سال که معمولاً با وارونگی هوا همراه است، پليس راهور استان البرز براساس وظیفه ذاتی خود به منظور كاهش آلودگی هوا با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا برخورد قانونی می کند.

وی افزود: داشتن گواهی معتبر معاینه فنی برای وسایل نقلیه عمومی سبک و سنگین و خودورهای شخصی به دلیل اهمیت ضریب ایمنی خودرو و کاهش آلودگی هوا ضروری است و برابر بند ۹۴ ماده یک آئین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب ۱۳۸۴، هر نوع نقصان یا تغییر در وضعیت ظاهری و فنی وسیله نقلیه که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی و یا افزایش بیش از حد مجاز گازهای آلاینده هوا و یا آلودگی بیش از حد مجاز صدا شود نقص فنی محسوب می شود.

رئیس پلیس راهور استان البرز با اشاره به ماده ۴۳ آئین نامه راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهینامه معاینه فنی معتبر ممنوع است و دارندگان وسائل نقلیه موتوری مکلف هستند وسایل نقلیه خود را جهت انجام دوره ای معاینه فنی در مراکز تعیین شده حاضر و پس از احراز شرایط، گواهینامه معاینه فنی دریافت کنند.

شرق مطرح کرد: با راه اندازی دوربین های پلاک خوان از ۱۲ مهر ماه سال جاری، این پلیس به صورت مکانیزه طرح نظارت، کنترل و برخورد ویژه با خودروهای فاقد معاینه فنی را در دستور کار خود قرار داده است. در صورت دودزا بودن و داشتن نقص فنی خودروهای دولتی و شخصی در مرحله اول فک پلاک، اعمال قانون و اعزام به تعمیرگاه صورت می گیرد و در مرحله بعد خودروها توقیف و از تردد آنها در سطح معابر شهری جلوگیری می شود.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۵ هزار و ۴۰۹ وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی در معابر استان البرز اعمال قانون شدند که از این تعداد ۸۴ هزار و ۹۸۸ دستگاه از طریق دوربین ها و ۱۰ هزار و ۴۲۱ دستگاه نیز به صورت دستی اعمال قانون شدند لذا خودروهای شخصی که چهار سال از ساخت و تولید آن ها گذشته و خودروهای عمومی و دولتی هر یکسال یک بار باید معاینه فنی اخذ کنند.

رئیس پلیس راهور استان البرز در پایان بر لزوم فرهنگ سازی برای دریافت معاینه فنی برای خودروها تاکید کرد و ادامه داد: اجرای این گونه طرح ها به نفع خود مردم است چرا که استفاده از هوای پاک و بدون آلودگی حق تمام شهروندان است و نباید اجازه دهیم عده ای با خودروهای آلوده کننده خود، این حق را از عموم مردم بگیرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=2952

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.