• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

در برابر فتنه کوتاه نمی آیم/بیش از این برای نظام و انقلاب حاشیه سازی نکنید

  • کد خبر : 2221
  • 22 آذر 1399 - 10:52
در برابر فتنه کوتاه نمی آیم/بیش از این برای نظام و انقلاب حاشیه سازی نکنید
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با بیان اینکه نباید به کسی که در جریان فتنه بوده و مدتی هم به زندان افتاده مسئولیت دهیم و بعد بگوییم او را سرپرست کرده ایم و سرپرست استعلام از دستگاه امنیتی نمی‌خواهد، گفت: استاندار هرچه زودتر اقدام لازم را نسبت به انتصابی که داشت انجام دهد تا بیش از این برای نظام و انقلاب حاشیه و هزینه درست نشود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسئولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات با هدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شده است، آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در چهلمین خطبه مکتوب در قالب ندای جمعه توصیه‌ها و تذکراتی را بیان کرد. متن اولین ندای جمعه امام‌جمعه کرج به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم‏

الحمد لله رب‌العالمین و الصلاه والسلام علی رسول‌الله صلی‌الله علیه وآله الطاهرین.

سلام‌علیکم و رحمه الله و برکاته

بعد از چهل‌ویک هفته‌ای که به دستور ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا نتوانستم خطبه بخوانم و چهل خطبه را مکتوب خدمت عزیزان عرضه کردم توفیق شده است که از این هفته مطالب را به‌طور شفاهی به ‌عنوان ندای جمعه برگرفته از آیه شریفه اذا نودی للصلاه من یوم الجمعه بیان کنم. خدای تعالی از لغزش‌های همه ما بگذرد و با غفرانش با ما رفتار کرده و این بلیه از سر مردم مرتفع بگرداند. بعد از توصیه به تقوا برای خودم و شما به چند مناسبت هفته اشاره می‌کنم.

بودجه پارک علم و فناوری در شان استان نیست

۲۵ آذر ماه روز پژوهش را به همه عزیزانی که در مسیر رشد و تعالی علمی پژوهشی کشور قدم برمی‌دارند تبریک و خداقوت عرض می‌کنم. پژوهش در علوم گوناگون مانند کندن چاه عمیق برای رسیدن به آب زلال و گوارا است تا تشنگان را سیراب کند. پژوهشگر با تلاش علمی خود، برای مجهولات، پاسخ صحیح را پیدا می‌کند تا روح تشنه و جستجوگر انسان‌ها را سیراب کند. لذا پژوهش در زندگی بشر و پیشرفت او نقش مهمی دارد.

در دستورات دینی نیز به مسئله علم‌آموزی و تحقیق فراوان سفارش شده است؛ پیشتر هم در بیانی عرض کردم آنچه اهل‌بیت (ع) سفارش کرده‌اند این است که نباید با تقلید، مصرف‌کننده غرب و شرق باشیم؛ باید خودمان پژوهش و تحقیق کنیم و در این امور مستقلاً پیش برویم همانطور که تا امروز که در هر زمینه‌ای استقلال داشتیم و روی پای خودمان بودیم و عمل کردیم، به دستاوردهای بزرگی رسیدیم.

رهبر معظم انقلاب دائماً از قدرتمندی در تمام عرصه‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی سخن می‌گویند. زیربنای این قدرتمندی، قدرت و توان علمی است که پایه‌ آن تحقیق و پژوهش است. باید کوتاهی هایی که تا امروز بوده جبران شود. مسئولین دانشگاه‌ها باید پژوهش‌ها را به سمت نیازهای ضروری و واقعی کشور سوق دهند و تا رسیدن به نتیجه دنبال کنند که در البرز وجود دانشگاه‌های فراوان و شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی فرصت خوبی برای تحقق این مهم است.

از آنجا که هر ساله بودجه پژوهشی برای استان تخصیص داده می شود، خوب است عزیزان گزارش دهند بودجه و سهمی که برای پژوهش در استان در نظر گرفته‌شده در چه مسیری هزینه شده است. بودجه‌ای که برای پارک علم و فناوری استان برای سال ۱۴۰۰ تخصیص داده‌ شده به نظر درست نیست و باید بروز شود و قطعاً در شان استانی نیست که سر در ورودی آن نوشته ‌شده به قطب علم و فناوری خوش‌آمدید.

مسئولین به خصوص نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اصلاح این امر را پیگیری کنند که قطعاً آثار فراوان اقتصادی و تولیدی و اشتغال برای استان دارد؛ به‌ خصوص که با معضل بیکاری نیز مواجه هستیم. بحث تولید زمینه‌های فراوانی دارد که دانش‌بنیان‌ها می‌توانند اقدامات فراوانی انجام دهند و در توسعه استان مؤثر باشند.

نیاز بشر به علم و عالم به اندازه نیاز او به ضروریات درجه ‌یک زندگى است

۲۷ آذرماه عالم ربانی و مجاهد خستگی‌ناپذیر آیت‌الله دکتر محمد مفتح «رض» که از قافله‌سالاران اندیشه ناب حضرت امام در وحدت حوزه و دانشگاه بود و برای تحقق آن تلاش بسیار و زحمات فراوانی را متحمل شد توسط کوردلان و منافقان به دستور استکبار جهانی به شهادت رسید و این روز را به ‌پاس خدمات ایشان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری کردند؛ البته این راهبرد در گام اول انقلاب مورد تأکید حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است.

مکرر بیان ‌شده که این وحدت تاکتیکی نیست بلکه وحدتی راهبردی با نتایج فراوانِ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است؛ وحدتی که می‌تواند در حرکت ۴۰ سال آینده یعنی گام دوم انقلاب تولید علم بومی و علوم انسانی را تقویت کند و به جنبش نرم‌افزاری کشور در مسیر الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی، تحرکی مضاعف دهد و با ایجاد انسجام و وحدت بین نخبگان جامعه راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی را هموارتر کند.

این‌یکی از ضروریات امروز کشور برای رسیدن به استقلال است. ما که در تهاجم فرهنگی و اقتصادی دشمنان قرار داریم قطعاً باید به این ضرورت توجه ویژه داشته باشیم. امروز با رسانه‌های مختلفی که در اختیار دارند زندگی غربی و آمریکایی را ترویج می‌دهند و به نرمی قلب‌ها را و مغزها را در جنگ نرم به اسارت می‌گیرند و شخص را بی‌هویت می‌کنند.

دشمنان به دنبال بی‌هویت کردن جامعه و کشور هستند، به فکر کشتن نیستند بلکه به فکر اسیر گرفتن و سرباز درست کردن برای خود هستند. با هویت دینی انقلابی و غیرت و استقلال جوانان ایرانی کار دارد که وحدت حوزه و دانشگاه راهبردی جدی برای مقابله با نفوذ دشمن است و اتفاقاً تلاش می‌کنند در هر دو مرکز نفوذ کنند و با انحرافِ مسیر درست، دانشمندان وابسته و تحت سلطه تربیت کنند.

آنچه از زمان‌های دور دنبال می‌کردند این بود که این دو قشر در کنار هم قرار نگیرند. شاید بتوان گفت که ریشه این اختلاف را از دوران قاجار کلید زدند و بعد مدرسه دارالفنون و دانشگاه تهران تأسیس شد که متولیان امر به گونه ای برنامه ریزی کرده بودند که بین حوزه و دانشگاه هیچ رابطه‌ای نباشد بلکه بدبینی و مخالفت هم باشد و حتی طوری تبلیغ می‌کردند که دانشگاه ضدّ دین و ضدّ روحانیت است.

و در دانشگاه هم طور دیگری دانشجوها را سرگرم می‌کردند که با روحانیت ارتباط نداشته باشند؛ گارد بسته‌ای را برای آنان درست کرده بودند تا انقلاب اسلامی این روش را از بین برد و اتفاقاً پیروزی انقلاب و سرنگونی طاغوت با وحدت و هم‌افزایی و هماهنگی این دو قشر محقق شد و شهادت انسان‌های پاک حوزوی و دانشگاهی گواه مطلب است.

امام خمینی (ره) دربیانی فرمودند: حالا که می‏بینند یک تحولی پیدا و دانشگاهی به روحانی و روحانی به دانشگاهی متمایل شده و باهم هستند و می‏ خواهند با هم کشور خود را به ‌پیش ببرند، حالا شیاطین بیشتر در فکر هستند که روحانی را از یک ‌طرف و دانشگاهی را از ‌طرف دیگر بکوبند و فساد کنند؛چشم‏ هایتان را باید خیلی باز کنید. یک ‌وقت می‏بینید از داخل خود دانشگاه و فیضیه شما را به فساد و تفرقه می‏ کشانند.

افرادی که نمی ‏خواهند این کشور یک کشور صحیح و سالم باشد و ارباب‏ های آن‏ ها که از اول هم نمی‏خواستند، نمی‏توانند ببینند که شما با هم مجتمع شدید و می‏ خواهید باهم کار کنید؛ آن‏ ها درصدد این هستند که نگذارند شما با هم باشید. وحدت به معنای هضم یکی در دیگری نیست بلکه به معنای هم‌افزایی است. هر دو مجموعه باید توان و استعداد خود را در خدمت نظام اسلامی قرار دهند تا ملت ایران بتواند با این دو بال به قله‌های بلند پیشرفت برسد.

رهبر معظم انقلاب دربیانی فرمودند: «عمق قضیه‏ى وحدت حوزه و دانشگاه، بالاتر از این است. مسئله این است که دو جریان علمى و تحصیلى در کشور ما وجود دارد که یکى از آن دو، به علومى مرتبط است که به جنبه‏ هاى ارزشى جامعه مى ‏پردازد. این جریان، حوزه است که به دین، اخلاق، معارف و فلسفه‏ الهى مى‏ پردازد. اگرچه کار حوزه ‏ها، علمى است و در آن ها دقّت ‏هاى علمى، بسیار بالا و عمیق است اما این کار علمى در خدمت جنبه‏ هاى ارزشى جامعه و دین و اخلاق است؛ کار علمىِ جریان دیگر «دانشگاه» در خدمت نیازهاى جامعه است.

یک جامعه نمی تواند بدون علم و صنعت و پیشرفت‏ ها و تازه ‏هاى کشف‌شده در میدان معرفت علمى، زندگى کند. بشر به علم و عالم همان‌قدر نیاز دارد که به ضروریات درجه ‌یک زندگى‏ محتاج است. این دو جریان علمى «دانشگاه و حوزه» بسیار لازم هستند؛ هر یک اگر تنها خودشان باشند، یک ستون از دو ستون اصلىِ پیکر جامعه، خراب و ویران است.» (۲۷/۹/۷۳)

حضرت امام در همین رابطه فرمودند: «شما دو قشرى هستید که اگر شما اصلاح شوید، ملت ها اصلاح می شود و اگر خداى ناخواسته اصلاح نشوید و یا منزوى شوید، مملکت و کسانی که می توانند در مملکت کارى کنند، منزوى خواهند شد». امروز با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی و تلاش‌های بی‌وقفه دشمنان علیه اسلام و انقلاب لازم است این دو قشر فرهیخته جامعه با تعهد و همت بیشتری فعالیت کنند. دانشجویان علم را در مسیر تولید و پیشرفت بکار گیرند و طلاب با جهاد فرهنگی در مقابل تهاجمات سهمگین دشمنان ناجوانمرد بایستند.

روز ۲۷ آذر ماه را روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری هم نامیده‌اند. درست همان روزی که شهید مفتح را با افراطی‌گری و خشونت که یکی از فرزندان این سرزمین و تربیت‌شدگان مکتب اهل‌بیت (ع) و تحصیل‌کردگان دانشگاه بود، با ناجوانمردی تمام به دستور اربابان مستکبر و منافقین کوردل از خدا بی‌خبر به شهادت رساندند. خوی استکباری این است که با علم و تفکر و دانش مقابله کند.

اخیراً هم مشاهده کردید که دشمنان انقلاب و اسلام و علم چگونه شهید فخری زاده را به شهادت رساندند. خدای تعالی بر درجات همه شهدا در عرصه‌های مختلف بیفزاید و ما را در ادامه مسیر این بزرگواران موفق بگرداند.

حرف از مذاکره و تسلیم دیگر تمام‌شده است

مطلب دیگر است که باید خوب حرکات رئیس‌جمهور جدید آمریکا را رصد کرد که تا تثبیت و تصویب و قطعی شود کسی که هنوز در مسند ننشسته شرط و شروط گذاشتن درباره مسائل منطقه‌ای و موشکی ما را شروع کرده است و در داخل هم آقایان انگار گوشی برای شنیدن ندارند و حرف خود را تکرار می‌کنند. در این دوره بازی دور جدیدی به وجود آمده و تمام تلاششان را می‌کنند تا ایران کاملاً از کار بیفتد و نه برای خودش و نه در منطقه قدرتی نداشته باشد و این را خودشان هم می‌گویند پس دنبال تکرار خسارت دیگری نباشید.

آقا فرمودند باید قوی باشیم و این قوت با یک‌صدایی و هم‌صدایی محقق می‌شود نه با اعمال سلیقه و گفتن حرف‌هایی که گرا به دشمن می‌دهد و دشمن را بر ما جری و نقطه‌های نفوذ دشمن را آشکار می‌کند. در سیاست خارجی که ارتباط مستقیم با استقلال و عزت کشور دارد تنها صدا صدای رهبری است که باید گوش‌ داده شود. ایشان مکرر فرموده‌اند حرف از مذاکره و تسلیم دیگر تمام ‌شده است. با تبعیت از منویات رهبری و با قاطعیت به دنبال عزت اسلام و ایران باشید و به منافع ملی به خاطر امیال نفسانی چوب حراج نزنید.

برای انتخابات افراد جوان باصلاحیت دغدغه مند کار بلد متعهد و متدین را پیدا کنید

نکته استانی: در بحث انتخابات مردم باید مواظب باشند و فرصت ندهند به افرادی که سالیان متمادی مسئولیت داشته‌اند و عملکرد آنان مبین فکر و اندیشه آنان است و شهری که می‌توانست یکی از زیباترین مناطق کشور باشد با طراوت و شاداب با فضای سبز و مفرح و درعین‌حال از الزامات شهری به بهترین شکل بهره‌مند باشد اما نشده است و این نتیجه عملکرد جریاناتی بوده که دائم کارها دستشان بوده و دست‌به‌دست شده و امروز هم احساس پدرخواندگی دارند و جلسه می‌گذارند و بعضی مسئولین که در آینده در انتخابات نقش خواهند داشت در این جلسات شرکت می‌کنند.

باید نگذارید که دوباره این‌ها سرکار بیایند. البته در این سال‌ها حرکت‌های فراوانی در جهت بهبود وضعیت کرج و استان شده است. باید افراد جوان باصلاحیت، دغدغه مند، کار بلد، متعهد و متدین را پیدا کرده و با آنان صحبت کنید که خود را آماده پذیرش مسئولیت کنند و الا تغییر کارسازی در وضعیت پیدا نمی‌شود اگر شما بی‌توجه باشید و اقدام درستی نداشته باشید.

نکته دیگر اینکه باید به وضعیت آثار فرهنگی و تاریخی قبل از اینکه در معرض از بین رفتن قرار گیرند رسیدگی و بازسازی و مرمت شوند. جریان پل عباسی تذکر خوبی است که علاج را قبل از واقعه کنید. ما آثار تاریخی و فرهنگی فراوانی را در استان داریم که باید به آن ها دقت شود و حفظ شود.

در مورد فتنه اصلاً کوتاه نخواهم آمد

نکته بعدی راجع به عزل و نصب‌هاست که در این مورد فراوان گفته‌ شده و در این نوبت هم چون دیدم در منطقه‌ای کسی جدیداً منصوب شد، مسئولین آن منطقه، امام ‌جمعه، نماینده مجلس و مسئولین آن منطقه، ورود کردند و تذکر دادند. نیروهای ارزشی ورود کردند و تذکر دادند. بنده هم قبل از اینجا تذکر داده بودم اما توجه نشد به همین دلیل لازم دیدم در اینجا بیان کنم. البته پیامی هم توسط واسطه‌ای که پیام‌ها را می‌رساند به وزیر کشور فرستادم.

در زمان معارفه آقای استاندار و در جلسات دیگر عرض کردم بنده اگر در موضوعی به مصلحت کوتاه بیایم و یا با دیده اغماض نگاه کنم در مورد فتنه اصلاً کوتاه نخواهم آمد و با کسی دراین‌باره رودربایستی ندارم زیرا ظلمی که در آن زمان به انقلاب و نظام و خون شهدا و رهبری شد جایی برای چشم‌پوشی نمی‌گذارد و این افراد اگر پشیمان شده و توبه کرده باشند، توبه و پشیمانی آن‌ها قبول اما نباید مسئولیت داشته باشند اما متأسفانه آقایان خیال می‌کنند این حرف‌ها شوخی است.

وقتی همه ما و رئیس‌جمهور از وحدت و یک‌صدایی می گوییم نباید در عمل در مسیر دیگری حرکت کنیم که صدای نیروهای ارزشی و بدنه مردم را درآوریم و حاشیه‌سازی شود. این‌ همه مشکلات در منطقه داریم، آن‌ها باید حل شود.

نباید به کسی که در جریان فتنه بوده و مدتی هم به زندان افتاده مسئولیت دهیم و بعد بگوییم او را سرپرست کرده ایم و سرپرست استعلام از دستگاه امنیتی و کذا و کذا نمی‌خواهد؛ به نصح مشفقانه هم گوش نمی‌دهند. به ‌هر تقدیر اینجا اعلام و تأکید می‌کنم استاندار هرچه زودتر اقدام لازم را نسبت به انتصابی که داشتند انجام دهند و بیش از این برای نظام و انقلاب حاشیه و هزینه درست نکنند. تا امروز موارد فراوانی را به دیده اغماض نگاه کردیم و خلاف واقع گویی و وعده هائی که داده ‌شده و عمل نشده کوتاه آمدیم.

در خصوص بعضی از مسئولین که اشتباهات آن‌ها و عدم حضورشان در مسئولیتشان محرز بوده و باید نباشند و متأسفانه در جای دیگر به کار گرفته شدند، کوتاه آمدیم اما در مورد فتنه هرگز کوتاه نمی‌آییم و شوخی هم با کسی نداریم. این‌همه کار روی زمین‌مانده در این استان و این ‌همه جوان آماده کار و فعالیت هستند؛ حتماً باید با جناح‌بازی و راضی کردن این ‌و آن به افراد مسئولیت داد؟ به خودتان بیایید. این چند ماه باقی ‌مانده از دولت را سعی کنید با مدارای با مردم و کمک به حال مردم رفتار کنید.

خداوندا در این روز جمعه: قصدتک و انت الکریم، دعوتک و انت العظیم، رجوتک و انت رب العالمین، نادیتک و انت الرحمن الرحیم، فیا رب ارحم عبدا ناداک و لیس له سواک، اللهم اکشف الغمه عن الامه، اللهم اصرف عنا الوباء و البلاء، اشفنا شفاءً تاماً و عافنا فی ابداننا و اخرجنا مما نحن فیه من الهم و الحزن و الکرب فانت الله الذی لا یرد سائلا و انت الله القادر علی تغییر الحال باحسنه، یا من یقول للشیء کن فیکون ان ترحم البلاد و العباد اللهم ارحمنا رحمه واسعه و ارزقنا عافیه الابدان و نور الابصار یا کریم یا رحیم یا علیم یا رب العرش العظیم. اللهم نعوذ بک من زوال نعمتک و تحول عافیتک و فجأه نقمتک و جمیع سخطک وصل علی نبینا و سیدنا محمد و علی آله و سلم. فرج مولایمان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه نزدیک بگردان. ما را از اعوان و انصار و شیعیان و محبان و موالیان حضرتش قرار بده. ما را مشمول دعای آن حضرت قرار بده. دوره امتحان ما را کوتاه بگردان. این بیماری و بلا را از مردم عالم به خصوص اهل ایمان مرتفع بگردان. مجروحان و معلولان عافیت ببخش، شهدا و گذشتگانمان را غریق رحمتت بگردان، رهبر فرزانه و عزیزمان را در پناه خود محفوظ بدار.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=2221

ثبت دیدگاه

  1. us pharmacy cialis cialis pills 20mg ed remedies

  2. tadalafil canada cialis 10mg drug men’s ed pills

  3. cefadroxil 250mg drug propecia without prescription buy finasteride 1mg online cheap

  4. order diflucan 100mg sale fluconazole price order ciprofloxacin 500mg without prescription

  5. estrace 1mg generic estrace 1mg pill prazosin online

  6. order metronidazole pill brand metronidazole order keflex 500mg pill

  7. buy mebendazole pill order retin gel for sale buy generic tadalis 20mg

  8. where can i buy cleocin ed solutions otc ed pills

  9. buy cheap avanafil tadalafil online buy buy voltaren for sale

  10. buy avana online cheap buy generic diclofenac 100mg purchase voltaren generic

  11. nolvadex tablet rhinocort tablet buy ceftin for sale

  12. purchase indomethacin generic purchase indomethacin online cheap cefixime pills

  13. indomethacin capsule order suprax 100mg online buy cefixime paypal

  14. Also, it does not negate a role for MMPs in advanced stages of the disease, in which their activity may be a determinant of plaque rupture is generic cialis available

  15. cost careprost desyrel 50mg pill buy trazodone 50mg

  16. amoxicillin 250mg pill order anastrozole 1mg buy biaxin medication

  17. sildenafil 50mg usa buy suhagra 50mg pills sildenafil professional

  18. clonidine 0.1mg uk clonidine canada spiriva 9 mcg over the counter

  19. buy minocin pill order minocin 50mg sale buy actos 30mg for sale

  20. purchase minomycin pills order hytrin 5mg pill order actos

  21. buy accutane 10mg pill buy generic amoxil online order azithromycin online cheap

  22. leflunomide order online buy azulfidine 500mg pill sulfasalazine 500 mg usa

  23. order generic accutane 10mg accutane cheap buy zithromax 250mg for sale

  24. azithromycin 500mg generic buy gabapentin 800mg online cheap buy neurontin generic

  25. brand tadalafil 40mg sildenafil citrate 50mg buy tadalafil 5mg generic

  26. buy tadalafil 5mg viagra 100mg ca cialis 10mg ca

  27. order azipro sale neurontin over the counter gabapentin 600mg usa

  28. buy ivermectin for humans uk deltasone generic oral prednisone

  29. stromectol for humans buy stromectol without a prescription brand prednisone 40mg

  30. lasix buy online lasix where to buy order ventolin generic

  31. order furosemide 40mg generic buy ventolin paypal buy ventolin 4mg pills

  32. vardenafil 20mg oral tizanidine 2mg drug cost plaquenil 200mg

  33. where can i buy altace glimepiride oral cheap arcoxia

  34. order levitra pills buy tizanidine online plaquenil 400mg oral

  35. buy ramipril tablets etoricoxib 120mg pill buy arcoxia 60mg for sale

  36. levitra online buy plaquenil price buy generic hydroxychloroquine over the counter

  37. cost asacol 800mg asacol 800mg sale order avapro without prescription

  38. levitra 10mg drug zanaflex without prescription order generic plaquenil

  39. buy asacol 400mg pills order irbesartan 300mg sale buy avapro 150mg pill

  40. buy benicar no prescription buy verapamil 240mg online order depakote 500mg online

  41. temovate cheap order clobetasol buy amiodarone cheap

  42. olmesartan 10mg drug divalproex price generic depakote

  43. order temovate buy buspirone 5mg online cheap buy generic cordarone 100mg

  44. order coreg 6.25mg online cheap how to buy coreg order chloroquine 250mg without prescription

  45. order generic diamox 250 mg buy imuran 25mg pills imuran 25mg oral

  46. acetazolamide cheap order isosorbide 40mg generic imuran over the counter

  47. Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this post and the rest
    of the site is very good.

    Feel free to surf to my site free mp3 download

  48. lanoxin 250 mg drug oral micardis 80mg brand molnupiravir

  49. purchase lanoxin without prescription order telmisartan 80mg buy molnupiravir 200mg generic

  50. naproxen 250mg cheap oral prevacid 30mg buy cheap prevacid

  51. naprosyn uk purchase omnicef pill order lansoprazole 15mg generic

  52. carvedilol 6.25mg uk cenforce online chloroquine 250mg usa

  53. proventil 100mcg pills proventil drug pyridium for sale online

  54. albuterol 100 mcg cheap phenazopyridine sale order generic pyridium 200 mg

  55. What’s up mates, good post and pleasant arguments\r\ncommented at this place, I am genuinely enjoying by these.\r\n\r\nMy website : youtube to mp3

  56. order montelukast 5mg generic cost montelukast 5mg avlosulfon 100 mg canada

  57. baricitinib online buy baricitinib 2mg pill atorvastatin 20mg price

  58. generic nifedipine 30mg aceon 4mg ca allegra 120mg sale

  59. buy adalat without prescription buy fexofenadine pills for sale buy allegra 120mg sale

  60. norvasc 10mg us omeprazole 20mg for sale prilosec over the counter

  61. buy generic amlodipine 10mg purchase prilosec generic omeprazole without prescription

  62. priligy usa order generic xenical 60mg buy orlistat online cheap

  63. buy dapoxetine 60mg pills order priligy pill order orlistat 120mg generic

  64. metoprolol usa cost tenormin medrol usa

  65. lopressor 100mg over the counter order atenolol 100mg pill how to buy methylprednisolone

  66. diltiazem 180mg usa diltiazem us order zyloprim 100mg online

  67. buy diltiazem no prescription allopurinol 100mg usa order allopurinol 100mg pills

  68. order aristocort pills buy claritin online loratadine pill

  69. order crestor generic motilium for sale online buy motilium 10mg generic

  70. rosuvastatin sale domperidone pill buy domperidone for sale

  71. ampicillin 250mg brand buy generic flagyl metronidazole 200mg sale

  72. buy sumycin 500mg without prescription order baclofen pill buy baclofen 10mg for sale

  73. ampicillin order online buy flagyl 200mg without prescription purchase flagyl

  74. bactrim 960mg generic brand trimethoprim cleocin pill

  75. order toradol 10mg pill ketorolac sale inderal 20mg drug

  76. order toradol online purchase toradol pill inderal buy online

  77. order bactrim 960mg for sale how to get cleocin without a prescription buy cleocin cheap

  78. order erythromycin 250mg purchase erythromycin generic nolvadex 20mg cost

  79. plavix generic methotrexate 2.5mg brand coumadin 2mg generic

  80. order plavix 75mg for sale buy cheap clopidogrel order medex generic

  81. purchase erythromycin pill order nolvadex online tamoxifen for sale

  82. metoclopramide 10mg usa cozaar 25mg uk buy nexium 40mg online cheap

  83. rhinocort over the counter order bimatoprost online cheap buy bimatoprost medication

  84. topiramate 100mg us order levaquin 250mg without prescription levofloxacin 250mg usa

  85. generic topiramate 100mg topiramate canada levaquin brand

  86. buy robaxin generic robaxin for sale sildenafil 50mg brand

  87. methocarbamol canada order robaxin 500mg pill order generic sildenafil 50mg

  88. dutasteride price how to buy zantac meloxicam 15mg uk

  89. buy dutasteride paypal meloxicam 7.5mg us order mobic 7.5mg without prescription

  90. sildenafil brand aurogra pills estrace 2mg uk

  91. order sildenafil 100mg without prescription estrace 2mg pills order estrace online cheap

  92. buy celecoxib 100mg online cheap ondansetron cheap zofran 8mg generic

  93. order celebrex 100mg online cheap ondansetron order cheap zofran 4mg

  94. order generic lamictal 50mg purchase prazosin generic prazosin online order

  95. lamotrigine 200mg canada buy prazosin 2mg online order minipress 1mg generic

  96. tadacip 10mg cost voltaren 100mg canada order generic indocin 75mg

  97. online cialis order fluconazole 200mg online where to buy ed pills

  98. terbinafine cost suprax 200mg drug brand trimox 250mg

  99. buy lamisil 250mg buy suprax pill buy cheap amoxicillin

  100. buy generic sulfasalazine 500mg buy benicar no prescription order verapamil 120mg sale

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.